Toon posts:

myDitto kan mijn laptop niet meer vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In oktober 2011 heb ik van Dane Elec myDitto HomeServer met 2 x 2TB green hd's van Samsung.

Twee maanden geleden kon myDitto ineens mijn laptop niet meer vinden. Dat was de eerste keer dat ik deze melding kreeg. Na een hoop te hebben geprobeerd heb ik hem bij mij leverancier gebracht voor onderzoek.

De harde schijven zijn getest zowel door myDitto als de tool van Samsung, wat ik overigens ook al had gedaan. De leverancier heeft ook een continue test gedaan d.m.v. pakketjes naar myDitto te sturen, uiteraard startte myDitto dit proces op. Geen problemen ondervonden.

Na deze testen hem ik hem weer naar huis gehaald en draaide tot mijn stomme verbazing netjes mijn back-ups zodra ik met mijn laptop in de lucht kwam.

Maar sinds vijf dagen is het weer mis en krijg het probleem niet opgelost.

Wat heb ik allemaal gedaan:
  • De NAS aan mijn router gehangen en met een andere utp kabel,
[list]
• De NAS aan mijn accespoint gehangen en ook weer met een andere utp kabel
  • De NAS een werkdag van de stroom gehaald en daarna wederom Router en accespoint en ook weer andere utp kabel
  • myDitto handmatig de opdracht gegeven om te back-uppen. Het lijkt erop dat er een back-up wordt gemaakt zolang als die bezig is maar niets is minder waar, er wordt dus geen back-up gemaakt
  • Ik heb gecontroleerd of de laatste firmware was geïnstalleerd en dat is zo
  • De ip-config van mijn laptop er goed uit ziet
  • Het niet uitmaakt of ik wel of geen andere applicaties open heb staan of er mee werkzaam ben
  • Op internet geen informatie m.b.t. dit probleem heb kunnen vinden (niet goed genoeg gezocht kan hoor)
Tot slot mijn vraag: wie kan mij helpen die probleem op te lossen? Want om nu handmatig mijn data veilig te stellen kost veel tijd en zou niet moeten.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-01 09:50
Kan je vanaf je laptop wel een share van de myDitto benaderen of iets in die geest? Om te testen of ze elkaar wel 'zien' in je netwerk zeg maar? Ik heb geen ervaring met myDitto, je hebt aan die kant verder geen mogelijkheden om connecties en dergelijke te testen?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan myDitto wel benaderen en zelfs handmatig de opdracht geven om map voor map te kopiëren vanaf mijn D:\ schijf naar myDitto. Andersom werkt het ook, dus handmatig een map in myDitto selecteren en laten kopiëren naar mijn laptop resp. desktop.

Een share met myDitto is het niet, ik gebruik een USB stick waarmee ik naar mijn myDito, waar ik ook ben qua locatie verbinding kan maken. Die software op mijn USB stick heb ik op de HD van mijn laptop geïnstalleerd en dat werkte goed. myDito moet zelf een back-up maken. Dit weet die omdat het zo is aangegeven bij installatie van de software en ook binnen myDitto.

Zelfs bedraad wordt mijn laptop niet door myDitto gevonden!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2014 21:54 . Reden: aanvulling bedraad ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:42

3DDude

I void warranty's

Kan je in de configuratie van myDitto alles niet doornemen dan?

Is er geen update van de myDitto software ? voor client alswel nas?

Is je huidige configuratie nog wel goed?

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik alle instellingen van myditto doorgenomen en zeker in relatie tot de IP-adressen. De laatste update van firmware geïnstalleerd. Van de cliënt is geen nieuwe software verschenen.

Voor zover ik kan nagaan is de configuratie goed. Het vreemde is dat het altijd heeft gewerkt en van de ene op de andere dag een probleem is geworden zonder dat ik iets aan mijn netwerk e.d. heb veranderd en ook geen storingen op het netwerk of router en switch heb gehad.

Ik vind het gek dat ik vanaf mijn laptop, al dan niet bedraad, wel myditto kan benaderen en eventueel de data handmatig kan laten kopiëren vanaf de laptop naar myditto en andersom.