Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:15

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Zomaar een gedachtenspinsel:

Het touchscreen heeft veel functies in zich opgenomen. Een fysiek toetsenbord is weggevolueerd, er zijn geen knoppen meer nodig om opties te selecteren en je hebt geen cursor meer nodig. Steeds meer functies worden ondergebracht in het touchscreen. Zeker nu Google de softwarematige home-, back-, en menubutton pusht (*kuch* Samsung *kuch*). Moderne smartphones hebben heden ten dage welgeteld nog 3 knoppen. 2 volume knoppen (harder en zachter) en de power knop.

Die eerste 2 raak ik persoonlijk nauwelijk aan. Dus waarom zou de volumeregelaar niet in het drop-down menu kunnen worden ondergebracht? Net als bijv. WiFi of 3g/4g aan/uit kan je ook een toggel hebben voor geluid/trillen. Daar heb je geen fysieke knop voor nodig.De powerbutton is ook niet meer nodig nadat Nokia (?) de 'double-tap to wake' functie heeft uitgevonden en LG met haar G2 deze populair heeft gemaakt.

Fysieke knoppen zijn eigenlijk niet meer nodig. Dus waarom bouwen fabrikanten ze toch nog in? Dit is een extra handeling, de knoppen moet precies passen, er zijn meer onderdelen die stuk kunnen gaan en ze hebben ruimte nodig waardoor de bezels groter worden. Het enige voordeel dat ze hebben is als het touchscreen niet meer werkt je de telefoon niet meer aan kunt doen. Maar ja, wat heb je dan nog aan je smartphone O-)

Dus wat denken jullie? Fysieke knoppen worden snel verleden tijd? Of blijft men trouw aan de traditie?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:02
TheAmassama schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:50:
Zomaar een gedachtenspinsel:

Het touchscreen heeft veel functies in zich opgenomen. Een fysiek toetsenbord is weggevolueerd, er zijn geen knoppen meer nodig om opties te selecteren en je hebt geen cursor meer nodig. Steeds meer functies worden ondergebracht in het touchscreen. Zeker nu Google de softwarematige home-, back-, en menubutton pusht (*kuch* Samsung *kuch*). Moderne smartphones hebben heden ten dage welgeteld nog 3 knoppen. 2 volume knoppen (harder en zachter) en de power knop.

Die eerste 2 raak ik persoonlijk nauwelijk aan. Dus waarom zou de volumeregelaar niet in het drop-down menu kunnen worden ondergebracht? Net als bijv. WiFi of 3g/4g aan/uit kan je ook een toggel hebben voor geluid/trillen. Daar heb je geen fysieke knop voor nodig.De powerbutton is ook niet meer nodig nadat Nokia (?) de 'double-tap to wake' functie heeft uitgevonden en LG met haar G2 deze populair heeft gemaakt.

Fysieke knoppen zijn eigenlijk niet meer nodig. Dus waarom bouwen fabrikanten ze toch nog in? Dit is een extra handeling, de knoppen moet precies passen, er zijn meer onderdelen die stuk kunnen gaan en ze hebben ruimte nodig waardoor de bezels groter worden. Het enige voordeel dat ze hebben is als het touchscreen niet meer werkt je de telefoon niet meer aan kunt doen. Maar ja, wat heb je dan nog aan je smartphone O-)

Dus wat denken jullie? Fysieke knoppen worden snel verleden tijd? Of blijft men trouw aan de traditie?
Met de volume knoppen kan ik me ergens wel vinden, al gebruik ik ze nog elke dag, maar die power button is wel belangrijk, want zonder powerbutton kan je nooit écht je telefoon nog écht uit doen.... Want zonder powerbutton krijg je geen toestel aan, alleen maar vanuit standby mode, maar ik zet vaak de telefoon snachts helemaal uit. Maar ik kan me wel begrijpen dat je dat vind, geen knoppen zou ook een stuk mooier zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 17:12
Een knop moet er voor mij altijd fysiek opzitten. De power knop. Dit om het toestel fysiek uit te zetten in geval van losgeslagen bug, you name it. Ook als je telefoon remote gehacked kan je hem nog uitzetten.

Dat kleine beetje controle is toch wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Volume is wel zo handig, gezien je die blind, dus in je broekzak, kan gebruiken.

Cameraknop vind ik zelf ook erg fijn, mits hij 2-stage is, dus net als bij een echte camera.

Overigens mis ik fysieke toetsenbordjes wel, iets als een toetsenbord cover, dus achterkant-vervanger voor een uitklapbaar toetsenbordje, zou best handig kunnen zijn. [kijkt met een schuin oog naar Jolla]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Die volume knoppen worden toch ook gebruikt om te resetten etc...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdr92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-05 22:34
Oke, toegegeven dat minder toetsen er wel gelikter uitziet, pleit ik juist voor meer toetsen.

De meeste toestellen in het verleden hadden wel een knop, die ik op mijn huidige smartphone mis. Zo vond ik de trackball op mijn HTC Hero veel fijner met selecteren dan via de touchscreen, de cameraknop op mijn Acer Liquid e310 was ook zeker handig, en stiekem mis ik de ouderwetse toetsenblokken ook nog wel eens. (maakte ik minder typo's op dan touch)

De volumeknoppen zijn ook best een gemis als je ze niet meer hebt trouwens. Van mijn huidige telefoon zijn ze weg, en even op de tast zachter zetten is best handig. Net als hem snel even op stil/trillen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

Volumeknoppen zijn écht onmisbaar. Nu heb ik wel een smartwatch waarmee ik het volume kan bijregelen, maar gewoon even blind van track wisselen of het volume aanpassen in mijn broekzak, dat doe ik echt wel vaker. Hoe ga je trouwens in recovery, fastboot, ... zonder volumeknoppen? Ook de powerbutton is echt nodig, maar dat spreekt voor zich natuurlijk.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-05 12:50
je zou naar de recovery kunnen door een optie in het afsluitmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

jwvdst schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:56:
je zou naar de recovery kunnen door een optie in het afsluitmenu
Dan is het geen recovery hé ;)
Een recovery is er net om je te redden als je toestel niet meer opstart. Hoe ga je een vinkje aanduiden bij het afsluiten, als Android niet meer opstart?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 09:34
Recovery zou je kunnen bereiken door met twee vingers op het touchscreen te staan? Of de power-off knop twee keer indrukken bij het 'Samsung/HTC/LG/<insert telefoonmaker>' schermpje.

Er zijn altijd wel mogelijkheden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 17:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik luister veel muziek op mn telefoon, en aangezien ik toch mn gehoor n beetje wil behouden zit ik ongeveer elk liedje aan de knoppen, of als de omgeving anders wordt, ze zijn voor mijn onmisbaar.

soft-power button is sws not-done, om de redenen die hierboven zijn benoemd en ik toch nog iets van fysiek op mn toestel wil hebben, die keramische knoppen zoals de Nexus 5 deze heeft zijn gewoon hemels, ik wil niks anders meer!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30

Felyrion

goodgoan!

Ik denk nog met enige weemoed terug aan de HD2.. ik vond fysieke knoppen erg prettig. Je kunt met je ogen dicht een gesprek aannemen.
Het gebeurt me nog wel eens dat ik in de felle zon moeite heb de juiste plek te vinden om een gesprek aan te nemen.

En zoals hierboven ergens genoemd, ik juich een fysieke sluiterknop voor foto's ook toe (of laat me de volume button gebruiken in de app... maar das een andere discussie).

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor muziek luisteren met het scherm uit zijn de volumeknoppen onmisbaar. Dit natuurlijk voor het volume maar ook voor vorige en volgende nummer. Wanneer je een telefoon veel voor muziek gebruikt kan je eigenlijk niet zonder. Verder nog de powerknop natuurlijk. Persoonlijk vind ik een fysieke homeknop dan ook wel weer prettig. Al deze knoppen zitten op mijn S4 en geen 1 meer dan dat. Ik vind het wel prima zo dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:48
Ik vind de On-screen navigatieknoppen juist erg irritant. Ze nemen een deel van je scherm in. In full-screen modus blijft deze balk ook staan, alleen verdwijnen de icons, dus heb je nog geen full-screen.

Bovendien als je een leuke top-down shooter of Fruit Ninja o.i.d. aan het doen bent raak je steeds die on-screen toetsen aan waardoor je spel onderbroken wordt.

Het mooiste vind ik:
- Capacitieve navigatie (Multitask/Home/Back) toetsen ONDER het scherm (dus niet on-screen)
- Power-button en volume up/down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ligt aan de ontwikkelaars en je Androidversie.
Vanaf Android 4.4 en 'immersive mode' verdwijnen de onscreen-knoppen gewoon.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 22:55
CLB schreef op woensdag 23 april 2014 @ 07:32:
Ligt aan de ontwikkelaars en je Androidversie.
Vanaf Android 4.4 en 'immersive mode' verdwijnen de onscreen-knoppen gewoon.
Dan mogen sommigen en Google zelf ook opschieten (Chrome).

De voordeel in mijn ogen van onscreen knoppen is dat ze voor mij sneller werken, ook kun je met roms en dergelijke meerdere knoppen toevoegen.

De enige nadeel is Google zelf, het komt regelmatig voor bij mij dat ik home wil drukken of een game speel en per ongeluk naar dat achterlijke Now swipe, als dat nou eens uit kon zonder root Google!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:52:
Die volume knoppen worden toch ook gebruikt om te resetten etc...?
En wat te denken van schermafbeeldingen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Wailing_Banshee

You're Next

Xaero schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:02:
Recovery zou je kunnen bereiken door met twee vingers op het touchscreen te staan? Of de power-off knop twee keer indrukken bij het 'Samsung/HTC/LG/<insert telefoonmaker>' schermpje.
Nee, dat is geen optie. Wanneer gebruik je over het algemeen recovery? Als je toestel nergens anders meer op reageert. Dus ook niet op het touchscreen. En dan kun je zo vaak tikken/schuiven/draaien/slaan wat je wilt, maar hij zal er echt niet op reageren...

Ik heb een bloedhekel aan die extra knoppen op het scherm. Ze vreten kostbare scherm ruimte. Geef mijn maar fysieke of capacitieve knoppen onder het scherm. En de volume knoppen heb ik ook het liefst niet via de software. Even je apparaat zachter zetten kan anders niet meer (oh shit, waar zit die app ook alweer!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Mizgala28 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 07:40:
De enige nadeel is Google zelf, het komt regelmatig voor bij mij dat ik home wil drukken of een game speel en per ongeluk naar dat achterlijke Now swipe, als dat nou eens uit kon zonder root Google!
Staan genoeg apps voor in de Play Store ook, heb hier 'Google Now Swipe disabler', volgens mij geen root nodig...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Ik ben blij dat m'n telefoon gewoon klassieke knoppen heeft. Neemt nooit schermruimte in, je kunt erop drukken zonder ze eerst in beeld te moeten swipen, je riskeert niet per ongeluk op de scherminhoud achter een gewenste knop (of een knop voor de gewenste scherminhoud) te drukken, en het weglaten van fysieke knoppen bespaart tóch geen plaats want het is niet alsof er achter die knoppen een lege ruimte zit.

Gestures zijn hip, maar je mag ze niet overloaden met meerdere functies. De Mi Browser biedt de mogelijkheid een tab te sluiten door hem omhoog en van het scherm af te swipen wanneer de pagina niet verder kan scrollen. Dus: je pagina is pas geladen, je scrollt naar beneden, de pagina blijft eventjes hangen terwijl de browser het laatste renderingwerk verricht en floep, daar zeilt je tab de vergetelheid in. Zou je toch wel je telefoon van in twee breken zeker. @#€&*%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Gestures heb ik helemaal niks mee. Ik mis op mijn Note3 alleen nog een cameraknop. Nu kan je wel volumetoetsen instellen als ontspanner, maar die gebruik ik weer liever om te zoomen.

Ik snap die drang niet naar het weghalen van fysieke knoppen. Ik heb de Tab1 gehad en ik vond het snoei-irritant dat als je af en toe het touchbalkje raakte, de tab weer allerlei ongewenste dingen ging doen. En hij was al niet de snelste...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Wailing_Banshee

You're Next

Ik heb mijn HTC Flyer pas geupdate naar Honeycomb (way back when!) toen er een custom rom was waar de capacitieve knoppen weer mee geactiveerd werden. En daarna Honeybar om die vervelende balk weer te verwijderen :P

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Juist meer knoppen! Die vezel onder is toch nog nodig, dus waarom dan geen knoppen erin?
En volumeknoppen zijn onmisbaar imho. Liefst zoals Samsung het implementeert, dus met gewoon een menu knop ipv multitask knop.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik heb persoonlijk liever virtuele knoppen op het scherm, mist er aan enkele voorwaarden wordt voldaan:

1. De bezel moet niet te groot zijn. Als de bezelfs groot zijn kan je je inderdaad afvragen: waarvoor zijn die er dan, zet er dan maar knopen in. Dit had ik bij de Nexus 4 en de LG Optimus G, ik vond de softwareknoppen prettig, maar de extra schermruimte ook.

2: De virtuele knoppen moeten zich ook gedragen als vrituele knoppen. Hier kan Google nog erg veel in verbeteren. Het voordeel van een knop op je scherm is namelijk dat die kan veranderen. Nu gebeurt dit alleen bij de Terugknop als het toetstenbord zichtbaar is. Stel nou dat de terug knop verandert op het moment dat je uit je app zou gaan als je erop drukt? Dat zou heel handig zijn en zelfs irritatie kunnen voorkomen. Zoiets (gepikt van Android Police)

http://cdn.androidpolice....012-11-03-00.07_thumb.jpg

Bovendien ondersteunen softwareknoppen swipes, zoals bijvoorbeeld de swipe omhoog vanaf de Home knop om Google Now te starten.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat software knoppen kunnen worden "geupdate", terwijl dit met hardwareknoppen niet kan. Mocht Google bijvoorbeeld bedenken dat er een 4e knop nodig is, of juist dat er 1 niet meer nodig is, dan staat dat niet zo netjes bij hardwareknoppen.

Daarnaast vind ik het wel jammer dat Google vanadf het begin alle interface-elementen aand e bovenkant van het scherm heeft gepositioneerd, waardoor die tegenwoordig moeilijk te bereiken zijn op grotere telefoons. Dan vind ik de interface van Blackberry 10, met zowel "Hamburger Menu" als Overflow knop aan de onderkant toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Mechanische volumeknoppen zijn inderdaad handig, maar die zouden ook gewoon touch kunnen worden gemaakt, toch?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Powerknop en Volume buttons zijn imho gewoon nog een must. Het is lastig - al dan niet onmogelijk om fatsoenlijk feedback te krijgen of je nou je volume omhoog of omlaag drukt wanneer je je telefoon bijv in je broekzak hebt. En de aan/uit knop natuurlijk om je telefoon te starten ;)

Edit: Ik zit nog wel met smart te wachten tot fatsoenlijke smartphones welke >90% van de voorkant als bruikbaar scherm hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 23-04-2014 16:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Mick1990 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:41:
Mechanische volumeknoppen zijn inderdaad handig, maar die zouden ook gewoon touch kunnen worden gemaakt, toch?
Dan kan je niet meer blind je volume of muziekspeler gebruiken.

De bezel heb je gewoon nodig, ik merkte bij de S4 al dat ik aardig wat ongewenste schermaanrakingen had door de kleine bezels. Maak van de hele voorkant een beeldscherm en je kan je telefoon niet meer fatsoenlijk beethouden.

Edit:
Bij de S5 schijnt de menuknop een active programs knop geworden te zijn. Lekker nutteloos...

En menu knoppen i.c.m. swipes? Nee dank je. Ik heb al genoeg moeite om spraakcommando's en Google Now/ G+ van mij af te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 23-04-2014 17:00 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Senor Sjon schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:57:
[...]

Dan kan je niet meer blind je volume of muziekspeler gebruiken.

De bezel heb je gewoon nodig, ik merkte bij de S4 al dat ik aardig wat ongewenste schermaanrakingen had door de kleine bezels. Maak van de hele voorkant een beeldscherm en je kan je telefoon niet meer fatsoenlijk beethouden.
Mwhah daar kan wel wat op worden bedacht, maar kleine randjes zijn zeker bij grote telefoons best goed te doen. Ik heb zelf een 5" device en zou het heerlijk vinden als de camera bovenin verdween, en de knoppen onscreen waren.

Afbeeldingslocatie: http://zopomobilemall.com/images/sku41669.jpg

Onder/boven gewoon net zo veel ruimte als links/rechts.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 21:15
volume knoppen
Zo maar 'n ideetje: er zijn al wat telefoons te verkrijgen die gestures oppikken vanaf 'n scherm dat uit staat (ik denk dat die sensor hub in de nieuwe qualcomm SoCs dit afhandelt). Bijvoorbeeld 'n rondje tekenen op je scherm om rechtstreeks naar de camera app te gaan.
Het volume is dus met 'n swipe naar links of rechts ook wel te regelen. Blind over 't scherm vegen zal de meeste mensen nog wel lukken.
Ik denk dat zodra deze gestures gemeengoed worden op telefoons dat die volume rocker er wel uit kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Skizzik0 op 23-04-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik was vroeger altijd pro hardware buttons. Echter vind ik de evolutie naar on-screen buttons eigenlijk wel prettig. Heb nu een Nexus 5, en zoals al eerder vermeld wordt is het veranderen van de icoontjes op de knoppen echter super. En geeft nog eens veel mogelijkheden ook. (uitvoering wordt vanzelf beter lijkt me)

De power en volume knoppen zie ik niet verdwijnen. Persoonlijk gebruik ik ze ook erg veel. Vooral als je muziek luistert is het toch prettig dat ik zonder te kijken de muziek harder of zachter kan zetten. Al zou dit opgelost kunnen worden door van boven naar beneden over je scherm te kunnen swypen zonder dat deze aan is.

Daarnaast worden ze ook gebruikt in de recovery menu's. De drivers voor touchscreen hoeven dan ook niet geladen te worden, zodat deze menu's met minder resources kunnen draaien. Al zou je kunnen bedenken dat er een recovery accessoire bedacht kan worden waarmee je de menu's bedient. Aangezien recovery nu niet echt standaard functionaliteit is wat je elke dag overal wil kunnen gebruiken.

Power knop blijft sowieso nodig voor aan en uit zetten. Dus samenvattend. Misschien verdwijnt de volume knop nog, maar helemaal knoploos zie ik het niet worden.

spuit elf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 22:35
Ja en nee. Ik heb wel de voorkeur voor fysieke onscreen knoppen bij samsung telefoons om practische redenen: amoled burn in.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

On screen knoppen zijn qua kwaliteitservaring in mijn optiek inferieur.
voordelen:
+dynamische knoppen.

-One-Way activatie. Alleen door aanraking activeer je zo'n knop. Grote kans op misfire.
-Een on screen knop, neemt schermruimte in. Dit wil ik niet. Zeker niet voor navigatieknoppen als dat slimmer kan.
-Je hebt last van Amoled burn-in.
-Je hebt geen haptische feedback, waardoor je of je iets indrukt optisch moet controleren wat vermoeiender is.

De betere oplossing is offscreen drukknoppen:
+Twee-weg activatie, door aanraking & indrukken.
+Haptische feedback bij het zoeken van de knop (tast)
+Haptische feedback bij activatie.

-Het maakt je telefoon groter of scherm kleiner.
-Travel voor indrukken.
-Kans op slijtage of productiefoutjes bij budgetproductie.

Maar in mijn ogen,
De beste oplossing is Swype-navigate.
+2 weg navigatie (aanraking + beweging)
+Flow gevoel,
+Geen ruimte nodig voor onscreen of offscreen navigatie buttons.

-Werkt alleen goed als:
1. touchscreen ook tot aan de randen aanraking dedecteerd
2. Het eenduidig geïmplementeerd wordt & er een standaard voor apps gesteld wordt.
-Het vergt een korte learn-curve.

X-posed maakt het mogelijk op android.
-

Maar hoe het echt goed geïmplementeerd is (volledig vervangend van de navigatie), is op het BB-os.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Wu1G-M83-G0]
Als het ook zoe goed geïmplementeerd wordt in Android 5, heb je mij als 1e liefhebber.

| live and give like no one else |

Pagina: 1