Toon posts:

Hulp nodig bij Identificeren moederbord PC700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een inbouw 15" touch pc, deze startte ih verleden automatisch op als er spanning op gezet werd, nu heeft hij een poosje in de kast gelegen en nu start hij niet meer op, er zijn geen power on knoppen aangesloten op het moederbord, ik vermoed dat de cmos batterij leeg is geraakt en daardoor de functie automatisch opstarten gereset is. Nu is het probleem dat ik het type moederbord niet kan vinden op het net om te achterhalen wat de power on connector is (het staat ook niet oh moederbord) en zomaar enkele pinnen doorverbinden lijkt me geen goed idee. De enige geg op MB is "PC700" met rev 1.01. Ik heb wel de Intel chip kunnen achterhalen, dit de 82801DB I/O controller. Kan iemand mij helpen met het identificeren van mijn MB ?
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik heb geprobeerd een foto toe te voegen maar weet niet hoe, ik ben nieuw hier.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Als je een intel desktop board heb moet je rechts naast je cpu het type nummer staan.
Kijk ook goed tussen de pci slote wat er staat,verder kan ik je helaas niet helpen door te weinig informatie die je verstrekt.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:07

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Post anders eens een foto van het binnenwerk.

Is de voeding trouwens nog OK? Zou ook verklaren dat 'ie niet meer aan gaat.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Kun je misschien ook een foto maken van het moederbord. Mocht je er niet uit komen met de tip van Speedy-J, dan zijn er altijd tweakers die een mobo herkennen wanneer ze het zien.

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 11:39
Maak eens een full HD foto op welke we alle kleine lettertjes goed kunnen lezen.. Alleen dan kunnen we je helpen met het identificeren van het moederbordje.

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de foto van het moederbord

http://zoom.nl/foto/overi...ject=user&object_id=43905

Hopelijk weet iemand iets hierover.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die 82801DB is een ICH4 southbridge. Die zat meestal aan een late RDRAM of vroege (DDR-)SDRAM Pentium 4 chipset. PC700 wijst op RDRAM, maar je pic toont DDR-SDRAM. Gok: i845D chipset.

Edit:
Snelle google op i845 en PC700 geeft een link naar een obscure MTE-PC700 bord. Nog nooit van gehoord, maar verder googlend op "MTE-PC700" (ja, aanhalingstekens nodig in dit geval anders vind je alleen maar PC700 RIMMs) zie ik touchscreen kiosk dingen voorbij komen.

MTE zou staan voor "Mythology Tech Express" hoe komen ze erbij? 8)7 en daarop googlend vind ik hun website:
http://www.mte.com.tw/

Helaas geen support pagina, ook niets wat op handleidingen lijkt.

Kom je dus terug op alsnog uitproberen. Kun je in mijn (vrij uitgebreide ;) ) ervaring wel veilig doen bij de front panel connector van een onbekend bord. PWR_SW pinnen zitten meestal naast elkaar, dus gewoon om en om twee met bijv schroevendraaier verbinden. Als je vermoeden klopt en het bord niet dood is maar alleen maar aangezet moet worden doet het niets totdat je de goede hebt (staat toch geen spanning op overige pins!) en springt aan als het zover is. Ik zou zelf dus met schroevendraaier in die grote pin-block onderin links prutsen :P

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor het uitzoeken Dion_B, inderdaad vond ik ook een plaatje met hetzelfde MB, ik heb nu een mail gestuurd naar MTE of ze een manual willen sturen.

Zo niet dan probeer ik wel enkele pinnen door te verbinden.
Pagina: 1