Hoewel mijn topic in zowel BV, NOS als MS past, post ik hem hier omdat het toch echt een dev probleempje is.
Ik probeer voor de aller eerste keer een iOS app te signen, maar ik heb geen Mac (wel linux). Geen probleem, dan gewoon openssl gebruiken ipv Xcode.
Ik heb dus een certificaat aangemaakt met openSSL volgens deze tutorial wat in eerste instantie goed lijkt te gaan. Hij is gewoon netjes gesigned door Apple.
Maar bij het signen van de applicatie krijg ik de volgende foutmelding:
Saillant detail is dat 'm bij CodeNameOne laat bouwen (een cloud oplossing voor meerdere platformen a la PhoneGap). Op hun forums kan ik er weinig over vinden behalve een post dat je een Mac _moet_ hebben om een certificaat te maken. Dat lijkt me een beetje onzin, aangezien een certificaat een certificaat is en een Mac er geen magische eigenschappen aan toe voegt
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen (behalve een Mac kopen
)
Ik probeer voor de aller eerste keer een iOS app te signen, maar ik heb geen Mac (wel linux). Geen probleem, dan gewoon openssl gebruiken ipv Xcode.
Ik heb dus een certificaat aangemaakt met openSSL volgens deze tutorial wat in eerste instantie goed lijkt te gaan. Hij is gewoon netjes gesigned door Apple.
Maar bij het signen van de applicatie krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Executing: /Applications/Xcode5.app/Contents/Developer/usr/bin/xcodebuild -project AppName.xcodeproj/ -alltargets -configuration Release -sdk iphoneos7.0 build CODE_SIGN_IDENTITY=Standeman (J5YC25S92D) KEYCHAIN=temp -arch armv7 Build settings from command line:
ARCHS = armv7
CODE_SIGN_IDENTITY = Standeman (J5YC25S92D)
KEYCHAIN = temp
SDKROOT = iphoneos7.0
=== BUILD TARGET RoadJack OF PROJECT RoadJack WITH CONFIGURATION Release ===
Check dependencies
Code Sign error: No matching codesigning identity found: No codesigning identities (i.e. certificate and private key pairs) matching “Standeman (J5YC25S92D)” were found.
CodeSign error: code signing is required for product type 'Application' in SDK 'iOS 7.0'
** BUILD FAILED ** |
Saillant detail is dat 'm bij CodeNameOne laat bouwen (een cloud oplossing voor meerdere platformen a la PhoneGap). Op hun forums kan ik er weinig over vinden behalve een post dat je een Mac _moet_ hebben om een certificaat te maken. Dat lijkt me een beetje onzin, aangezien een certificaat een certificaat is en een Mac er geen magische eigenschappen aan toe voegt
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen (behalve een Mac kopen
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.