Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke laptop kan ik het best kopen voor mijn studie?

Pagina: 1
Acties:

• Kristian Ruiter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-04-2021
topic kan gesloten worden

[ Voor 95% gewijzigd door Kristian Ruiter op 09-03-2015 18:18 ]

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Volgens mij heb je bij LR toch wel wat zware programma's nodig zoals SolidWorks. De TU regelt dan ook dat jij een workstation voor een prima prijs kan aankopen. Daar zit bijvoorbeeld een professionele Quadro of FirePro kaart in (de keuze van de TU voor 2014-2015 is nog niet bekend, helaas, ik erger mezelf er ook aan bij de TU/e).

Ik zou zoeken naar een 15,6 inch laptop met Full-HD scherm, i7 quadcore (4700MQ of 4702HQ is snel zat) en als het even kan een pro-kaart. En anders toch zeker wel een GT 750M consumentenkaart. Wat bij mij dan opkomt is een Asus N550. Indien je je budget kan oprekken is een Dell Precision M3800 misschien wat (wel snel erbij zijn want de kortingsactie stopt 1 mei)

Verder zijn de meeste workstations als het goed is een stuk degelijker dan het consumentenspul, zodat je er toch zeker 3 jaar van op aan zou moeten kunnen. Helaas zijn hier uitzonderingen op, heb inmiddels horrorverhalen van smeltende fans etc. opgevangen van de huidige TU-laptops.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire