Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[keepass] op pc gebruiken zonder rechten

Pagina: 1
Acties:

• SnoopThaDoctor
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-11 07:52
Ik ben gezwicht onder alle adviezen om niet langer alleen een wachtwoord te gebruiken voor belangrijke accounts. Mijn voorkeur heeft Keepass omdat Bits of Freedom deze software als zeer veilig heeft gebombardeerd wat betreft Privacy (niet in de Cloud) en Kraakgevoeligheid.

Nu wilde ik Keepass portable op een USB stick gebruiken zodat ik mijn accounts ook op mijn werkpc (beveiligde omgeving, geen installatierechten m.b.t. apps of Keepass zelf) kan benaderen. Echter, de USB stick wordt niet getoond als ik deze inplug. Mijn vermoeden is dat dit ook met de beveiligde omgeving te maken heeft.

Nu is mijn vraag: kan ik op de één of andere manier Keepass en de moeilijke gegenereerde wachtwoorden gebruiken op zo'n pc? Kennen jullie nog andere mogelijkheden?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:44
Ik zou zeggen overleg het even met je systeem beheerder? Misschiend dat hij jouw initiatief met wachtwoorden toejuicht en je toch Keepass gewoon kan installeren?

En anders is een webbased dienst zoals lastpass (toch?) iets wat beter voor je werkt?

[ Voor 21% gewijzigd door analogworm op 22-04-2014 21:54 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je stick niet gezien wordt, kan je het bestand toch altijd nog naar jezelf mailen en de portable versie ergens op een apart stukje zetten waar je wel rechten hebt, zoals je desktop of Mijn Documenten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Keepass Portable.
Download this ZIP package and unpack it to your favorite location (USB stick, ...). KeePass runs without any additional installation and won't store any settings outside the application directory.

Supported operating systems:
Windows 2000 / XP / 2003 / Vista / 7 / 8 / Wine, each 32-bit and 64-bit.

• SnoopThaDoctor
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-11 07:52
Hero of Time schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:15:
Als je stick niet gezien wordt, kan je het bestand toch altijd nog naar jezelf mailen en de portable versie ergens op een apart stukje zetten waar je wel rechten hebt, zoals je desktop of Mijn Documenten?
Geen idee, maar het klinkt als een mogelijke oplossing! Ik ga het morgen proberen. Dank!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maar je hebt natuurlijk best kans dat het niet voor niets is dat je zaken als usb stick niet mag gebruiken en er geen rechten zijn om zaken te installeren. Het is dan ook maar de vraag of je 'willekeurige' executables uit mag voeren. Ik zou het ook eens bij de systeem beheerder na gaan vragen als ik jou was.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1