Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Dit weekend een MacBook Air 13" (mid-2012) gekocht, verkoper had er ook Apple Care bij zitten tot 2016.

Maar hoe werkt het nu precies, moet er nog wat worden overgedragen aan mij, of niet?

De verkoper heeft mij netjes de aanschafbon van de Mac, en de aanschafbon van Apple Care gestuurd, dus dat is allemaal in orde.

Bij hem stond de Apple Care hier in het overzicht: https://selfsolve.apple.com/Agreements.do
Hij heeft maandag gebeld naar Apple (0800 0201581) om te vragen om het over te zetten. Dat hebben ze gedaan, en hij heeft een bevestigingsmail daarvan gekregen ("We hebben het eigendom van uw AppleCare-​overeenkom​st overgezet" mailtje). Maar als ik naar die selfsolve link ga, dan zie ik de Apple Care daar (nog?) niet staan. Zou er na 2 dagen toch wel moeten staan? Of moet ik het nu zelf registreren met serienummer wat op het Apple Care doosje staat? Ik vraag me af of het wel goed is gegaan. Op internet lees ik namelijk dat het per mail / post moet ipv telefonisch :?

En hoe zit het met de registratie van de laptop (weet niet of de verkoper dit destijds gedaan heeft), dat lijkt me ook wel handig om over te dragen? Via internet kwam ik bij deze link: https://supportprofile.apple.com/ daar staan je geregistreerde apparaten (nu alleen m'n iPad). Kan de verkoper gewoon de MacBook bij hem wissen als hij daar inlogt, en ik de MacBook daarna toevoegen adhv serienummer?

Oja en nog een klein vraagje, m'n Air heeft een streep op het scherm van het toetsenbord, ik wou daarmee even langs Apple, maar kan ik daarvoor naar een Apple Store (Mycom bijv.) of moet ik dan naar een iCentre?

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 23-04-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Apple Care bellen en je mailadres doorgeven, dan het nieuwe mailadres opgeven wat er bij hoort.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat heeft de verkoper gedaan. Ik heb zelf echter geen mailtje gezien (behalve de bevestiging die hij heeft doorgestuurd), en ook staat het dus niet in mijn overzicht. E-mail adres verkeerd doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:12

bbblije

Riiiiight

ThinkPadd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:22:
Dat heeft de verkoper gedaan. Ik heb zelf echter geen mailtje gezien (behalve de bevestiging die hij heeft doorgestuurd), en ook staat het dus niet in mijn overzicht. E-mail adres verkeerd doorgegeven?
Bellen en uitleggen wat je hier verteld, wij zijn geen "geniusen" en/of "xaviers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Applecare zit op de machine (serienummer) en niet op de consument (naam op de factuur), in tegenstelling tot de fabrieksgarantie. Je hoeft je in dat opzicht dus überhaupt geen zorgen te maken. Apple kijkt puur en alleen naar het serienummer wanneer jij je machine inlevert, terwijl een winkel bij consumentengarantie juist kijkt naar de facturatiedatum + persoon.

En over dat langsgaan voor je garantie; dat kan bij elk willekeurige APR of AASP (bij AppleCare is elke reseller(APR)/servicepunt(AASP) verplicht om die apparaten in te nemen voor kosteloze reparatie).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik zou in ieder geval in je profiel de MacBook die je verkoopt verwijderen:

https://supportprofile.apple.com/

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
bbblije schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:54:
[...]

Bellen en uitleggen wat je hier verteld, wij zijn geen "geniusen" en/of "xaviers".
Snap ik. Heb ook nog contact met de verkoper hierover, die probeert dit ook in orde te maken. Maar vraag was meer of er iemand hier ervaring heeft met dit overzetten, en wat de normale gang van zaken is.
Bloemstukje schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:10:
Applecare zit op de machine (serienummer) en niet op de consument (naam op de factuur), in tegenstelling tot de fabrieksgarantie. Je hoeft je in dat opzicht dus überhaupt geen zorgen te maken. Apple kijkt puur en alleen naar het serienummer wanneer jij je machine inlevert, terwijl een winkel bij consumentengarantie juist kijkt naar de facturatiedatum + persoon.

En over dat langsgaan voor je garantie; dat kan bij elk willekeurige APR of AASP (bij AppleCare is elke reseller(APR)/servicepunt(AASP) verplicht om die apparaten in te nemen voor kosteloze reparatie).
Bedankt. Dat het op de machine zit vond ik ook al op internet. Maar waarom staat er dan in het boekje dat je het moet overdragen bij verkoop :?
Mick1990 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:12:
Ik zou in ieder geval in je profiel de MacBook die je verkoopt verwijderen:

https://supportprofile.apple.com/
Staat hij niet tussen. Dat registreren gebeurt waarschijnlijk als je het OS voor de eerste keer start? Zal ik wel overgeslagen hebben denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:56
Ik ben de verkoper van de MacBook en wil graag hier ook even reageren, om te voorkomen dat ik de indruk wek dat ik het probleem niet probeer op te lossen.

Ik heb net nogmaals gebeld met AppleCare, wat mij niet is verteld maandag door de medewerker is dat ik eigenlijk de koper heb "gemachtigd" om mij als eigenaar van het pakket uit het systeem te laten verwijderen. De koper moet dus alleen nog AppleCare bellen, dan worden de door mij opgegeven gegevens gecontroleerd en het pakket overgeschreven op zijn naam. Dan zou ook daarna de MacBook uit mijn AppleID verdwijnen en bij hem erin worden gezet. Dan zou alles volgens de medewerker die ik vandaag heb gesproken geregeld moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
ThinkPadd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:52:
[...]

Snap ik. Heb ook nog contact met de verkoper hierover, die probeert dit ook in orde te maken. Maar vraag was meer of er iemand hier ervaring heeft met dit overzetten, en wat de normale gang van zaken is.

[...]

Bedankt. Dat het op de machine zit vond ik ook al op internet. Maar waarom staat er dan in het boekje dat je het moet overdragen bij verkoop :?

[...]

Staat hij niet tussen. Dat registreren gebeurt waarschijnlijk als je het OS voor de eerste keer start? Zal ik wel overgeslagen hebben denk ik.....
Goeie vraag. In mijn tijd ( :+ ), toen ik nog bij een APR werkte, hoefde dat niet. Maar toen bestond het hele Apple Support Profile nog niet. Kan zijn dat het hierdoor veranderd is. Wat je dan zou moeten vragen is of de verkoper die laptop uit zijn support profile wil halen, zodat jij de laptop in jouw support profile kunt registreren.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Net even gebeld, en MacBook staat nu in het overzicht (na doorgeven serienummer ter controle, en doorgeven adres ter controle).

AppleCare zie ik nog niet staan als ik naar deze link ga: https://selfsolve.apple.com/Agreements.do

Maar als ik op de MacBook klik in het overzicht dan zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CPTAwGIfSd1EB5k83BYeHpnQ/full.png

Lijkt me dus in orde :)

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 24-04-2014 21:50 ]

Pagina: 1