Ik wil graag een nieuwe PC samenstellen. Het idee is dat het allemaal niet al te gek hoeft, maar als ik toch bezig ben wil ik wel graag dat ik er een beetje fatsoenlijk een game op kan spelen.
Ik ben al in het bezit van een Samsung 840 EVO SSD en een aanvullende HDD. Ook beschik ik al over een scherm, toetsenbord, muis en speakers.
Zelf kwam ik op de volgende setup:
De daarbij behorende onderbouwing:
Ik ben al in het bezit van een Samsung 840 EVO SSD en een aanvullende HDD. Ook beschik ik al over een scherm, toetsenbord, muis en speakers.
Zelf kwam ik op de volgende setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 67,55 | € 67,55 |
| 1 | Gigabyte F2A88X-D3H | € 61,94 | € 61,94 |
| 1 | MSI R9 270 2GB GAMING | € 155,- | € 155,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 37,49 | € 37,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 464,93 | |
De daarbij behorende onderbouwing:
- CPU: voor al het reguliere werk snel zat, lijkt mij. Beschikt niet over een interne GPU want ik heb al een externe in de setup. De vraag is natuurlijk in hoeverre de processor de bottleneck gaat zijn i.c.m. de geselecteerde GPU.
- MB: aangezien zowel de CPU als de GPU zich best redelijk lenen voor middelmatig OC'en lijkt me deze een goede keuze. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik hierbij volledig mee ben gegaan op het advies in de guide van maart 2014.
- GPU: moderne mid-range kaart. Prijs is “acceptabel”. Ik prefereer de MSI uitvoering omdat deze vrij stil schijnt te zijn. Misschien overkill i.c.m. met de CPU?
- Kast: Ik houd van strakke enigszins chique kasten. Deze lijkt dat te zijn, al vind ik de kast eerlijk gezegd wel flink aan de prijs. Ik heb zelf wel alternatieven gevonden van bijvoorbeeld Coolermaster, maar daar staat dan weer heel groot de naam van de fabrikant op. Dat vind ik er direct erg cheap uitzien en sla ik daardoor liever over. Mocht men nog leuke alternatieven weten dan hoor ik dat graag
- Geheugen: 8GB 1600Mhz met een zo laag mogelijke CAS latency, terwijl het allemaal nog goed betaalbaar is.
- Voeding: dit schijnt een veel gekozen voeding te zijn. De vraag is natuurlijk of deze voldoende is voor de setup. Ik ben er eerlijk gezegd nog niet helemaal zeker van, al heb ik wel het gevoel dat veel mensen een over-kill voeding kopen. Dat doe ik liever niet
Ook wil ik graan een stille voeding, misschien dat deze daar niet helemaal aan voldoet?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1