Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Dan moet je wel de juiste kant van je portomonee bij de unit houden..
Of het werkt, geen idee, maar wellicht het proberen waard
Ey!! Macarena \o/
Heb ik al maar dat werkt toch niet altijd even lekker. Soms reageert de poort wel, soms weer niet.anboni schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:33:
Uitklapbare portemonnee met aan de ene kant ov, andere kant access? In mijn ervaring uit het verleden met twee rfid kaarten (geen ov chipkaart overigens) was dat voldoende.
Zat ik zelf ook aan te denken. Zal het straks eens testen.RaZ schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:33:
Wat zou kunnen werken, is zorgen dat de kaarten aan de 2 buitenkanten van de portomonee zitten, Doe een stuk alu-folie een paar keer vouwen en zorg dat dat tussen de kaarten zit..
Dan moet je wel de juiste kant van je portomonee bij de unit houden..
Of het werkt, geen idee, maar wellicht het proberen waard
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Dit is wat ik gedaan heb, omdat ik in de bus met m'n OV en m'n schoolpas op elkaar niet kon incheckenanboni schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:33:
Uitklapbare portemonnee met aan de ene kant ov, andere kant access? In mijn ervaring uit het verleden met twee rfid kaarten (geen ov chipkaart overigens) was dat voldoende.
OVkaart checkte namelijk wel in, maar de scanner maakte vervolgens het "niet ingecheckt" geluidje + rood lampje, en dan zegt de buschauffeur dat ik nog een keer moet proberen / contant betalen, en dat werkt allemaal niet echt...
Hoe help je zo`n kaart naar zn grootje? als je bv NIET contactloos wil betalen? ( en je het al bij de bank uitgezet hebt ) maar je pas wel continu loopt te storen op bv je OV?
404 Signature not found
http://www.nxp.com/documents/data_sheet/MF1S503x.pdfAnti-collision
An intelligent anti-collision function allows to operate more than one card in the field
simultaneously. The anticollision algorithm selects each card individually and ensures that
the execution of a transaction with a selected card is performed correctly without
interference from another card in the field.
Minder intelligent als gedacht blijkbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door kitao op 23-04-2014 21:25 ]
Ik merk dat de lezers van de tube, en DLR >WEL< snappen welke van de IMMENSE hoeveelheid pasjes ze moeten lezen, veel betaalpunten (starbucks, boots, etc...) snappen het ook, maar mijn telefoon flipt, en de entreelezers van het bedrijf ook.
In andere woorden, het hangt van de lezer, en bepaalde combo's van pasjes.
Als je een moderne smartphone hebt, gewoon even iets als NFC Taginfo downloaden en er opzetten (je hebt varianten voor Android en Windows Phone), en even kijken wat voor chips het zijn. Sommige zijn trouwens niet encrypted/schrijf protected. NFC is een heel erg leuke techniek. Tijd geleden in een hotel gezeten waar alles volledig read/write/unencrypted was twee kanten op.
Bij de ns ook. Voorheen kon ik een hele stapel pasjes tegen de lezer houden en hij pikte de ov kaart er feilloos uit. Totdat er andere software op de paaltjes kwam of whatever, nu mag er niks meer bij zitten.
En het is ook niet dat ik toevallig een nieuw pasje had gekregen. Ik kon altijd met al mijn pasjes bij elkaar langs de automaat lopen, nu met geen van allen behalve mijn ov kaart.
Dat geintje is nu al zeker een jaar aan de gang. Ben eigenlijk wel benieuwd wat het zou zijn.
De ABN Amro bied (volgens mij) als enige bank aan een bankpas zónder contactloos chipje te leveren. Met als bijkomend voordeel dat bedragen onder €25 gewoon weer een pincode vereisenSMSfreakie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:42:
klopt.. de NS automaat weigert mijn OV-hip kaart te lezen als mn ID kaart ook in de buurt is..
Hoe help je zo`n kaart naar zn grootje? als je bv NIET contactloos wil betalen? ( en je het al bij de bank uitgezet hebt ) maar je pas wel continu loopt te storen op bv je OV?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zoals ik zei: test het eens met een smartphone met NFC, meeste moderne smartphones (op een erg koppige fabriek na...) hebben het wel tegenwoordig, maar doorgaans alleen de echt, high-end telefoons die een "multi-lezer" hebben, en zelfs dan: niet elke "lees-app" (buiten het OS zelf) pakt het even goed. Een businesscard op een stapel bankpassen/oystercards/bedrijfskaartjes pikt Android/Windows Phone op een high-end toestel zelf er doorgaans wel uit, maar de NXP of TagInfo apps kunnen nog steeds gigantisch "freaken".
Trouwens: wat let je om de NS even een vraag te sturen? Wie weet >WETEN< ze het gewoon niet! ITIL regel 1 voor grote bedrijven: No ticket, No issue.
Klein barstje in de zijkant maken of een perforator pakken en aan de zijkant een gat erin slaan. Dan sloop je die inductiekring en is de rfid kaput.SMSfreakie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:42:
klopt.. de NS automaat weigert mijn OV-hip kaart te lezen als mn ID kaart ook in de buurt is..
X-ray ter verduidelijking
[ Voor 7% gewijzigd door Flake op 25-04-2014 09:03 ]
Ik bedenk mij net dat ik daar laatst helemaal geen last van hadSMSfreakie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:42:
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
soms wil het veranderen van de volgorde van de pasjes wel eens veranderen.
Niks te maken met signaalsterkte, puur en alleen dat sommige NFC lezers geen anti-collision ondersteunen. Vandaar het "soms wel, soms niet" gedrag. Dual-reader smartphones kunnen bijvoorbeeld WEL je OV-pas en paspoort tegelijk lezen en ze uit elkaar houden, simpelere NFC lezers raken in paniek.dezejongeman schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:02:
de kaartlezers hebben niet altijd dezelfde signaalsterkte heb ik het id. bij ariva paaltjes is het ook een probleem. het ene paaltje werkt wel de andere ernaast moet je het pasje eruithalen. die paaltjes van de NS zijn gemaakt door thales en lezen over het algemeen een stuk beter.
soms wil het veranderen van de volgorde van de pasjes wel eens veranderen.
Overigens zijn de meeste passen volledig schrijf-beveiligd tenzij er een goeie key wordt afgegeven, dus als een lezer een "leesfout" aangeeft, geen zorgen dat je je kaart zelf molt. De kaart krommen/dubbel vouwen/op het veerkeerde plekje scheuren kan wel schade doen. Hou een gemiddelde NFC-kaart (pasje van de kantine, oystercard, OV Chipcard) maar eens voor groot licht/haal de gelijmde lagen los. Vaak zit de werkelijke chip ergens in het midden/aan de plek waar je bij andere kaarten een EMV chip vind, en rondom de buitenkant zit erg dunne draad gewikkeld. Dat is de antennespoel. Als die beschadigd is op een onhandige plek, dan wil je nog wel eens problemen kunnen krijgen, ja...
id kaart en ovchip werkt bij mij niet lekker samen bij paaltjes en poortjes.Raven schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:47:
[...]
Ik bedenk mij net dat ik daar laatst helemaal geen last van hadID-kaart en OV-chipkaart in de portemonnee leverde bij de NS kaartjesautomaat geen problemen op, bij de OV-chipkaart apparatuur dat Syntus in de bus gebruikt daarentegen....
Paaltjes geven dan melding max 1 kaart tegelijk aanbieden.
Poortjes werkt inchecken meestal wel (heel kort op schermpje te zien) maar vaak direct gevolgd door fout omdat idkaart als 2e geprobeerd wordt.
Opgelost door ovchip in flapje van portemonnee te doen die je dus steeds moet openklappen bij poortje.
Dat heb ik dus in Syntus-bussen, toen Connexxion hier nog reed had ik dat probleem niet.
Oscar Wilde
Klopt, de automaten in de connexxion bussen zijn wel fijn. die syntus en andere dingen zijn allemaal vet traag en veel te gevoelig (op een slechte manier).Raven schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:37:
Dat heb ik dus in Syntus-bussen, toen Connexxion hier nog reed had ik dat probleem niet.
Luiheid. Ik reis zo min mogelijk met het OV. Elke keer als het wel moet en ik sta weer te klooien bij zo'n paaltje neem ik mezelf voor om contact met ze op te nemen. Maar als puntje bij paaltje komt is het zo;n "dat moet ik nog een keer doen" voornemen.Umbrah schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:41:
Trouwens: wat let je om de NS even een vraag te sturen? Wie weet >WETEN< ze het gewoon niet! ITIL regel 1 voor grote bedrijven: No ticket, No issue.
Rabobank levert überhaupt geen passen uit met NFC chip.Raven schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:11:
[...]
De ABN Amro bied (volgens mij) als enige bank aan een bankpas zónder contactloos chipje te leveren. Met als bijkomend voordeel dat bedragen onder €25 gewoon weer een pincode vereisen
Vind het trouwens opvallend te zien dat de spoel over de hele kaart zit. De NFC van mijn werk heeft hem maar op de helft van de pas en dan een rondje, i.p.v. een uitgerekte ovaal over de hele pas.
[ Voor 21% gewijzigd door Eagle Creek op 26-04-2014 13:34 ]