Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag een NAS bouwen en niet al te veel geld uitgeven. Is dit een goed idee? Om een gebruikte Dell 745 te kopen en eventueel het RAM naar 4gb uit te breiden, vervolgens een Red 3TB schijf installeren en FreeNAS erop installeren? Wat zijn mogelijke alternatieven behalve de DS214play? Hier zat ik zelf al aan te denken, maar die is behoorlijk duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:30
Je kunt ook XPENOLOGY proberen op je 745. Dit heb ik ook draaien en de performance is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vooral gebruik maken van de plug-ins van freenas, zoals plex media server en bittorrent sync client. is dat ook mogelijk met XPENOLOGY?
steviewonder23 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:52:
Je kunt ook XPENOLOGY proberen op je 745. Dit heb ik ook draaien en de performance is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:30
Google het maar. Het is Synology maar dan op andere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Ik zou voor freenas in elk geval geen Wd red schijven nemen. Zonde van je geld imo.

De belangrijkste feature die ze hebben is TLER die (kort gezegd) de fout herstel mogelijkheden van de schijf beperkt om de verantwoordelijkheid door geven aan de hardware raid controller.
Hierdoor gooit deze controller de schijf niet uit de array als hij niet reageert (omdat hij een fout te corrigeren).

Freenas heeft software raid, en dus dat hele "probleem" niet. Normale desktop schijven zijn dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wat denk jij? kan ik beter freenas of XPENOLOGY gebruiken?
timberleek schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:21:
Ik zou voor freenas in elk geval geen Wd red schijven nemen. Zonde van je geld imo.

De belangrijkste feature die ze hebben is TLER die (kort gezegd) de fout herstel mogelijkheden van de schijf beperkt om de verantwoordelijkheid door geven aan de hardware raid controller.
Hierdoor gooit deze controller de schijf niet uit de array als hij niet reageert (omdat hij een fout te corrigeren).

Freenas heeft software raid, en dus dat hele "probleem" niet. Normale desktop schijven zijn dan prima.
Pagina: 1