Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moeite met nieuwe internet connecties maken

Pagina: 1
Acties:

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 11:53

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ik had een zoekopdracht gedaan, maar kwam een bericht van mijzelf uit 2009 tegen met compleet andere omstandigheden en zonder antwoord, dus leek mij niet relevant.

Het probleem zit hem dus in het maken van nieuwe connecties, bestaande connecties blijven bestaan, dit is ook stabiel zonder lagspikes oid. Maar open ik een website, of een game oid, dan moet ik blijven refreshen totdat ik er eindelijk doorkom. Hoe meer connecties, hoe moeilijker het wordt.
Dat laatste is opzicht niet heel vreemd, echter gebeurt dit ook wanneer ik niets aan heb staan en gebeurt dit ook op andere apparaten wanneer zij de enige zijn die een connectie hebben.

Ik kan hier heel veel plaatsen over de gebruikte hardware, maar gezien het niet aan 1 apparaat ligt, lijkt het mij niet dat daar het probleem kan zijn.
Ik gebruik er in ieder geval een desktop op via de lan, een laptop via lan en wifi (om te kijken of dit zou veranderen), een Surface Pro en RT via wifi. Lan heb ik geprobeerd via verschillende kabels terwijl de andere eruit waren.

Tevens heeft dit hele boeltje een jaar lang zonder problemen gewerkt, opeens begon het gezeur. In de tijd dat dit gebeurde waren er geen veranderingen in hardware, mijn Surface Pro had ik niet en ik gebruikte nog mijn oude desktop (nieuwe is compleet nieuw)

Mij lijkt dan ook dat het aan de modem ligt, waardoor zou ik niet weten, maar modems zijn natuurlijk wel vaker slechter, zeker eigen modems. In dit geval die van Tele 2.
Het betreft hier de Comtrend Multi-DSL IAD Model: CT-6373

Vraag is dan ook, kan ik iets in die modem/pc veranderen waardoor die goed werkt? En/of zou een aparte router het probleem oplossen.

Bij voorbaat dank.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Welke abonnement heb je? ADSL2 of VDSL internet abonnement met telefonie of/en TV?

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 11:53

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ik heb alleen internet, kan niet vinden wat ik precies heb, alleen dat ik tot 50mb/s heb 1 jarige actie (10 euro eerste jaar, 30 daarna)

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vergeet niet dat modems van een provider soms updates gepushed krijgen waar jij niets van weet. En ja, die kunnen een en ander stuk maken.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Als ik google, kan je andere modem gebruiken. Bijvoorbeeld Cisco, Juniper, etc. Die kunnen meer connecties aan dan Tele 2 "Bagger" modem.
Hopelijk lost het je probleem op.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Wat zegt Tele2 hierover?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 00:02
Als je alleen internet hebt, zou ik je aanraden een FritzBox te nemen als modemrouter.
Ik heb er ook eentje gekocht, kan veel meer connecties aan dan onze vorige Netgear's, Sitecom's en D-link's.
Ook traint deze hoger in(meer snelheid) en heb ik een lagere ping.
De Comtrend van Tele2 staat bekend als een slechte modemrouter met vele problemen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Pagina: 1