Toon posts:

aanbieding bij sicomputers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Vandaag geen advies nodig, deze aanbieding wou ik even delen met jullie. Er zullen zeker mensen hierbij baten. Deze aanbieding heb ik gezien bij sicomputers, heb hem zelf eerst besteld om zeker te zijn, maar nu bestelling in orde is mag het grote publiek ervan weten :)
http://www.sicomputers.nl...s-z87-8gb-r9-290-ssd.html
Het betreft hier "demo-onderdelen" met wel volledige garantie op. Dit zijn de specs die je krijgt voor 550 euro (info door mails klantendienst):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 48,90€ 48,90
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 116,99€ 116,99
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 375,99€ 375,99
1Corsair Carbide Air 540 Zwart€ 108,04€ 108,04
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 82,25€ 82,25
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,95€ 58,95
1Seasonic X-1050€ 189,94€ 189,94
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 41,04€ 41,04
2BitFenix Spectre Pro All Black 200mm€ 13,19€ 26,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.048,48

Bij het moederbord kon het ook de pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-OC zijn en voeding pricewatch: Corsair RM1000 kan er ook in. Je stuurt best eerst een mailtje als je interesse hebt...

Dit is echt wel geweldig voor 550 euro, maar de processor dient vervangen te worden wil je het optimale eruit halen! Extra opslag zal ook nodig zijn! Stel je zet er een i5-4670k in + koeler: dan heb je een beest van een pc voor 800 euro ofzo?

Hopelijk heeft er iemand iets aan, ik alvast wel! 8)

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-04 19:11
lol rare combi een pentium met een high end gpu

Verwijderd

Redesign1 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:07:
lol rare combi een pentium met een high end gpu
Lijkt een ex mining PC.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Alles wijst daarop, kijk die overkill voedingen...
Ze hebben dit wel vaker, van die recente videokaarten die voor n prik verkocht worden, uiteraard afgeragt als mining kaart...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
uiteraard afgeragt als mining kaart...
Is een jaar lang 24/7 minen echt slecht voor een kaart ? Misschien wel voor de koeler maar de GPU zelf zal toch niet echt eerder defect gaan ? Een CPU of GPU zonder bewegende onderdelen is wel even iets anders als met een nieuwe auto een half jaar lang scheuren en nooit de motor eerst netjes warm rijden. Ik weet het niet hoor, maar ik vermoed dat het met een GPU wel mee valt.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 23-04-2014 22:28 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

PilatuS schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:26:
[...]

Is een jaar lang 24/7 minen echt slecht voor een kaart ? Misschien wel voor de koeler maar de GPU zelf zal toch niet echt eerder defect gaan ? Een CPU of GPU zonder bewegende onderdelen is wel even iets anders als met een nieuwe auto een half jaar lang scheuren en nooit de motor eerst netjes warm rijden. Ik weet het niet hoor, maar ik vermoed dat het met een GPU wel mee valt.
Je weet hoe stressvol het voor al die onderdelen is om 24/7 voluit te moeten gaan? Daar heb je geen fysieke slijtage maar 70-80 graden en dat 1000 uur achter elkaar maakt echt wel wat uit hoor...

Het is net als je auto de hele tijd tegen de begrenser laat lopen, daar slijt ie ook harder van dan als de motor maar 1000-3000 tpm hoeft te draaien..

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Heeft die winkel dan gemined met die asuskaart? Die zijn toch niet echt een typische keuze daarvoor? Ze hadden ook zo 4 systemen te koop, waar zijn de rest van de kaarten dan heen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:05:
Heeft die winkel dan gemined met die asuskaart? Die zijn toch niet echt een typische keuze daarvoor? Ze hadden ook zo 4 systemen te koop, waar zijn de rest van de kaarten dan heen?
Het lijkt er wel op, de andere kaarten worden los als gebruikt verkocht.
Aanbieding is verdwenen inmiddels.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kuusj98 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:27:
[...]

Je weet hoe stressvol het voor al die onderdelen is om 24/7 voluit te moeten gaan? Daar heb je geen fysieke slijtage maar 70-80 graden en dat 1000 uur achter elkaar maakt echt wel wat uit hoor...

Het is net als je auto de hele tijd tegen de begrenser laat lopen, daar slijt ie ook harder van dan als de motor maar 1000-3000 tpm hoeft te draaien..
Dat vraag ik mij dus af, of het wel zo stressvol is.

80 graden is sowieso geen probleem voor zo'n kaart. Ook game kaarten van 5 jaar terug doen het vrijwel altijd nog prima ook al is 4 uur per dag mee gegamed. Ik zou graag ergens een goede onderbouwing willen zien of een videokaart daar echt door achteruit gaat.

De vergelijking met de auto gaat sowieso niet op. Bewegende onderdelen hebben veel meer met slijtage te maken dan niet bewegende onderdelen.

Verwijderd

Topicstarter
En ook het is een asus met aftermarket koeler, die worden misschien maar 60 graden?

Verwijderd

@FuzzyGB
We kunnen met z'n allen lang blijven doorl.llen over wat de historie van dit systeem is.
Vermoed zelf dat je het niet slecht hebt gedaan.
Laat ff weten hoe de PC bevalt en wat je eventueel later nog hebt aangepast/vervangen.
Zou zelf i.i.g. de huidige processor en voeding verpatsen en vervangen door een snellere (processor) en zuiniger (voeding) variant.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 00:01 ]

Verwijderd

Sowieso heeft die mining hype maar paar maanden geduurd, maakt relatief maar weinig uit op levensduur.
Daarnaast een videokaart moet gewoon 100% belast kunnen worden 24/7 anders deugt ontwerp niet.

Verwijderd

Het aardige van dit forum is natuurlijk dat je af en toe leert dat een ontwerp of de gebruikte componenten van een onderdeel werkelijk niet deugen.

Verwijderd

In de snelle wereld van de videokaartbouwers gaat er weleens wat mis inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou jullie wel op de hoogte en doe misschien wat reviews op de componenten... Maar zal zeker na het weekend worden, kreeg vandaag pas bericht dat het klaar was voor verzending.

UncleSammy waarom zou je de voeding wegdoen? Die zag er mij vrij goed uit (80 plus gold van seasonic)

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-04 21:12

bbblije

Riiiiight

Omdat je systeem niet meer dan 500W uit het stopcontact gaat trekken. Als je aan het browsen of iets dergelijks bent zal je systeem 150-200W gebruiken, hier is die voeding inefficiënt. Maar als die paar centen je niet kunnen boeien, dan is het een geweldige voeding.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:08

Thomg

Aww yiss

De X-1050 is een van de beste voedingen die er te krijgen zijn op de consumentenmarkt ;(

Verwijderd

De huidige voeding lijkt me kwalitatief goed, maar is veels te zwaar (1050 Watt).
Levert bij verkoop best nog wat op, ik zou em vervangen door een Seasonic van 550 of 620 Watt, da's ruimschoots voldoende tenzij je met meerdere videokaarten gaat werken.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:08

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:52:
De huidige voeding lijkt me kwalitatief goed, maar is veels te zwaar (1050 Watt).
Levert bij verkoop best nog wat op, ik zou em vervangen door een Seasonic van 550 of 620 Watt, da's ruimschoots voldoende tenzij je met meerdere videokaarten gaat werken.
http://www.silentpcreview.com/article1239-page4.html
Valt wel mee eigenlijk, als je tegen de 90W aanzit zit je al op 89%, daaronder zit je tussen de 72-89%, wat eigenlijk zo slecht nog niet is.

Verwijderd

Voor wat betreft de energiekosten zal het vervangen door een voeding met een lager Wattage niet schrikbarend veel uitmaken. FuzzyGB is volgens mij student, verkoop van de X-1050 zal wellicht Euro 140,- opleveren, nieuwe voeding voor +/- Euro 80,-. Steek je toch weer Euro 60,- in de studentenbeurs of in een nieuwe processor.

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik zou binnen een jaar (of twee) gaan naar crossfire r9 290 dus die 1050 watt komt dan wel van pas. En voor gewoon browsen zit ik meestal ergens met men laptop...

Ook heb ik bericht gehad van de site (na vraag) dat ik enkel doosjes krijg van het mobo, de graka en de ssd. De orginele doos van de voeding zit er dus niet bij, krijg ik daar dan nog 140 euro van??

Verwijderd

Topicstarter
Hij is vandaag aangekomen (wist niet dat de post dan werkte?), heb me nu al 4 uur beziggehouden met kabelmanegment, setup, downloaden al mijn steamgames, fanspeed regelen...

Er volgt nog een verslag met fotootjes :)

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-04 21:12

bbblije

Riiiiight

Het is en blijft geen slechte deal! Ben benieuwd naar de foto's!

Verwijderd

Topicstarter
Had 's avonds foto's genomen maar zijn blijkbaar allemaal mislukt, zal eens overdag wat fraaie plaatjes proberen maken. Moet ik dat eigenlijk nog doen in dit topic of is er daar een forum voor?

Kan wel al zeggen dat dit ding extreem goed koelt! Terwijl ik FurMark stabiliteitstest doe, wordt cpu 25°C en gpu 79°C maximum (met overklok). Die 5 200mm fans gaan me nog een verkoudheid geven!
Pagina: 1