[Ubuntu 14.04] Muis onzichtbaar Virtualbox full screen mode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-04 16:17
Ik heb een irritante issue met Ubuntu 14.04 in Virtualbox (PC) en wel dat mijn muiscursor onzichtbaar wordt in fullscreen mode |:(

Ik heb de laatste versie van Virtualbox + Virtualbox additions geïnstalleerd (PC).

Zodra ik de boel in window mode draai is de cursor gewoon terug.

Herkend iemand dit probleem?

Ik heb uiteraard Google geprobeerd, maar helemaal niets gevonden waar ik wat aan had...

Lijkt me een bug van Virtualbox :?

[EDIT: Deels opgelost]

Nadat ik in de settings bij Beeldscherm het vinkje bij 3D had uitgezet was dit probleem opgelost. Alleen werken nu openGL screensavers met 3D niet meerr 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door hgoor op 23-04-2014 14:37 . Reden: Probleem opgelost (deels) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is een bekend probleem. De cursor die je dacht te zien, was zeer waarschijnlijk die van je host. Veranderde de cursor in een terminal venster bijvoorbeeld, naar een caret (tekst invoer)? Je kan op https://forums.virtualbox.org meer informatie vinden over het probleem trouwens.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Het heeft te maken met de virtual guest addons van virtualbox. zeker met de nieuwste versie's van ubuntu komen er afentoe nog wel rare dingen in voor. Het probleem wat jij had ken ik , ik heb het ook gehad destijds. Voor mij was de snelste oplossing de vm overzetten naar vmware. Je kan eventueel de Virtualbox mouse driver disablen waardoor het wel weer zou moeten werken. (het is een combinatieprobleem van de vga (met 3d ondersteuning) en de virtuele muis.

zoek even op die keyworden en kijk even in het virtualbox irc kanaal , ik heb helaas niet meer de link bij de hand maar er was een sort of complete fix. al was het wat werk.