Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Loopjes' in video- en tekstreviews

Pagina: 1
Acties:

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 14:45
Beste redactie,

Bij vrijwel elke tekst- en/of videoreview kom ik continue een soort inhouelijke herhalings'loopjes' tegen. Ik weet even niet wat de taalpuristische term is, maar hier een voorbeeldje:

Bij de Book 9 2014 is de achterkant van het scherm, net als de rest van de laptop, van metaal gemaakt. Daardoor voelt de laptop net even wat steviger aan dan de plastic Book 9 Style. Dat merk je vooral tijdens typwerk; de feedback van de toetsen is wat duidelijker dan bij de Style. Daarmee willen we niet zeggen dat tikken en klikken op de Book 9 Style zompig aanvoelt. Geen van beide laptops voelt goedkoop aan, maar wie ze allebei probeert, zal merken dat de metalen Ativ Book 9 2014 degelijker in elkaar zit.

Het gaat heel vaak zo. Twee dingen worden bestudeerd, eerst A dan B, en dan wordt B weer tegenover A afgezet, wat nogal dubbelop is. Er wordt ingehoudelijk dus nogal veel herhaald (;))

Dit is misschien niet het allersterkste voorbeeld, maar voor mij was dit de druppel om dit topic aan te maken. Ik hoop dat jullie herkennen wat ik bedoel en het reduceren als het inderdaad meer mensen opvalt.

Daarnaast valt me op dat in de videos wel erg overdreven wordt gearticuleerd en gepauzeerd in zinnen. Waarschijnlijk is dit in een acteerklas aangeleerd, maar ik zou zeggen, probeer het iets te reduceren.. Het wordt nu bijna zoals zo'n NS stem die automatisch stukjes zin aanelkaar plakt..

edit: met alle respect voor de presentatoren (ik vind het fantastisch dat jullie deze videos maken!), maar dit filmpje beschrijft -op een overdreven manier- wel wat ik bedoel.

[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 23-04-2014 12:43 . Reden: typo ]

Mixed Reality dev

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Het gaat heel vaak zo. Twee dingen worden bestudeerd, eerst A dan B, en dan wordt B weer tegenover A afgezet, wat nogal dubbelop is. Er wordt ingehoudelijk dus nogal veel herhaald
Het is natuurlijk niet de bedoeling om zaken te herhalen, zodat je het idee hebt dat je ze dubbel hoort in video's. Veel redacteuren schrijven teksten voor video's uit, waardoor ze - in theorie - deze dubbelingen er van tevoren uit kunnen halen, omdat we uiteraard niet twee keer hetzelfde willen zeggen in de video, ook al is het in iets andere woorden.

De voice-over teksten die veel redacteuren van tevoren maken zouden dat probleem preventief moeten ondervangen, maar ik begrijp uit je reactie dat het kennelijk vaak niet gebeurt. Ik wil benadrukken dat het nooit in onze bedoeling ligt om dingen nog een keer te zeggen als we die al eens hebben gezegd. Dat zou dubbelop zijn en herhalingen zijn zowel nutteloos als overbodig. Daarnaast zijn ze nergens voor nodig, zoals de experts in de door jou gelinkte video terecht opmerken en zeggen.
Daarnaast valt me op dat in de videos wel erg overdreven wordt gearticuleerd en gepauzeerd in zinnen. Waarschijnlijk is dit in een acteerklas aangeleerd, maar ik zou zeggen, probeer het iets te reduceren.. Het wordt nu bijna zoals zo'n NS stem die automatisch stukjes zin aanelkaar plakt..
De reactie op uw opmerkingen heeft een vertraging van... ;)

Nee, het is geen gevolg van een acteerklas, maar wat je veel ziet is werk in uitvoering. Mensen als Jelle en Sim doen nog niet heel lang video's en moeten dus vlieguren maken om hun presentatie te verbeteren. Ze zijn nu al veel beter dan voorheen en ze zullen zich ongetwijfeld komende maanden blijven verbeteren. Beide hebben geen acteerklas gehad. Ze hebben beide - zo weet ik - ook niet de bedoeling om in de video zaken te herhalen of dubbel te noemen, ook al is het dan met verschillende formuleringen ;)

• Menesis
Achteraf gezien was mijn post misschien een beetje bot, waarvoor excuses.
Verder is het allemaal geen grote ergenis gelukkig, Tweakers is top, maar het begon me op te vallen en postte het toen maar.

Anyway, blijft staan dat ik het top vind dat jullie deze videos maken :)

Mixed Reality dev

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Achteraf gezien was mijn post misschien een beetje bot, waarvoor excuses.
We waarderen alle feedback en we zijn wel wat gewend hier hoor ;) Kon het niet laten om in stijl te antwoorden :)

• Menesis
No problemo :D

Mixed Reality dev

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-11 12:12
Ik wil benadrukken dat het nooit in onze bedoeling ligt om dingen nog een keer te zeggen als we die al eens hebben gezegd.
Dit was voor mij een oprecht LOL :+ Ik hoop pun intended?

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Yup :)
Pagina: 1