• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:27
Goedenavond mede tweakers,

Sinds vanmiddag heb ik een vreemd probleem met het draaien van games.
Ik heb Diablo 3 draaien en deze geminimaliseerd naar de taakbalk.
De game draaide dus op de achtergrond terwijl ik circa 15 minuten weg was van de pc.

Toen ik terugkwam en de game weer op fullscreen zette, kwam mijn fps niet boven de 10 uit en zelfs na een reboot van het systeem blijft dit het geval.
Ook andere games maakten niet meer dan 10 fps.

Uiteindelijk Windows overnieuw geïnstalleerd en nu Heaven Benchmark 4.0 geinstalleerd.
Nog steeds max 10 FPS.

Wat kan het probleem zijn? Kan het zijn dat de kaart kapot is gegaan doordat ik een game geminimaliseerd heb voor een lange tijd?

Graag hoor ik wat jullie denken.

Mijn specs:

CPU: intel i5 3570
GPU: MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr
Moederbord: Asus P8Z77-I Deluxe
Geheugen: 2 x 4GB Corsair Vengeance
SSD: Samsung 840 series 250GB

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:17

Nemesizz

Untouchable

Download GPU-z eens en kijk wat de kaart doet.
Blijven de clocks laag, is de temperatuur erg hoog (lijkt me sterk na een reboot), en metname wat is de GPU load.

Vaak bij extreem lage FPS is er (stiekem) een miner op de achtergrond bezig (bitcoin miner of een van de varianten wat ze tegenwoordig allemaal hebben). Dit kun je heel snel herkennen doordat de GPU load de hele tijd rond de 90 a 100% is.

• NightRaven88
de clocks van de GPU zijn hoog tijdens het draaien van heaven benchmark en de load komt ook netjes naar de 99%, als ik alles afsluit dropt alles naar 1% terug.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-02 00:24

two

NightRaven88 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:58:
de clocks van de GPU zijn hoog tijdens het draaien van heaven benchmark en de load komt ook netjes naar de 99%, als ik alles afsluit dropt alles naar 1% terug.
Laat eens wat temps zien? Onder load en idle?

Signature

• NightRaven88
voor vanmiddag waren de temperaturen idle rond de 30 graden en op 99% gebruik gemiddeld rond de 65 graden.
Nu is idle hetzelfde maar durf ik heel eerlijk gezegd niet langdurig benchmark of iets te draaien ivm de lage fps en de kaart begint nu ook lawaai te maken als k hem ga stressen.

Verwijderd

05 Graden? denk een typefout.

Een benchmark zou je kaart niet kapot kunne maken dus daar hoef je je niet zorgen over te maken.

Verder is het logisch dat hij luid wordt tijdens stressen. Om niet te warm te worden gaat de fan harder draaien.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Heb je gecontroleerd of de fans op je videokaart nog gewoon/goed draaien?

[ Voor 9% gewijzigd door dahakon op 22-04-2014 20:56 ]

• NightRaven88
Dank jullie wel voor alle moeite en het meedenken.
Na wat testen en rommelen ben ik er achter dat mijn voeding kapot is.

Blijkbaar levert de voeding 38A op de 12V lijn en vraagt de GTX770 om 42A. Dus na een jaar stressen op de voeding heeft deze de geest gegeven.

Met een andere voeding die ik nog voorhanden had de boel even getest en nu werkte alles weer goed.
Nieuwe, sterkere voeding besteld.

Nogmaals bedankt voor de reacties.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
Dat een GTX770 42A vraagt lijkt me stug, dat is 504W terwijl hij maximaal 200W verbruikt:
http://www.techpowerup.co...GTX_770_TF_Gaming/24.html

Lagere framerates liggen dan ook zelden aan een defecte voeding.
Pagina: 1