Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag Tweakers gebruikers,

Ik heb in de afgelopen maanden 2x last gehad dat mijn pc vastloopt voor een deel het volgende gebeurt dan:

- programma's lopen vast (soms werken ze tussendoor)
- mijn muis kan ik gewoon bewegen
- CTRL + ALT + DELETE werkt bijna niet moet echt minuten wachten
- naar dat ik de pc reset heb gedaan krijg ik een zwart scherm met disk .. ( rest van de tekst weet ik niet meer) en om op CTRL + ALT + DELETE te drukken om een herstart te doen.

Het laatste punt doe ik dan ook zonder effect echter wanneer ik de kap van mijn pc afhaal en hier even aan de kabels doe rotzooien dus op en neer gaan er mee en ik start de pc op werkt alles weer naar behoren dit heb ik echt nu in de afgelopen maanden 2 x gehad en ik ben dan ook erg benieuwd waar dit probleem vandaan komt. Want ik kom namelijk niet in de kast op het moment dat die vastloopt!

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,
Michel

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 10:14
- naar dat ik de pc reset heb gedaan krijg ik een zwart scherm met disk .. ( rest van de tekst weet ik niet meer)
Dit lijkt me nogal vrij essentieel om te weten...

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:58

John Doos

ClaudZaque

Oude pc?

HDD check gedaan? error lijkt me ook met de HDD te maken te hebben :+

Nee

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk bedankt voor het mee denken :-)

Ik heb net even HD Tune geïnstalleerd en bij het kopje Error Scan "Quick Scan" komt alles op Groen te staan dus geen Damaged.

BIj Health staat de volgende gegevens.

Bij elke HDD staat Health Status OK > Temp verschilt van 29C tot 31C

Verwijderd

Topicstarter
John Doos schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:10:
Oude pc?

HDD check gedaan? error lijkt me ook met de HDD te maken te hebben :+
PC zelf is niet oud HDD is maximaal 1,5 jaar a 2 jaar oud

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:14
Prima, uiteraard is het soms handiger om quickscan uit te zetten. Maar met een 1tb hdd ben je dan ook drie uur verder :P
Wat ik vermoed is dat je hdd misschien wat veel te voorduren krijgt. Dan worden alle opdrachten op een hoopje gegooit en reageert er nog maar weinig. Hoeveel ram heb je in je pc? Heb je veel programma's aan staan? Via msconfig al geprobeerd om in ieder geval achterliggende processen/programma's niet op te laten starten?
En kijk even onder Ctr-alt-del ->performance-> proces manager -> hdd naar de que length, deze hoort maximaal bij 2 te komen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Toetsenbord lijkt ook vast te lopen :+

Titelfix: "Pc looptvast" -> "Pc loopt vast"

Verder inhoudelijke tip:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
analogworm schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:00:
Prima, uiteraard is het soms handiger om quickscan uit te zetten. Maar met een 1tb hdd ben je dan ook drie uur verder :P
Wat ik vermoed is dat je hdd misschien wat veel te voorduren krijgt. Dan worden alle opdrachten op een hoopje gegooit en reageert er nog maar weinig. Hoeveel ram heb je in je pc? Heb je veel programma's aan staan? Via msconfig al geprobeerd om in ieder geval achterliggende processen/programma's niet op te laten starten?
En kijk even onder Ctr-alt-del ->performance-> proces manager -> hdd naar de que length, deze hoort maximaal bij 2 te komen.
Dank je voor je tip ik ben nu het programma aan het draaien zonder Quick aan te hebben staan.

Daarom bij heb ik op dit moment 6GB Ram en een AMD X6 1055T 2.81GHz

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zeggen de onderstaande afbeeldingen jullie iets meer dan mij :-)

Beckmark HDD:
HDD -1 > http://oi61.tinypic.com/1534prt.jpg
HDD - 2 > http://oi60.tinypic.com/2q8wuj7.jpg
HDD - 3 > http://oi59.tinypic.com/3150m1k.jpg
HDD - 4 > http://oi58.tinypic.com/66m8wn.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die mij iets meer duidelijkheid kan geven of de bovenstaande afbeeldingen ?
Pagina: 1