[Testcase] Nepal zonder besneeuwde toppen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 21:16

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2909/13975054394_3df505701a_c.jpgDSC_0476C by Vishari Beduk, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7382/13971409051_0cd772cd04_c.jpgDSC_2452C by Vishari Beduk, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7111/13971386592_b3ece08866_c.jpgDSC_2480C by Vishari Beduk, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5045/13971313841_28b78ae2fd_c.jpgDSC_3324C by Vishari Beduk, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7243/13974593695_ffc90bf08a_c.jpgDSC_0937C by Vishari Beduk, on Flickr

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38
Die tweede foto is alvast heel gaaf: heerlijk gelaagd, mensen op de voorgrond, de stad, de bergen en zon d:)b . Ook foto vier is mooi door de gelaagde atmosferische werking. Bij foto 1 en 5 mis ik wat het contact met de geportretteerden. Over foto 3 twijfel ik nog een beetje. Zou wel graag wat meer van het uitzicht willen zien, maar tegelijkertijd is de boom links ook wel fraai.

Moet een mooie trip zijn geweest. Heb je wel wandelingen gemaakt, of vooral kleine uitstapjes/cultuur/boze neushoorn?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23
Geen verkeerde set, maar even mijn puntjes van kritiek.

Aandacht wordt afgeleid door de highlight bokeh van die witte balken rechtsboven.

Of het onderwerp rechts kiezen (mensen op de trap), of dat dal links met zon (ik had voor links gekozen).

Prima plaat. Dat boompje rechts past minder goed bij de overige "grauwe" kleuren.

Die boom links en vooral die takken rechts verstoren de mooie laagjeswerking van de bergen.

Uhm, nee. Poseren ze nu, of niet? Ze zijn iig afgeleid.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Bedankt voor de reakties
inquestos schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:41:
Die tweede foto is alvast heel gaaf: heerlijk gelaagd, mensen op de voorgrond, de stad, de bergen en zon d:)b . Ook foto vier is mooi door de gelaagde atmosferische werking. Bij foto 1 en 5 mis ik wat het contact met de geportretteerden. Over foto 3 twijfel ik nog een beetje. Zou wel graag wat meer van het uitzicht willen zien, maar tegelijkertijd is de boom links ook wel fraai.

Moet een mooie trip zijn geweest. Heb je wel wandelingen gemaakt, of vooral kleine uitstapjes/cultuur/boze neushoorn?
Het was een georganiseerde reis, last minute geboekt. Dus dan kom je bijna uitsluitend op de toeristische plekken waar ik het fotograferen moeilijker vind (mensen willen niet op de foto).
Ook 5 dagen Poon hill trek door de Rhododendrons bossen, maar die zijn helemaal lastig om op een interessante manier op de foto te krijgen.
Universal Creations schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:01:
Geen verkeerde set, maar even mijn puntjes van kritiek.
Aandacht wordt afgeleid door de highlight bokeh van die witte balken rechtsboven.
Of het onderwerp rechts kiezen (mensen op de trap), of dat dal links met zon (ik had voor links gekozen).
Prima plaat. Dat boompje rechts past minder goed bij de overige "grauwe" kleuren.
Die boom links en vooral die takken rechts verstoren de mooie laagjeswerking van de bergen.
#1 die witte balken waren mij niet eens opgevallen
#4 je zou de plek moeten zien waar deze foto genomen is; een toeristische kermis. Echt vreselijk. Acheraf gezien had ik inderdaad ergens anders naar toe moeten gaan.
#5 ze zijn aan het werk, wel moesten ze lachen om die gekke toerist op de kant
interessant dat jullie verwachten dat ze in de camera zouden kijken, ik had juist een foto uitgezocht waarop ze dit niet doen

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 21:53

Karel V

Een simpele ziel

Met name 1 en 5 vind ik erg prettige platen om te zien! Telkens opnieuw blijven ze boeien...

@Vishari Beduk: Ik kan me je reactie over foto 1 wel voorstellen. Ik werd ook niet afgeleid door de witte balken. De gezichtsuitdrukking van die mevrouw was voor mij zo sprekend dat ik alléén haar nog zag zitten met haar kromme tenen op die balk. Ik geef Universal Creations wel gelijk als hij bedoeld dat de achtergrond niets toevoegt en afleidt. Een stapje naar rechts, en de camera iets meer naar links had daar voor kunnen zorgen. Met als risico dat het prachtige moment voorbij is.
5 Vind ik eveneens een duidelijk verhaal vertellen. Ik had alleen wat meer ruimte links bij het doorgesneden golfje en rechts willen zien. Zeker rechts zodat je duidelijk ziet wat er met het visnet gebeurt. Nu kijken de personages naar een visnet dat er niet helemaal opstaat. Het kapt als het ware je verhaal af.
Persoonlijk zou ik ook voor dit moment kiezen omdat je dan mensen fotografeert in de context waarin zij leven. Niet in de context van hoe ze reageren op jou als fotograaf.

[ Voor 16% gewijzigd door Karel V op 24-04-2014 00:18 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Als kijker die het technische aspect iets minder een probleem vind zie ik gewoon een fraaie serie die ik graag nog een keer ga bekijken! Mooi!

Na 2e keer vooral 1, 2 en 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Universal Creations schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:01:
Geen verkeerde set, maar even mijn puntjes van kritiek

Sjonge wat een plat technisch advies.(NOFI)

In veel gevallen krijg je niet eens een kans op "de perfecte plaat" te maken.
Ik vind het veel belangrijker dat de boodschap, het verhaal of het gevoel duidelijk is.
Zelfs bij topfotografen en journalisten kun je anders technisch soms heel wat aanmerken.

Zou je idd highlights iets kunnen bijwerken.
Storend vind ik ze niet, maar het ontwerp wordt daardoor wel duidelijker.
Ik vind het een leuke en heel typische plaat.
Zeker iets waar veel mensen bij zouden voorbij lopen.

Dit zijn altijd lastige foto's
Wellicht dat een panorama van twee foto's hier beter alles kan vangen, maar goed wellicht is/was die optie niet voorhanden.
Misschien had je een paar stappen naar achteren kunnen doen om zo wat meer te krijgen van beiden.
Persoonlijk crop ik de foto weleens om zo meer het gevoel te krijgen van de breedte.
Anders idd twee verschillende foto's van het een en van het andere.

Op zich een leuke plaat, maar tegelijk kan ik mijn aandacht er niet bij houden om een of andere reden.
Misschien was het leuker geweest om de boom helemaal links in de foto te zetten, zodat je die als strak kader gebruikt. Daardoor kun je tegelijk wat meer van de openheid laten zien rechts.
Een andere manier was misschien een stap of wat naar achteren te zetten om zo juist meer de eenzaamheid van de boom te laten zien.

Ik vind de struiken hier juist mooi het patroon breken.
Persoonlijk had ik hem wat smaller gemaakt of ze wat lager in de foto gezet om zo de aandacht er iets vandaan te houden. Contrast had iets hoger gemogen (sowieso van alle foto's), maar dat is heel persoonlijk.

Heerlijke foto
Ik hou absoluut niet van poserende foto's, maar meer van echte foto's, waar iedereen zijn ding doet en kriskras door elkaar kijkt, maar er toch een soort van eenheid is.
Ik wil gelijk weten wat ze hier aan het doen zijn (en blijkbaar vind er een het leuker om om zich rond te kijken :D )

Bij veel foto's denk ik dat ze ook heel mooi zouden zijn in zwart-wit (zeker de 1e foto) of sepia.
Maar dat is heel erg persoonlijke smaak :+ 8)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23
B_FORCE schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:16:
Sjonge wat een plat technisch advies.(NOFI)
Ik zeg in 1 regel waar jij een alinea voor nodig hebt. In ieder geval bij een stel van de foto's zeggen we redelijk hetzelfde
In veel gevallen krijg je niet eens een kans op "de perfecte plaat" te maken.
Ik vind het veel belangrijker dat de boodschap, het verhaal of het gevoel duidelijk is.
Zelfs bij topfotografen en journalisten kun je anders technisch soms heel wat aanmerken.
Natuurlijk is de boodschap belangrijker, maar bij een aantal van deze platen was er tijd genoeg voor een "perfecte" foto. Daarnaast zei ik ook dat het een prima set is en is mijn commentaar gewoon opbouwend bedoeld.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Wederom bedankt voor de reakties, het zet mij aan het nadenken (in positieve zin).

Maar toch:

De oude vrouw zat boven aan een steile trap, ik zat tussen een rij mensen. Een ander standpunt was gewoon niet mogelijk.

Er stond rechts een lelijk gebouw. En achter mij stonden mensen in de weg.
Dit is een paar treden hoger:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5314/14059883823_a1739ac485_n.jpgDSC_2451C by Vishari Beduk, on Flickr

Ik had hier 5 verschillende gemaakt, en dan toch niet de goede compositie:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5482/14059893733_db1e26f427_n.jpgDSC_2477C by Vishari Beduk, on Flickr

Ik kan mij er niet toe aanzetten om een kleuren foto om te zetten in zwart-wit.En ik gruwel van sepia...

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Je kunt natuurlijk de kleurverzadiging lokaal aanpassen om zo de groene bomen wat minder opvallend te laten zijn.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1