Universal Creations schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:01:
Geen verkeerde set, maar even mijn puntjes van kritiek
Aandacht wordt afgeleid door de highlight bokeh van die witte balken rechtsboven.
Of het onderwerp rechts kiezen (mensen op de trap), of dat dal links met zon (ik had voor links gekozen).
Prima plaat. Dat boompje rechts past minder goed bij de overige "grauwe" kleuren.
Die boom links en vooral die takken rechts verstoren de mooie laagjeswerking van de bergen.
Uhm, nee. Poseren ze nu, of niet? Ze zijn iig afgeleid.
Sjonge wat een plat technisch advies.(NOFI)
In veel gevallen krijg je niet eens een kans op "de perfecte plaat" te maken.
Ik vind het veel belangrijker dat de boodschap, het verhaal of het gevoel duidelijk is.
Zelfs bij topfotografen en journalisten kun je anders technisch soms heel wat aanmerken.
Zou je idd highlights iets kunnen bijwerken.
Storend vind ik ze niet, maar het ontwerp wordt daardoor wel duidelijker.
Ik vind het een leuke en heel typische plaat.
Zeker iets waar veel mensen bij zouden voorbij lopen.
Dit zijn altijd lastige foto's
Wellicht dat een panorama van twee foto's hier beter alles kan vangen, maar goed wellicht is/was die optie niet voorhanden.
Misschien had je een paar stappen naar achteren kunnen doen om zo wat meer te krijgen van beiden.
Persoonlijk crop ik de foto weleens om zo meer het gevoel te krijgen van de breedte.
Anders idd twee verschillende foto's van het een en van het andere.
Op zich een leuke plaat, maar tegelijk kan ik mijn aandacht er niet bij houden om een of andere reden.
Misschien was het leuker geweest om de boom helemaal links in de foto te zetten, zodat je die als strak kader gebruikt. Daardoor kun je tegelijk wat meer van de openheid laten zien rechts.
Een andere manier was misschien een stap of wat naar achteren te zetten om zo juist meer de eenzaamheid van de boom te laten zien.
Ik vind de struiken hier juist mooi het patroon breken.
Persoonlijk had ik hem wat smaller gemaakt of ze wat lager in de foto gezet om zo de aandacht er iets vandaan te houden. Contrast had iets hoger gemogen (sowieso van alle foto's), maar dat is heel persoonlijk.
Heerlijke foto
Ik hou absoluut niet van poserende foto's, maar meer van echte foto's, waar iedereen zijn ding doet en kriskras door elkaar kijkt, maar er toch een soort van eenheid is.
Ik wil gelijk weten wat ze hier aan het doen zijn (en blijkbaar vind er een het leuker om om zich rond te kijken

)
Bij veel foto's denk ik dat ze ook heel mooi zouden zijn in zwart-wit (zeker de 1e foto) of sepia.
Maar dat is heel erg persoonlijke smaak