Ervaring met e-mail hosting services

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wij verzorgen websites/applicaties voor klanten. Hiervoor "doen" we zelf de domeinnamen en de hosting. Voorheen gebruikte we altijd Google Apps voor e-mail hosting, maar dat is nu betaald voor €40 per gebruiker per jaar. En wij zijn op zoek naar andere oplossingen.

Als achtergrond informatie: we hebben een account bij OpenProvider waar we de volledige DNS in beheer hebben. We huren een aantal VPSen bij CloudVPS die we zelf provisionen en gebruiken voor onze applicaties. Nu willen klanten ook e-mail afnemen, waar we dit expliciet niet zelf willen regelen.

Ik ben dus op zoek naar ervaringen in deze markt, waar ik zelf eigenlijk niet zoveel vanaf weet. Waar ik naar op zoek ben:
  1. E-mail relay (SMTP?) voor inkomend verkeer
  2. E-mail relay (SMTP) voor uitgaand verkeer
  3. Mogelijkheid tot het forwarden naar een extern adres (bijv. een @gmail.com)
  4. Mogelijkheid dat (bijv) Gmail namens dit domein kan versturen (via bv de SMTP van de service provider)
  5. Mogelijkheid tot het (waarschijnlijk beperkt) hebben van email boxen (IMAP + POP)
Voor ons zijn dingen als stabiliteit, zakelijkheid, veiligheid en garanties belangrijk. Mogelijke pluspunten zijn ook een Nederlandse service, waar bijv. met Google geen sprake van is. Zo is CloudVPS wel een Nederlandse partij waar al onze hosting dus "veilig" op Europese grond staat. Liefst zie ik dit ook met e-mail gebeuren.

We hoeven niet per sé weg bij Google Apps, maar ik kan me voorstellen dat er iets goedkopers te vinden is dat €40 per jaar per gebruiker. Misschien komen we uiteindelijk toch uit op deze oplossing, wie weet. Alle ervaringen zijn welkom :)

PS. Ik ken de vergelijksite Hosting In Nederland wel, maar dat gaat puur af op specs. Ik ben meer benieuwd naar ervaringen.

/edit:
Toevallig stond mail-in-a-box zojuist op HackerNews. Een mogelijkheid, maar nogmaals wil ik me liever niet wagen aan eigen email hosting ;)

[ Voor 6% gewijzigd door mithras op 23-04-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
*kick* heeft niemand een ideetje? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
al eens naar windows live / outlook.com gekeken? tot een beperkt aantal gebruikers is dit -in tegenstelling tot google- nog steeds gratis...
vb van een setup guide: https://support.bigcommer...om+as+my+email+service%3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43
Daar domeinnamen aan knopen? Werkt helaas niet meer, ook al aantal keer gebruikt, werkte perfect, maar ze zijn er bij Microsoft mee gestopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Als je je niet wilt wagen aan de prijzen van echte "Business Email" à €4 per gebruiker per maand o.i.d. blijven alleen de enigszins eenvoudige e-maildiensten over. Dit zijn de e-maildiensten die worden meegeleverd met een hostingaccount of de e-mail die je op je eigen VPS host.

Verder hoor ik ook positieve verhalen over de email van Rackspace ($2/gebruiker/maand) en PolarisMail ($1/gebruiker/maand).

Live Domains (outlook.com met je eigen domeinnaam) is net zoals gratis Google Apps niet meer beschikbaar. De laatste gratis Business e-mail provider is Zoho.com met 5 gratis gebruikers met elk 2GB storage (voor meer gebruikers of grotere mailboxen zijn betaalde opties beschikbaar). Zoho.com heb ik redelijk goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sorry voor deze kick, maar heeft iemand misschien nog een extra tip voor een goede mailprovider? Ik heb voor een klein bedrijf een stuk of 6 mailboxen nodig, privacy en beveiliging is zeer belangrijk, uptime geef ik iets minder om (als in: af en toe een halfuurtje eruit is geen ramp, maar een dag wel). Exchange hoeft niet, IMAP voldoet prima. De hierboven genoemde Polarismail, Rackspace en Zoho zien er qua featurepakket erg goed uit en zitten in de prijscategorie die ik in gedachte heb, maar het liefst zou ik een provider hebben die in de EU is gevestigd. Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-06-2022
Ik gebruik zelf runbox (https://runbox.com/), uit Noorwegen, met privacy en beveiliging hoog in het vaandel.
Bevalt prima, maar ik ben geen zware gebruiker, dus over uptime heb ik weinig info.
Grt, Willem

[ Voor 3% gewijzigd door wvdg op 26-03-2015 20:53 ]

Pagina: 1