Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Signen iOS applicatie

Pagina: 1
Acties:

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Hoewel mijn topic in zowel BV, NOS als MS past, post ik hem hier omdat het toch echt een dev probleempje is.

Ik probeer voor de aller eerste keer een iOS app te signen, maar ik heb geen Mac (wel linux). Geen probleem, dan gewoon openssl gebruiken ipv Xcode.

Ik heb dus een certificaat aangemaakt met openSSL volgens deze tutorial wat in eerste instantie goed lijkt te gaan. Hij is gewoon netjes gesigned door Apple.

Maar bij het signen van de applicatie krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Executing: /Applications/Xcode5.app/Contents/Developer/usr/bin/xcodebuild -project AppName.xcodeproj/ -alltargets -configuration Release -sdk iphoneos7.0 build CODE_SIGN_IDENTITY=Standeman (J5YC25S92D) KEYCHAIN=temp -arch armv7 Build settings from command line:
    ARCHS = armv7
    CODE_SIGN_IDENTITY = Standeman (J5YC25S92D)
    KEYCHAIN = temp
    SDKROOT = iphoneos7.0

=== BUILD TARGET RoadJack OF PROJECT RoadJack WITH CONFIGURATION Release ===

Check dependencies
Code Sign error: No matching codesigning identity found: No codesigning identities (i.e. certificate and private key pairs) matching “Standeman (J5YC25S92D)” were found.
CodeSign error: code signing is required for product type 'Application' in SDK 'iOS 7.0'

** BUILD FAILED **

Saillant detail is dat 'm bij CodeNameOne laat bouwen (een cloud oplossing voor meerdere platformen a la PhoneGap). Op hun forums kan ik er weinig over vinden behalve een post dat je een Mac _moet_ hebben om een certificaat te maken. Dat lijkt me een beetje onzin, aangezien een certificaat een certificaat is en een Mac er geen magische eigenschappen aan toe voegt :P

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen (behalve een Mac kopen :+)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Geen verstand van iOS development etc, maar het lijkt erop dat hij gewoon je certificaat niet kan vinden. local_config.json goed aangepast zoals in die post beschreven staat?

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
EddoH schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:38:
Geen verstand van iOS development etc, maar het lijkt erop dat hij gewoon je certificaat niet kan vinden. local_config.json goed aangepast zoals in die post beschreven staat?
De tutorial is geschreven voor een ander project. Het ging mij alleen om het aanmaken van het certificaat en het laten signen door apple zonder gebruik te maken van een Mac.

local_config.json is in mijn geval dus niet echt van toepassing.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dan nog lijkt me dat hij gewoon je files niet kan vinden...
Maargoed, de iOS experts kunnen er waarschijnlijk wel meer over zeggen.

Verwijderd

Ik weet niet of dit mag gezegd worden, maar met de juiste hardware zou je gewoon hackintosh kunnen draaien?

Zelf ook een tijd gedraait maar vanwege schijfruimte tekort weer ongedaan gemaakt, maar dat zou een alternatief kunnen zijn voor je.

Dat of een goedkope tweedehands macje op de kop tikken?

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 14:42
Als ik het goed begrijp: je hebt een certificaat gemaakt op Linux en gaat dat dan uitdrukkelijk niet op een Mac gebruiken om te signen? Want ik heb op Linux wel eens geprobeerd een package te signen, en dat bleek toch niet helemaal te werken zoals gewenst.

Is die xcodebuild dus uitgevoerd op een Linux-bak? Dan kan het een linker-issue zijn. Ik meen me te herinneren dat de binary dan prima werkt, maar dat er dan toch gekke dingen fout gaan.

Edit: ik ben scheel. Ik snap inderdaad niet waarom dat certificaat niet zou kloppen. Je signt op een externe service begrijp ik, dan is het helemaal gek.

[ Voor 16% gewijzigd door Cor453 op 23-04-2014 22:21 ]

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
shit, dit haal ik net uit de documentatie
Warning: this process only works on a Mac, there are various tutorials and guides for doing this on a PC but they will produce a P12 file that will FAIL during build!
:(
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:19:
Ik weet niet of dit mag gezegd worden, maar met de juiste hardware zou je gewoon hackintosh kunnen draaien?

Zelf ook een tijd gedraait maar vanwege schijfruimte tekort weer ongedaan gemaakt, maar dat zou een alternatief kunnen zijn voor je.

Dat of een goedkope tweedehands macje op de kop tikken?
Ik zat te denken om Mavericks in VirtualBox te draaien en daar een certificate aan te maken. Hoewel Mavericks nu gratis is, heb ik vragen over de legaliteit daarvan. Ik kan me niet voorstellen dat dit mag van Apple ;)

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Toch nog een semi-oplossing gevonden onder de noemer "MacInCloud" waarmee je dus een mac VM kan huren..

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, als je iets met Apple wil doen, inclusief iOS, dan kom je niet onder die Mac uit. Fijne vendor lockin van Apple.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik begrijp nog steeds niet dat Apple wel wegkomt met zulke dingen maar Microsoft met IE destijds miljarenboetes kreeg voor vendor lockin :{

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ik ben dan ook zielsgelukkig met linux/android. Maar ja, de klant wil iOS app ;(

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Geen XCode gebruiken blijft toch een beetje vragen om problemen en (nog) meer ingewikkelde procedures dan nodig. Zo veel gedoe met het maken van ad-hoc builds voor TestFlight iedere keer. Waar maak je überhaupt de app mee? Ik kan me buiten Xamarin niet echt iets herinneren waar ik heel enthousiast van werd wat betreft cross-platform (of het moeten specifieke dingen zijn voor games)

iOS developer

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ok, inmiddels heb ik via een mac vm nieuwe PK12 certificaten aangemaakt en die laten signen bij apple. Het resultaat: nog steeds dezelfde foutmelding bij het builden :(.
BikkelZ schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:29:
Geen XCode gebruiken blijft toch een beetje vragen om problemen en (nog) meer ingewikkelde procedures dan nodig. Zo veel gedoe met het maken van ad-hoc builds voor TestFlight iedere keer. Waar maak je überhaupt de app mee? Ik kan me buiten Xamarin niet echt iets herinneren waar ik heel enthousiast van werd wat betreft cross-platform (of het moeten specifieke dingen zijn voor games)
Aangezien ik nu (nog) geen mac heb en dat dezelfde applicatie moet werken op J2ME / Android en iOS heb ik er nu voor gekozen om bij CodeNameOne de applicatie te bouwen. Voordeel is niet alleen dat je 1 codebase hebt, maar ook dat het goed integreert in mijn NetBeans IDE :). De originele app was een J2ME Lwuit app die ik (redelijk makkelijk) kon omschrijven om de CodeName one API te gebruiken.

Maar ja, dan moet het wel werken :(

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Standeman schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:45:
Ok, inmiddels heb ik via een mac vm nieuwe PK12 certificaten aangemaakt en die laten signen bij apple. Het resultaat: nog steeds dezelfde foutmelding bij het builden :(.
Ik heb één keer aan een iOS-app gewerkt maar kan me niet herinneren ooit zelf certificaten gemaakt te hebben. Op de website waar je je app kan beheren kun je AFAIK ook certificaten e.d. genereren en downloaden. Kun je er zo niet omheen werken?

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:53:
[...]

Ik heb één keer aan een iOS-app gewerkt maar kan me niet herinneren ooit zelf certificaten gemaakt te hebben. Op de website waar je je app kan beheren kun je AFAIK ook certificaten e.d. genereren en downloaden. Kun je er zo niet omheen werken?
Ik heb in Xcode de certificaten aangemaakt, welke dan ook online te vinden zijn.. Via de keychain applicatie op OSX heb ik de PK12 cert geëxporteerd en van de website het provisioning profile gedownload. Dus in principe komt hele boeltje bij Apple vandaan.

Misschien nog maar eens proberen om te revoken en opnieuw aan te maken ofzo..

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat loste het bij mij in elk geval op als ik problemen had. Wat nog regelmatig voorkwam. :+ Dezelfde app releasen voor Android was altijd een stuk makkelijker...

[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 24-04-2014 14:05 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Probeer eens een Hello World in XCode te maken en die te builden met die certificaten. Dat is uitdaging 1. En dan vervolgens de boel overzetten naar je Linux bak.
NMe schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:53:
[...]

Waar jij het over hebt zijn certificaten die je nodig hebt om extra apparaten toe te voegen om op te testen of het downloaden van reeds aangemaakte certificaten. Je moet ook certificaten in je keychain hebben die eerst aangemaakt zijn op een Mac en daarna je developer certificaten worden. Die kun je daarna dan wel weer hergebruiken als je een nieuwe Mac gebruikt.

Ik vond het mét XCode al vaak een lastige procedure. Je kunt tegenwoordig wel in één keer vanuit XCode je hele developerprofiel over zetten dus als het één keer werkt kun je met een dubbelklik alles installeren op een andere Mac. Dus als het een keer werkt kun je het overal heel makkelijk gebruiken.

Ik vind het verder wel lastig om te helpen aangezien ik niet even een screenshot van je Keychain kan zien en dergelijke. Maar er zijn developer en distribution certificaten, de developer certificaten kun je alleen gebruiken voor lokaal ontwikkelen en niet publishen.

Wat heb je nu allemaal staan in je Developer profiel bij Apple aan certificaten en devices?

[ Voor 16% gewijzigd door BikkelZ op 24-04-2014 14:08 ]

iOS developer

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ok, ik ben er uit en ik doe mijn ondertitel weer eer aan 8)7

Bij het exporteren van je p12 certificate moet je wel je private key meenemen en niet alleen je certificaat exporteren

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/e3vAi.png

Wat een eikel ben ik af en toe ook...

Nu nog kijken hoe ik 'm op die iPad geprakt krijg :P

* Standeman is weer happy

[ Voor 13% gewijzigd door Standeman op 24-04-2014 14:27 ]

Pagina: 1