Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:48

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
Ik ben van plan een mini arcade cabinet te gaan bouwen op basis van een raspberry PI. Merendeel van de onderdelen heb ik al alleen zit ik nog met een voedings-probleem. In de kast komt een 7" TFT (deze) die volgens mijn informatie het volgende nodig heeft: "The power supply needed is between 5V-12V 2A max with center pin +". Ook de raspberry heeft stroom nodig en ik wil dus beide onderdelen vanuit een stroombron van stroom voorzien. De kast waar alles in moet passen wil ik niet veel groter maken als de breedte van het scherm en als het even kan niet veel hoger dan 30cm dus een volwaardige PSU zal niet passen (denk ik).

Wat voor voeding kan ik daarvoor gebruiken ? Is dit ook mogelijk ?

[ Voor 8% gewijzigd door Rincewind op 23-04-2014 16:08 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:32
In principe kan je elke willekeurige (niet té goedkoop, dan wil de PI nog wel eens problemen hebben) voeding pakken van 5v met zo'n 3A, zijn ook zat "externe" varianten te krijgen (dus met zo'n blok) dan kost het helemaal geen ruimte.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:17

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op ebay worden 12v 5A adapter voedingen voor nog geen 10 euro aangeboden, zoek maar even op iMax B6 charger PSU.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Mattie112 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:23:
In principe kan je elke willekeurige (niet té goedkoop, dan wil de PI nog wel eens problemen hebben) voeding pakken van 5v met zo'n 3A, zijn ook zat "externe" varianten te krijgen (dus met zo'n blok) dan kost het helemaal geen ruimte.
Klopt maar vanaf dezelfde voeding wil ik ook nog de TFT van stroom voorzien. Dus dan is zo'n standaard 5V niet voldoende lijkt mij. Plus dat ik het in kast wil wegwerken.
memphis schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:01:
Op ebay worden 12v 5A adapter voedingen voor nog geen 10 euro aangeboden, zoek maar even op iMax B6 charger PSU.
Je bedoelt deze ? Hoe kan ik daarmee de raspberry van stroom voorzien ? De TFT is geen probleem als ik het zo bekijk want daar kan die plug in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Als de TFT max 2A nodig heeft lijkt mij 3A genoeg voor de Rasberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
memphis schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:57:
Als de TFT max 2A nodig heeft lijkt mij 3A genoeg voor de Rasberry
Ja, qua power wel maar de aansluiting is dan wel een probleem. Dan moet ik behoorlijk gaan knutselen om er een micro-usb (of mini-usb) stekker aan te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Zo'n probleem is dat toch niet?
Bij de plaatselijke radio/elektronicawinkel kan je die stekkers vinden en kan je met een mannetje en een vrouwtje een verloopje maken met een zij-aftakking voor je Rasberry. Je zult dan wel iets van een 12v USB charger moeten hebben om de 5v USB spanning uit de 12v te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Rincewind schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:05:
[...]
Ja, qua power wel maar de aansluiting is dan wel een probleem. Dan moet ik behoorlijk gaan knutselen om er een micro-usb (of mini-usb) stekker aan te krijgen...
Je kunt de rPi ook voeden via de GPIO-pins

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
memphis schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:09:
Zo'n probleem is dat toch niet?
Bij de plaatselijke radio/elektronicawinkel kan je die stekkers vinden en kan je met een mannetje en een vrouwtje een verloopje maken met een zij-aftakking voor je Rasberry. Je zult dan wel iets van een 12v USB charger moeten hebben om de 5v USB spanning uit de 12v te krijgen.
Ok. Volgens mij begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt maar je zit wel in de richting die ik ook op wil :) In dezelfde kast moet ook een usb-hubje komen met z'n eigen stroomvoorziening (heb ik gisteren bedacht). Deze USB hub kan ik dan gebruiken om de Raspberry en speakertjes van stroom te voorzien.

Dan blijf ik het probleem houden hoe ik mij TFT van stroom voorzie.. Wat ik gevonden heb was onder meer de volgende info:
The power supply needed is between 5V-12V 2A max with center pin +
(bron)
Zoals gezegd idealiter gaat er 1 stekker de kast in en is intern de verdeling over de 'afnemers':
  • 4 poorten USB-hub
  • Raspberry (via USB hub)
  • Speakers (via USB hub)
  • TFT (via ????)
[update] ik heb net het volgende gevonden;
You can run it with USB 5 V (max 1A) (bron in commentaar bij de film)
Dat zou betekenen dat ik ook de TFT vanaf mijn USB-hub van stroom kan voorzien. Nu alleen nog een goed USB-hub zien te vinden dan...

[ Voor 11% gewijzigd door Rincewind op 24-04-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon ook via de usb hub? usb stekker afknippen en even een andere stekker eraan solderen aan de tft kant. (dide dus op de tft past)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:36:
gewoon ook via de usb hub? usb stekker afknippen en even een andere stekker eraan solderen aan de tft kant. (dide dus op de tft past)
Ik denk het ook ja. Op deze manier waarschijnlijk. Eerst nog eens kijken waar ik zo'n losse plug voor aan de TFT-pcb kan kopen want ik heb geen idee hoe zoiets los genoemd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Waarom niet een auto sigaretten 12volt plug naar mini usb, heb er laats 2 bij de action gehaald, en de pi werkt er prima op.

Die plug vervolgens openhalen, en 2 draden ervan aftakken voor 12volt naar je scherm

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
shure-fan schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:54:
Waarom niet een auto sigaretten 12volt plug naar mini usb, heb er laats 2 bij de action gehaald, en de pi werkt er prima op.
Ja, de pi is geen probleem. Daar koop ik wel een powered hubje voor zodat ik ook gelijk stroom heb voor de speakers en (wellicht) de TFT. Ik moet dan wel een verloopkabeltje hebben van USB -> stroomplug en dan wel dit formaat:
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/amVlKYkP
De center pin moet plus zijn alleen ik weet niet of zo'n kabeltje bestaat. Als dat niet bestaat kan ik er zelf wel eentje maken maar dan moet ik wel zo'n plugje vinden. iemand een idee ?
Die plug vervolgens openhalen, en 2 draden ervan aftakken voor 12volt naar je scherm
En dat gaat niet werken want de op een USB-aansluting zit toch maximaal 5V ?

[Update]: volgens mij heb ik het gevonden: hierrr Een van deze plugjes zal wel passen en dan heb ik er ook gelijk een USB-kabeltje bij. Win-Win toch ? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rincewind op 28-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Is prima toch, in je eerste post zei je dat TFT tussen 5 en 12 Volt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Hipska schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:20:
Is prima toch, in je eerste post zei je dat TFT tussen 5 en 12 Volt werkt.
Klopt. Daar kwam ik later ook achter. De uitdaging nu is uit te zoeken of de plugjes die ik gevonden heb wel de stroom op de center-pin hebben. Maar in ieder geval is duidelijk dat het mogelijk is. Plus dat deze discussie ook voor mij verhelderend is geweest :)

Ik kwam net ook deze kabel tegen. Die past wellicht ook..

[ Voor 17% gewijzigd door Rincewind op 28-04-2014 10:39 ]

Pagina: 1