Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Nu het steeds moeizamer gaat met mijn huidige smartphone (Samsung Galaxy S Advance) ben ik aan het kijken naar een nieuwe telefoon. Ik ben altijd heel erg tevreden geweest met de telefoon die ik nu heb, maar de laatste tijd heb ik steeds meer accuproblemen, het is nu zo erg dat mijn telefoon alleen nog aankan aan de oplader.

Ik zoek dus eigenlijk iets vergelijkbaars met de Samsung Galaxy S Advance, beter kan natuurlijk ook, met een budget van rond de €150. Ik wil wel graag een toestel dat nog lang mee kan gaan. Het liefst vanaf nu nog een jaar of 2, als het even kan.
Mijn telefoon gebruik ik voornamelijk voor de basics: internet, mail checken, spelletjes en dergelijke. Ik luister geen muziek via mijn telefoon en als ik mooie foto's wil maken dan kan dat ook met mijn fotocamera. Qua accuduur ben ik gewend aan telefoons die je aan het einde van de dag weer aan de oplader legt, maar als de accu langer meekan is dat geen overbodige luxe.
Via Marktplaats kan ik misschien aan een tweedehands Huawei Ascend 525 komen. En ik lees hier op tweakers ook veel over de Motorola Moto G. Zijn er eventueel nog goede Samsung telefoons in deze prijscategorie? Is de Samsung S3 (mini) aan te raden? Of is het wel redelijk makkelijk om te wennen aan het gebruik van bijvoorbeeld de Moto G als je altijd Samsung smartphones hebt gehad?

Alvast bedankt,
Eliana

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:15

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Moto G en Samsung Galaxy XXX zijn allemaal Android, dus qua bediening maakt dat allemaal niet zo veel uit. In deze prijscategorie is imho de Moto G by far de beste keus.

Rail Away!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik zou niet via marktplaats maar via V&A op tweakers kopen.
Bij gebruikers met feedback heb je een betrouwbaardere verkoper dan op marktplaats.

Je kan kiezen voor de Moto-G
  • S400 processor 1.2Ghz
  • 1GB geheugen
  • 8GB opslag
  • 720x1280 scherm
  • 3G
Of je kan kiezen voor de Blackberry Z10,
Die heeft een ander os, Blackberry OS ipv android, maar kan wel na het installeren van SNAP alle apps van android draaien. Die kost na cashback van €50 ook €160,-
Hij heeft:
  • Een betere processor S400+ 1.5Ghz
  • 2x zoveel geheugen 2.0GB
  • 16GB opslag + SD kaartlezer
  • Beter scherm 768x1280
  • 4G

| live and give like no one else |

Verwijderd

Topicstarter
3x3 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:02:
Ik zou niet via marktplaats maar via V&A op tweakers kopen.
Bij gebruikers met feedback heb je een betrouwbaardere verkoper dan op marktplaats.

Je kan kiezen voor de Moto-G
  • S400 processor 1.2Ghz
  • 1GB geheugen
  • 8GB opslag
  • 720x1280 scherm
  • 3G
Of je kan kiezen voor de Blackberry Z10,
Die heeft een ander os, Blackberry OS ipv android, maar kan wel na het installeren van SNAP alle apps van android draaien. Die kost na cashback van €50 ook €160,-
Hij heeft:
  • Een betere processor S400+ 1.5Ghz
  • 2x zoveel geheugen 2.0GB
  • 16GB opslag + SD kaartlezer
  • Beter scherm 768x1280
  • 4G
Bedankt voor de info over de Blackberry Z10, maar ik blijf toch liever bij een Android telefoon. Is de Moto G dan mijn beste optie in deze prijscategorie?
Wat is de eigenlijke betekenis van geheugen en een processor met 1.5 GHz ipv 1 GHz? Ik bedoel, op welke manier kun je in het gebruik van de telefoon merken wat het verschil is?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:07:
[...]

Bedankt voor de info over de Blackberry Z10, maar ik blijf toch liever bij een Android telefoon. Is de Moto G dan mijn beste optie in deze prijscategorie?
Wat is de eigenlijke betekenis van geheugen en een processor met 1.5 GHz ipv 1 GHz? Ik bedoel, op welke manier kun je in het gebruik van de telefoon merken wat het verschil is?
Snelheid.
Wil je overigens per se in Nederland kopen? Of is importeren ook een optie?
Vanuit China gaat met dat budget een enorme wereld open aan telefoons in dat geval.

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
Heb zelf gisteren de huawei ascend 700 besteld. Wou ook niet meer Dan 150 uitgeven.

Heb deze nu voor 145 na cash back.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
Je zou ook de Nokia X kunnen overwegen. pricewatch: Nokia X Zwart
De Nokia is met 4 inch wat kleiner dan de Moto G (4,5 inch), en heeft een Micros SD slot voor uitbreiding in opslagruimte.
Moto G moet je eigenlijk de 16 Gb versie van hebben, en dan zit je richting de 200 Euro ipv 150, bij de nokia zit je richting de 135, en doe je er voor 10 Euro een grote SD kaart in..

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:15
De G525 heb ik inmiddels ook in mijn bezit, net even duurder maar hij bevalt mij prima ! Wel elke avond aan de oplader.

pricewatch: Huawei Ascend G525 Zwart

Toch al binnen budget te halen...

[ Voor 5% gewijzigd door wilbert op 30-04-2014 11:26 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10 12:31
nieuws: ZTE brengt quadcore-smartphone met 4g uit voor 93 euro

prijstechnisch in mijn ogen de leukste die ook nog eens op onze markt komt.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
dezejongeman schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:40:
nieuws: ZTE brengt quadcore-smartphone met 4g uit voor 93 euro

prijstechnisch in mijn ogen de leukste die ook nog eens op onze markt komt.
Mooi toestel, maar vooralsnog zonder 3G ondersteuning hier.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Als iemand het aantal GHz niet begrijpt en dat hier vraagt ipv google te gebruiken raad ik het zeer af om een Chinese telefoon te nemen aangezien je geen garantie hebt en in bijna alle gevallen moet kloten met root en custom roms etc.
Aangezien je geen muziek luisterd of foto's maakt zou ik de moto g nemen met 8gb. Dan red je dat prima.
Pagina: 1