[Win 8.1] Hulp gevraagd bij DistributedCOM 10016 error

Pagina: 1
Acties:
  • 5.216 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truusje26
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 04:29
]Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want via Google kom ik er niet uit. Sinds een paar dagen reboot m'n pc spontaan enkele minuten na het opstarten. Na deze reboot blijft 'ie wel gewoon draaien, totdat ik m'n pc afsluit en later weer opstart, dan reboot 'ie weer. Ik dacht eerst dat het een virus was maar m'n virusscanner vindt niets.

Via m'n logboek kwam ik erachter dat het een DistributedCOM 10016 fout is. Via Google kwam ik als mogelijke oplossing tegen dat je via Start -> Uitvoeren -> dcomcnfg -> Rechtser muisknop op Mijn computer -> Eigenschappen -> COM beveiliging -> Standaardwaarde bewerken bij Machtigingen voor starten en activeren Netwerk service toe moest voegen, maar dat lukt niet want ik krijg steeds de melding dat 'ie het object niet kan vinden.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hmmz, staat er daadwerkelijk in je eventlog dat de DistributedCOM service ervoor gezorgd heeft dat je PC rebootte?

Die distributedCOM service mag een bepaald iets niet uitvoeren, normaal gesproken gaat je PC daar niet van rebooten. Vertel anders even het CLSID van de applicatie (dat enorm lange getal tussen accolades)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb hier ook mee zitten worstelen, had rare problemen dat windows af en toe niet wilde starten en had ook deze fout. Maar of het hier door kwam durf ik niet te zeggen.
Ik heb die Dcom fouten wel weg weten te krijgen.

http://www.eightforums.co...ors-win-8-pro-64-bit.html

wel eerst 3 keer doorlezen!
Spontaan rebooten denk ik toch eerder aan iets met de voeding/moederbord...

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

ionicdog schreef op donderdag 24 april 2014 @ 07:16:
Ik heb hier ook mee zitten worstelen, had rare problemen dat windows af en toe niet wilde starten en had ook deze fout. Maar of het hier door kwam durf ik niet te zeggen.
Ik heb die Dcom fouten wel weg weten te krijgen.

http://www.eightforums.co...ors-win-8-pro-64-bit.html

wel eerst 3 keer doorlezen!
Spontaan rebooten denk ik toch eerder aan iets met de voeding/moederbord...
Dan is die error wel weg, maar weet je zeker dat je dan niet gewoon een stukje malware hebt enabled?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truusje26
Dit is wat er bij de foutmelding staat:

In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Starten niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{7022A3B3-D004-4F52-AF11-E9E987FEE25F}
en APPID
{ADA41B3C-C6FD-4A08-8CC1-D6EFDE67BE7D}
aan de gebruiker Wolfjespc\Wolfje SID (S-1-5-21-4189628125-3997124448-3445050105-1001) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Bedankt voor de tip van Eightforums, ga gelijk ffies kijken of ik eruit kan komen. Ik hou jullie op de hoogte!

Update: Ik heb via Eightforums alle stappen doorlopen en alles zonder problemen aan kunnen passen. Heb m'n pc handmatig gereboot en hij draait nu al 10 minuten zonder uit zichzelf te rebooten. Ik zag via m'n logboeken wel dat ik nog steeds die 10016 fout heb, met nog een andere fout en een waarschuwing:

DistributedCOM 10016:
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
en APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-18) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Service Control Manager 7034:
De Service KMSELDI-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 1 keer gebeurd.

Search 3037:
Verkennen kan niet worden gestart voor inhoudsbron <mapi15://{S-1-5-21-4189628125-3997124448-3445050105-1001}/>.

Context: toepassing , catalogus SystemIndex

Details:
De URL is al verwerkt tijdens deze update. Als u dit bericht hebt ontvangen tijdens het verwerken van waarschuwingen, zijn de waarschuwingen overbodig. Gebruik anders Wijzigen in plaats van Toevoegen. (HRESULT : 0x80040d0d) (0x80040d0d)

[ Voor 49% gewijzigd door Truusje26 op 25-04-2014 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Truusje26 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:08:
...Service Control Manager 7034:
De Service KMSELDI-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 1 keer gebeurd.
Toch niet toevallig een illegale Windows installatie?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truusje26
Euhhhh, jawel. Deze versie draait al een tijdje en ik heb nooit echt grote problemen gehad. Ik ben eens terug gaan zoeken en volgens mij is dat gedoe met dat rebooten begonnen toen ik m'n Java heb geupdate. Ik heb systeemherstel gedaan en de oude Java versie er ook vanaf gehaald, maar toen was het niet opgelost en bleef 'ie nog steeds rebooten.

Sinds ik afgelopen vrijdag de stappen van dat Eightforums heb gedaan reboot 'ie gelukkig niet meer en alles lijkt goed te werken. In m'n logboeken staan nog wel steeds fouten, maar zolang alles naar behoren werkt is dat niet zo erg denk ik???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:55
Windows update gedraaid de afgelopen tijd ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truusje26
Yep, helemaal up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Het lijkt er op dat je KMS service een paar pogingen gedaan heeft om jou Windows opnieuw te activeren; vandaar de reboots. Met die KMS service kunnen we je niet helpen, want dan gaat tweakers.net een schadeclaim van Microsoft krijgen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Grote kans dat een Windows update jouw 'crack' om zeep heeft geholpen en daar kunnen we jou op het forum niet mee helpen. Hulp bieden bij het gebruik van illegale software is niet toegestaan volgens de policy van T.net. Beste oplossing is het kopen van een legale versie. Heb je dan nog problemen dan zou je het hier of via Microsoft support kunnen proberen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, hulp bij brakke warez lijkt me niet nodig. De oplossing is immers heel simpel: gewoon kopen (of overstappen op Linux of een ander gratis OS).

Omdat het probleem direct voortkomt uit een brakke crack, sluit ik het topic.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.