We zijn alweer bijna 4 jaar verder, maar toch vind ik dit nog steeds een UX ding wat beter kan.
Plaatje voor de illustratie:
Het laat hier de situatie zien voor mijn bookmarks, maar het zelfde geld voor actieve topics en binnen een forumdeel.
Als je tweakers een beetje bij houd is het erg handig om snel naar nieuwe posts te kunnen springen. Op dit moment is dat niet makkelijk op mobile. De link achter 1 brengt je naar het forumdeel waarin het topic staat, 3 en 4 naar de eerste post in een topic en alleen 2 naar nieuwe posts. Op een scherm is 2 nog wel aan te klikken, maar op mobile is die erg klein en dus moeilijk aan te klikken. Maar er zijn wel 2 grote, makkelijk klikbare links naar de eerste post in een topic. Iets waar ik toevallig vrij weinig aan heb bij deze 2 topics.
Als je tweakers een beetje bijhoud en leest dan is het erg handig om snel naar de plek in een topic te kunnen gaan waar je bent gebleven. Je bent hier immers om te lezen en discussieren, niet om te scrollen. 2 doet dat voor je, de rest niet. En 2 is moeilijk klikbaar omdat het klein is en omgeven met andere linkjes (hoe vaak ik wel niet op de naam van een topic heb geklikt ipv het icoontje van 2).
Daarom zou ik het, alsnog, fijn vinden om de colom waar 4 onderdeel van is te vervangen met de tijd naar van de laatste post kolom, die ook aanwezig is op deze pagina, maar word weggelaten omdat het scherm te klein is. Dat brengt je een stuk dichterbij (zo niet op de plek) waar je wilt zijn. Niet alleen dat, maar het is ook een stuk makkelijker om te checken of je uberhaupt een topic wilt checken, omdat activiteit in dit overzicht alleen met gekleurde icoontjes word aangegeven en dat wil er nog wel eens naast zitten. Meer naast dan mijn geheugen over wanneer ik voor het laatste tweakers heb gechecked in ieder geval.