Toon posts:

RAID of toch meer geheugen en betere videokrt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net bezig een nieuwe computer te kopen. Nu heb ik de keuze om voor hetzelfde geld een tb 1,3 met 256 mb DDR+ Geforce 3 te krijgen, of eentje met 128 SDR + Geforce 2 MX + RAID. Is dat RAID nou echt zo snel, of koop ik toch beter een goede videokaart en lekker veel snel geheugen.

Verwijderd

Koop gewoon een mobo met raid controller... die kosten nie ech veel duurder.... dus dan heb je vanalles wat :)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

ik zou voor de Geforce 3 en meer geheugen gaan, RAID vind ik een beetje opgeblazen prestaties hebeb

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als de keus is tussen 256MB DDR + GF3 of 128MB sdr +MX +raid dan lijkt de keus mij ontzettend simpel: geen raid.. 128mb is bare minimum!
MX is imho wel erg budget aan het zijn, zeker in combinatie met een 1300mhz tbird :D

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Als je meer 'n gamer bent G3
als je meer 'n DV/Divx-omzetter/video editor hobbiist bent dan raid

de raid controller krijg je bij je moederbordt voor iets extra 25,- á 50,-

maar je hebt dan twee identieke hardeschijven nodig dus ipv 1x 45 Gig twee maal 30 gig

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik zou geen raid nemen
das toch keiduur :?
of niet :?

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Op zaterdag 09 juni 2001 20:55 schreef ikbenveldmuis het volgende:
ik zou geen raid nemen
nee :Z

Flickr

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Op zaterdag 09 juni 2001 18:56 schreef DR het volgende:
ik zou voor de Geforce 3 en meer geheugen gaan, RAID vind ik een beetje opgeblazen prestaties hebeb
Nou die Geforce3 is anders ook een beetje heel erg een hype hoor :)

IK zou bezuinigen op de processor en dan een bordje met RAID nemen en zo zorgen dat je een beetje van alles hebt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 09 juni 2001 20:55 schreef ikbenveldmuis het volgende:
ik zou geen raid nemen
Gewoon een 2de HD aanschaffen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

NU: Geforce III + geheugen + moederboord met RAID (en een goede harddisk)

Eventueel later: 2e Harddisk

Verwijderd

Harddisks zijn het ergste bottleneck dat men kent, alleen de floppy is erger :)

Een RAID en veel geheugen versnelt het hele systeem, alles wordt sneller. Ook het fraggen, ut fragt beter zonder pre-caching(=private UT swap file)

GeForce 3 laat je sneller fraggen op voorwaarde dat je:
-snelle harddisks
-genoeg geheugen
hebt,
anders is GeForce 3 even traag als een GeForce256 in jouw systeem, bigfoots geven slechte graficks.

Verwijderd

Topicstarter
een degelijke 7200rpm harddisk lijkt me toch wel zat snel om lekker mee te gamen, of zie ik dat nou verkeerd?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
Op zondag 10 juni 2001 00:09 schreef algabra het volgende:
Harddisks zijn het ergste bottleneck dat men kent, alleen de floppy is erger :)

Een RAID en veel geheugen versnelt het hele systeem, alles wordt sneller. Ook het fraggen, ut fragt beter zonder pre-caching(=private UT swap file)

GeForce 3 laat je sneller fraggen op voorwaarde dat je:
-snelle harddisks
-genoeg geheugen
hebt,
anders is GeForce 3 even traag als een GeForce256 in jouw systeem, bigfoots geven slechte graficks.
klopt toch niet helemaal hoor, UT gebruikt bij mij namelijk geen swapfile -> enkel ram, als je genoeg ram hebt, geen probleem
laden van de level gaat enkel wat trager :)
raid is goed maar meer ram+gf3 zal wel beter zijn hoor

Verwijderd

blijkbaar heb je wel wat geld te besteden, waarom koop je niet gewoon en een GF3 met 256 DDR en een RAID mobo, met nog een tweede hd. procentueel ben je dan maar ietsje meer kwijt, maar kun je veel langer vooruit.
koop sowieso een raid mobo, dat is vaak toch niet meer dan 100 gulden duurder, en een raid-configje bouwen kun je dan altijd later nog doen, als je weer wat geld hebt

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik koop beter een epox ep8k7a+ mobootje dan een asus a7m. Ze zijn ongeveer even duur, dus wat dat betreft lijkt het niet uit te maken. Ik hoorde dat de asus lekker snel en stabiel is, epox is ook wel goed maar die heeft RAID.
Als ik nu een raid-mobo koop en ik gebruik dat nog niet, kan ik dan later als ik er toch een extra hd'tje in goor en raid wil gaan gebruiken alsnog RAID 0 en RAID 1 gebruiken, of kan dan alleen nog RAID 1 (mirroring).

Verwijderd

Zeker voor extra geheugen gaan. Ik had zelf ook raid (2x 45 gig IBM 75xserie op een a7v133), maar heb ze nu ook als 2 losse schijven (1tje was er kapot gegaan, dus moest ik effe met 1tje doen). Maar ik ga niet meer terug, merk je vrijwel toch niet in snelheid.
En die geforce3 is nog wel prijzig maar echt wel vet sneller dan een mx-je.
Pagina: 1