Consumenten provider met routed subnet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiOn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 19:52
Ha,

op dit moment heb ik een ADSL internet verbinding via Tweak. Tot voor kort had ik (kosteloos) de beschikking over een routed subnet. Onlangs is Tweak voor mijn verbinding overgestapt op een nieuw platform en willen ze niet meer meewerken om dit subnet werkend te krijgen. Nu ik niet meer kan beschikken over dit subnet, is er voor mij geen reden meer om bij Tweak te blijven (ondersteuning is niet bepaald je van het).

Ik ben dus nu op zoek naar een internet provider die routed subnets aan consumenten levert. Uiteraard zijn er zakelijke providers die dit leveren, maar daarvan zijn de prijzen behoorlijk hoog, mede door de opgestelde SLA's. Een consumenten niveau SLA is voor mij voldoende. Ik gebruik het subnet alleen voor studie/hobby doeleinden.

Ik heb op de pagina's van diverse providers zitten kijken, maar niets kunnen vinden of dit geleverd kan worden. Niet vreemd op zich, via Tweak kon het ook, maar dat was ook nergens te vinden op hun website.

Voorkeur heeft een verbinding via glasvezel, maar is geen must.

Optioneel is een 'goedkoop' zakelijk abonnement ook een optie.

Iemand bekend met een provider die dit kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

UPC Zakelijk '5-IP' doet dat. Ze leveren een /29 met 60/6Mbps over kabel voor EUR 40 ex BTW (en incl vastrecht/TV). Dus incl BTW EUR 48.20 per maand.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Voor zakelijk glasvezel kan Fieber dat ook, XS4All in enkele gevallen, en Helden van Nu.
Dat zijn de goedkope zakelijke abbo's.
Fieber zit de zaak wel bij, oplevering duurde even, maar t werkt wel prima nu, alleen moet ik er wel bij zeggen dat ze heel rommelig overkomen

[ Voor 51% gewijzigd door ShadowAS1 op 23-04-2014 12:46 ]

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiOn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 19:52
Dat UPC is inderdaad een optie. Even uitzoeken hoe dat zit met mijn huidige kabelprovider (Ziggo). Via mijn werk begreep ik dat zakelijk (itt consument) wel landelijk leverbaar is.

XS4all en Helden geen optie qua glas. Kunnen niet leveren op mij adres. Fieber ziet er uit als erg duur, dat met die offerte aanvraag structuur. Vooralsnog geen optie.

Beetje vreemd, vorige week check gedaan op beschikbaarheid van glasvezel via tweak. Toen wel beschikbaar (of via KPN of Reggefiber, dat weet ik niet meer), maar nu niet meer :(.

Hier kan ik in ieder geval wat mee. Af en toe zie ik door de bomen het bos niet meer. Zeker als je net iets anders wilt dan standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Neem gewoon een gratis IPv6 tunnel, leer je meteen IPv6 van

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

PiOn schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:29:
Dat UPC is inderdaad een optie. Even uitzoeken hoe dat zit met mijn huidige kabelprovider (Ziggo). Via mijn werk begreep ik dat zakelijk (itt consument) wel landelijk leverbaar is.

XS4all en Helden geen optie qua glas. Kunnen niet leveren op mij adres. Fieber ziet er uit als erg duur, dat met die offerte aanvraag structuur. Vooralsnog geen optie.

Beetje vreemd, vorige week check gedaan op beschikbaarheid van glasvezel via tweak. Toen wel beschikbaar (of via KPN of Reggefiber, dat weet ik niet meer), maar nu niet meer :(.

Hier kan ik in ieder geval wat mee. Af en toe zie ik door de bomen het bos niet meer. Zeker als je net iets anders wilt dan standaard.
Reactie op je opmerking over fieber, volgensmij heb je niet goed gekeken ;)
http://www.fieber.nl/internet/zakelijk-glasvezel/

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
ShadowAS1 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:43:
Voor zakelijk glasvezel kan Fieber dat ook, XS4All in enkele gevallen, en Helden van Nu.
Dat zijn de goedkope zakelijke abbo's.
Fieber zit de zaak wel bij, oplevering duurde even, maar t werkt wel prima nu, alleen moet ik er wel bij zeggen dat ze heel rommelig overkomen
Heb je deze al bekeken:

http://www.voiceworks.com/nl/diensten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PiOn schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:29:
Nope. Grootzakelijk willen de kabelaars met glasvezel eea buiten normaal leveringsgebied doen, maar kleinzakelijk (en daar gaat het hier om) niet, dit is gewoon kabelinternet.

Ziggo heeft ook "Internet Plus" met een /29, EUR 49/maand. Onduidelijk of dat in/ex BTW is, gaat iig om een 40/4 pakket.
Als ik naar Fieber kijk zie ik anders erg aantrekkelijke prijzen, veel meer waar voor je geld dan bij Ziggo. Als er geen addertjes onder het gras zitten (bijv hoge vastrecht die niet vermeld is oid) zou dat als je toch al glas hebt een stuk aantrekkelijker zijn.

Edit:
Addertje #1 gevonden - http://www.fieber.nl/internet/vast-ip/

EUR 20 extra voor een /29, en nog eens EUR 50 extra eenmalige kosten.

Dan nog geen idiote prijs, maar duurder dan Ziggo, maar je krijgt een hogere upload ervoor terug.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Voiceworks verkoopt zelf niet , het is aan hun partnerkanaal om het in de markt te zetten en te verkopen.
Pagina: 1