overbodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:44

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Check deze topic

http://www.tweakers.net/nieuws/17206

Dit is de laatste tijd wel vaker het geval, dat iemand gewoon blindelings alles "omlaag" modereert... Beetje frustrerend : 1 het modereren heeft zo weinig zin en 2 het reagereren is zo geen zak meer aan...

Misschien moet er echt aan gedacht worden, om de mensen met een hogere karma te laten modereren. Dus met andere woorden, moet je het verdienen om te modereren... Dit idee zal wel een keer langs zijn gekomen, maar ik roep het toch maar ff (0 overbodig)...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Ik wandel het draadje zo even door.
Misschien moet er echt aan gedacht worden, om de mensen met een hogere karma te laten modereren. Dus met andere woorden, moet je het verdienen om te modereren... Dit idee zal wel een keer langs zijn gekomen, maar ik roep het toch maar ff (0 overbodig)...
Een tijdje geleden liepen er hier een aantal topics over het veranderen van het hele T.net-moderatiesysteem, die helaas bij BC3 verloren zijn gegaan. (Gelukkig zijn er ergens back-ups van, maar ik kan je er dus geen links van geven).
Er werd ook over dit soort problemen nagedacht: als ik even uit het hoofd terugdenk ontstonden er ideeën om mensen niet zomaar in eerste instantie moderator te maken, maar pas bij een bepaalde karma-grens. En nieuwe moderators moesten zich aanmelden om moderator te worden, waarbij ze eerst een FAQ of cursus voorgeschoteld zouden krijgen...
Er waren nog veel meer ideeën en die kan ik hier echt niet samenvatten. Voor de implementatie zijn we afhankelijk van de goodwill van de crew. En die goodwill is er wel, alleen de tijd niet altijd... :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Duidelijk antwoord... Ik hoop dat het "probleem" actueel blijft, en dat er niet zomaar mee geleefd moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 20:07

Beaves

Usque ad Finem

Moet alleen de Karma grens wel een beetje hoog liggen, en niet bij 100 ofzo.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
ja bij de 261 of zo ;) ,heeft verder niks te maken met mijn karmastand hoor >:)

anyway, misschien dat Femme hier ook wat ook over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het idee was niet alleen gebruik temaken van karma.
Met heel veel 1 posts krijg je ook een hoog karma en mensen die weinig posten maar wel veel tijd op t-net door brengen en "goed" modereren haal je er dan ook uit.
Alleen modereren met een hoog karma krijg je een race naar de nodige karma stand (veel standaard, grappige en open deur posts).
Lijkt mij ook niet de bedoeling.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Pagina: 1