In oktober 2011 heb ik van Dane Elec myDitto HomeServer met 2 x 2TB green hd's van Samsung.
Twee maanden geleden kon myDitto ineens mijn laptop niet meer vinden. Dat was de eerste keer dat ik deze melding kreeg. Na een hoop te hebben geprobeerd heb ik hem bij mij leverancier gebracht voor onderzoek.
De harde schijven zijn getest zowel door myDitto als de tool van Samsung, wat ik overigens ook al had gedaan. De leverancier heeft ook een continue test gedaan d.m.v. pakketjes naar myDitto te sturen, uiteraard startte myDitto dit proces op. Geen problemen ondervonden.
Na deze testen hem ik hem weer naar huis gehaald en draaide tot mijn stomme verbazing netjes mijn back-ups zodra ik met mijn laptop in de lucht kwam.
Maar sinds vijf dagen is het weer mis en krijg het probleem niet opgelost.
Wat heb ik allemaal gedaan:
• De NAS aan mijn accespoint gehangen en ook weer met een andere utp kabel
Twee maanden geleden kon myDitto ineens mijn laptop niet meer vinden. Dat was de eerste keer dat ik deze melding kreeg. Na een hoop te hebben geprobeerd heb ik hem bij mij leverancier gebracht voor onderzoek.
De harde schijven zijn getest zowel door myDitto als de tool van Samsung, wat ik overigens ook al had gedaan. De leverancier heeft ook een continue test gedaan d.m.v. pakketjes naar myDitto te sturen, uiteraard startte myDitto dit proces op. Geen problemen ondervonden.
Na deze testen hem ik hem weer naar huis gehaald en draaide tot mijn stomme verbazing netjes mijn back-ups zodra ik met mijn laptop in de lucht kwam.
Maar sinds vijf dagen is het weer mis en krijg het probleem niet opgelost.
Wat heb ik allemaal gedaan:
- De NAS aan mijn router gehangen en met een andere utp kabel,
• De NAS aan mijn accespoint gehangen en ook weer met een andere utp kabel
- De NAS een werkdag van de stroom gehaald en daarna wederom Router en accespoint en ook weer andere utp kabel
- myDitto handmatig de opdracht gegeven om te back-uppen. Het lijkt erop dat er een back-up wordt gemaakt zolang als die bezig is maar niets is minder waar, er wordt dus geen back-up gemaakt
- Ik heb gecontroleerd of de laatste firmware was geïnstalleerd en dat is zo
- De ip-config van mijn laptop er goed uit ziet
- Het niet uitmaakt of ik wel of geen andere applicaties open heb staan of er mee werkzaam ben
- Op internet geen informatie m.b.t. dit probleem heb kunnen vinden (niet goed genoeg gezocht kan hoor)