Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-96
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 11:12
Hallo Tweakers,

Na januari 2015 ben ik, samen met 3 medeleerlingen, klaar met de opleiding Applicatieontwikkelaar niveau-4. Na het MBO willen we graag verder studeren op het HBO, maar dit kan pas vanaf augustus. We hebben dus een half jaar les-vrij, en willen dan graag een aantal maanden in het buitenland werken, het liefst als (web)programmeur. We hebben allemaal ongeveer een jaar lang relevante werkervaring (stage etc.)

Omdat we op verschillende websites lazen dat werk in het buitenland nogal lastig te vinden is voor studenten, vroegen wij ons af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en/of bedrijven kennen die hier open voor staan. Onze voorkeur ligt bij landen buiten de EU. En dan vooral Amerika of Australië.

Heeft er iemand hier ervaring mee en tips hoe we te werk moeten gaan?

Groet,

Richard

[ Voor 4% gewijzigd door richard-96 op 23-04-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hou er wel rekening mee dat stage nou niet aangerekend wordt als echte werkervaring.
Daarnaast: http://www.uwv.nl/Particu..._in_buitenland/index.aspx en http://www.belastingdiens...in_een_ander_land_werken/.

Ik zou het eerst het UWV eens raadplegen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
VS werkvisum:
- zorg voor B.Sc. diploma
- solliciteer vroeg in het voorjaar bij een werkgever die het H1-B programma sponsort
- word aangenomen voor 1-4 zodat je visumaanvraag bij de eerste batch zit
- heb een beetje geluk (meestal zijn er veel meer aanvragen dan visa; dan wordt er geloot binnen de eerste batch)
- je visum gaat in het najaar in (ik meen per 1-10).

Met andere woorden: deze route is onmogelijk. De vereisten van het werkvisum sluiten niet aan op je vooropleiding en tijdlijn.

VS stage (J1 visum):
Dit lijkt wel mogelijk, ziebijvoorbeeld (http://www.stage-usa.nl/). Je zult wel moeten sparen want de stagevergoeding zal waarschijnlijk veel lager zijn dan de kosten die je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-96
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 11:12
Outerspace schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:43:
Hou er wel rekening mee dat stage nou niet aangerekend wordt als echte werkervaring.
De werkervaring bestaat uit stages en (ict) bijbaantjes.

VS of Australië gaat dus niet lukken, hadden we eigenlijk al wel verwacht.

Hebben jullie nog suggesties voor landen buiten Europa waar dit wel zou lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Buiten Europa is sowieso lastig, maar de voormalige Oostbloklanden zijn misschien wel een optie. Daar mag je als EU citizen zo werken namelijk, en doen ze vaak niet zo moelijk qua bureaucratie.
En zeker als je bij een groter internationaal bedrijf zit maak je daar best wel kans. Denk qua werklokaties aan Bucharest, Praag of Polen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
richard-96 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:23:
[...]

VS of Australië gaat dus niet lukken, hadden we eigenlijk al wel verwacht.
[...]
Over Australie had volgens mij nog niemand geantwoord. Daar zie ik wel mogelijkheden: Wikipedia: Working holiday visa
Pagina: 1