Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik jullie mening ontvangen,
Ik heb momenteen een iphone 4 en deze mag eindelijk vervangen worden na 2 jaartjes.
Nu heb ik zitten kijken naar de Galaxy s4, s5, htc one, en de iPhone 5s,
Ik vind dat de processoren tegenwoordig wel erg snel worden, merk je daar in de praktijk ook wat van?
Ik gebruik mijn telefoon intensief, maar dat is dan eigenlijk meer social media zoals Facebook, snapchat, en WhatsApp.. Wel wil ik graag een snelle telefoon, heb een weekje de sony xperia z1 compact in handen gehad en dat beviel zeker erg goed, maar of ik deze sneller vind dan de Samsung Galaxy s4 durf ik niet te zeggen,

wat vinden jullie, is het nog de moeite waard om de htc one (2013) te kopen met een processor van 1.7 ghz Quad-core en 2gb ram, of gaat deze telefoon binnen nu en een paar maanden erg verouderen?

Groetjes

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:42:
Graag zou ik jullie mening ontvangen,
Ik heb momenteen een iphone 4 en deze mag eindelijk vervangen worden na 2 jaartjes.
Nu heb ik zitten kijken naar de Galaxy s4, s5, htc one, en de iPhone 5s,
Ik vind dat de processoren tegenwoordig wel erg snel worden, merk je daar in de praktijk ook wat van?
Ik gebruik mijn telefoon intensief, maar dat is dan eigenlijk meer social media zoals Facebook, snapchat, en WhatsApp.. Wel wil ik graag een snelle telefoon, heb een weekje de sony xperia z1 compact in handen gehad en dat beviel zeker erg goed, maar of ik deze sneller vind dan de Samsung Galaxy s4 durf ik niet te zeggen,

wat vinden jullie, is het nog de moeite waard om de htc one (2013) te kopen met een processor van 1.7 ghz Quad-core en 2gb ram, of gaat deze telefoon binnen nu en een paar maanden erg verouderen?

Groetjes
Binnen nu en een paar maanden is de OnePlus One verkrijgbaar. Veel goedkoper dan alles wat je opnoemt, maar met nagenoeg dezelfde specs.

Verwijderd

Momus schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:13:
[...]

Binnen nu en een paar maanden is de OnePlus One verkrijgbaar. Veel goedkoper dan alles wat je opnoemt, maar met nagenoeg dezelfde specs.
En twee keer zo groot als de iPhone 4s die TS nu heeft. Dat is ook iets wat niet iedereen wil.

OT: als HTC dit keer niet zijn consumenten naait gaat die HTC One nog wel even mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2014 14:17 ]

• Momus
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:16:
[...]

En twee keer zo groot als de iPhone 4s die TS nu heeft. Dat is ook iets wat niet iedereen wil.

OT: als HTC dit keer niet zijn consumenten naait gaat die HTC One nog wel even mee.
Wanneer ze twijfelt over de HTC One en Samsung Galaxy S5, is de OnePlus ook een optie natuurlijk.\
Bovendien heeft ze een 4.

[ Voor 3% gewijzigd door Momus op 23-04-2014 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
De grootte is eigenlijk wel ideaal van een iPhone 4, maar ik sta wel open voor verandering ik ben van mening dat de grootte van een toestel een kwestie van wennen is.
Ik zit te twijfelen tussen de Htc one van 2013, en de samsung s4, alleen is mijn vraag dus of de htc one nog een tijdje mee kan, ik heb gehoord dat het best een probleem telefoon is en dat de garantie daarin wel tegenvalt.

Voordat ik mijn iphone 4 kocht hoorde ik overigens hetzelfde over de iPhone, het beeld zou zogenaamd snel barsten want heel veel mensen hadden er last van, ik heb mijn iPhone nu al langer dan 2 jaar in bezit zonder enige bescherming als hoesje of screenprotector, enige schade is een licht krasje op de achterkant.

• Momus
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:42:
De grootte is eigenlijk wel ideaal van een iPhone 4, maar ik sta wel open voor verandering ik ben van mening dat de grootte van een toestel een kwestie van wennen is.
Ik zit te twijfelen tussen de Htc one van 2013, en de samsung s4, alleen is mijn vraag dus of de htc one nog een tijdje mee kan, ik heb gehoord dat het best een probleem telefoon is en dat de garantie daarin wel tegenvalt.

Voordat ik mijn iphone 4 kocht hoorde ik overigens hetzelfde over de iPhone, het beeld zou zogenaamd snel barsten want heel veel mensen hadden er last van, ik heb mijn iPhone nu al langer dan 2 jaar in bezit zonder enige bescherming als hoesje of screenprotector, enige schade is een licht krasje op de achterkant.
De OnePlus One is te groot?

Verwijderd

Topicstarter
nee, alleen lijkt het mij geen fijn toestel

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:42:
nee, alleen lijkt het mij geen fijn toestel
Geen fijn toestel?
Omdat?

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:06
Lol geen fijn toestel? Dat ding is beter dan de s5... En de xperia z2

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de specs zien er goed uit, Echter vraag ik mij af of ik deze specs ook degelijk ga gebruiken,
In mijn ogen is een 1.9 GHz quad core al veel te overdreven voor een smartphone, de gemiddelde telefoon processor is nu net zo hoog als een mid-end laptop, ik betwijfel het zeer of deze ook daadwerkelijk in de praktijk gebruikt word voor dagelijkse bezigheden zoals facebook whatsapp en muziek afspelen.

Als ik een telefoon aanschaf wil ik ook gewoon een leuk merk hebben zoals Samsung of iPhone,

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:24:
.....
Als ik een telefoon aanschaf wil ik ook gewoon een leuk merk hebben zoals Samsung of iPhone,
:X :? 8)7

Ik vind Bugatti en Lotus ook gewoon leuke merken, maar no way dat ik die voor woon-werk verkeer zou willen gebruiken....
(Als ik ze al zou kunnen betalen dan....)

Het gaat je toch om wat hij kan en kost, niet om of het merkje populair is....

[ Voor 9% gewijzigd door Coach4All op 24-04-2014 15:32 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
*knip*
Geniaal! _/-\o_
In het OnePlus One topic wordt gerelmatig gevraagd hoe het mogelijk is dat de One Plus One zo goedkoop is in vergelijking met een S4 of 5S... Tada, zie hier hét antwoord!

Om ook nog even inhoudelijk te reageren: de toestellen die je opnoemt zijn allemaal prima geschikt, echter zit er wel een redelijk prijs verschil tussen bijvoorbeeld een HTC One (M8)/S5 en een One (M7)/S4. Aangezien je zelf al aangeeft niet het aller- allersnelste te willen zou ik een high-end model van vorig jaar adviseren. Het toestel is dan meer dan snel genoeg en voldoet ruimschoots aan al je eisen, en is gewoon een stukje goedkoper dan een nieuw model.

Een (groot) nadeel: HTC levert 2 jaar ondersteuning en Samsung volgens mij ook.. Over 1 jaar ontvang je dus (waarschijnlijk) geen nieuwe Android versie meer op je telefoon. Je telefoon wordt daar natuurlijk niks minder van en je kan er nog steeds alles mee doen, maar je hebt dan niet meer het nieuwste van het nieuwste.

Verder zou ik adviseren om eens te spelen met een S4 en een One, in de praktijk voelen deze toestellen compleet anders aan door een andere behuizing/feeling en compleet andere software ervaring. Zelf zou ik nooit een S4 aanschaffen (HTC One voelt veel meer premium aan en software is vele malen sterker in mijn ogen), maar miljoenen mensen denken daar anders over :+

/edit: een iPhone kan natuurlijk ook... Al vind ik die helemaal overpriced.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ja, de specs zien er goed uit, Echter vraag ik mij af of ik deze specs ook degelijk ga gebruiken,
In mijn ogen is een 1.9 GHz quad core al veel te overdreven voor een smartphone, de gemiddelde telefoon processor is nu net zo hoog als een mid-end laptop, ik betwijfel het zeer of deze ook daadwerkelijk in de praktijk gebruikt word voor dagelijkse bezigheden zoals facebook whatsapp en muziek afspelen.

Ja een 1,9 QC soc is overdreven voor jouw gebruik, maar dit wist je zelf ook al. Volgens mij heb je trouwens al een voorkeur voor een Samsung of Apple, dus waarom vraag je hier dan advies? ;)

• Momus

Dus je betaalt liever een hoop voor het merk dan dat je de inhoud van belang vindt.
Onbegrijpelijk, maar goed, als je een dief wil zijn van je eigen portemonnee...

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:06

Het gaat jouw dus om status? Dan ben je bij iphone en samsung aan het verkeerde adres, bijna iedereen heeft namelijk een samsung of iphone... Vraag dan hier alsjeblieft geen advies...

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 16:08
Wat betreft een vlotte smartphone met Facebook, whatsapp en snapchat zijn de (nieuwere) Blackberry toestellen prima (deze kunnen gewoon Android-apps draaien). Een Z10 (4,2 inch, dus minder grote stap vanaf 3,5) is met de cashback van €50 nu voor zo'n €150 te krijgen.
Of je Blackberry dan "een leuk merk" vind, ligt aan je definitie van "leuk merk"; hip: niet zo, betrouwbaar en goede bouwkwaliteit: zeker.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 20:31
Je geeft aan dat je hem intensief gebruikt. Dan zou ik eerder naar de accu kijken dan naar de processor. Je hebt weinig aan je grote scherm en snelle processor als hij binnen een halve dag al leeg is. Voor je gebruik heb je eigenlijk helemaal geen heel snelle telefoon nodig. Kijk daarom ook een naar telefoons van de vorige generatie, goedkoper en ze doen het even goed.

Verwijderd

Kijk eens naar een Xiaomi Mi2s met de extended 3100MAh accu. Ik heb hem zelf- het is echt een supertelefoon. Goedkoop, snel ( geen overkill specs, zoals je al zei) mooie grootte t.o.v. je iPhone, zeer goede software, lange ondersteuning, en ik haal drie dagen op een lading met normaal gebruik.

PS. Merk boeit geen k*t. Een Apple is niet beter dan een Samsung of een Xiaomi. Merken zijn er om jou meer te laten betalen. Maar als je hip wil zijn zit je met de Xiaomi goed: iedereen vraagt welke telefoon dat toch is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2014 16:14 ]

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Even iets rechtzetten:
De gemiddelde laptop CPU rent rondjes rondom welke smartphone SoC dan ook. Een low-end 7W i3 is al 3 keer zo snel. De snelheid van een CPU is dus eigenlijk voor 90% afhankelijk van de architectuur en niet van het aantal kernen of de kloksnelheid, dat is alleen zinnig als je vergelijkt binnen bijvoorbeeld de Snapdragon serie van Qualcomm (en dan alleen vanaf de 600 t/m de 801, die zijn architecturaal redelijk aan elkaar gelijk).

Daarbij, kiezen voor een merk is natuurlijk verre van slim. In jouw geval zou ik kijken naar een Moto X.
Als je toch vind dat dat niet snel genoeg is (en ik durf je te verzekeren dat dat voor jouw gebruik wel zo is) kan je een Z1 Compact bekijken. Ik denk dat het verschil tussen een Moto X en een One M7 of S4 niet te merken is omdat alle winst moet komen van de 2 extra cores (architectuur gelijk) bij de laatstgenoemden, maar ik ken weinig applicaties die meer dan 2 cores gebruiken. Vrij zinloos dus.

Persoonlijk vind ik die nieuwe high-end toestellen van HTC, Sony, en Samsung gewoon te groot, met hun 5 inch schermen en vervolgens de "Add more bezel because we're lazy" strategie.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 15:19
Als je deze toestellen overweegt, is de LG/Google Nexus5 wellicht ook optie.
Pagina: 1