Ov-Chip icm Acces Card werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Ik heb in mijn portemonnee een OV-chipkaart zitten. In dezelfde portemonnee zit ook de toegangs badge van mijn werk (kaart is van het bedrijf Card Acces).
Nu is het zo dat de badge van het werk het niet doet omdat de ov-chipkaart het signaal (waarschijnlijk) verstoord. Telkens als ik binnen wil komen moet ik dus OF ov-chip uit mijn portemonnee halen OF de acces badge. Ik zou ze echter liever beide in mijn portemonnee houden.

Is er een truc/tweak/constructie mogelijk waardoor ik beide kan gebruiken? Ik zat zelf te denken aan een kooi (muur) van Faraday te denken of iets in die trant. Ik heb echter 0,0 kennis van electronica en weet dus ook niet of dit wel gaat werken.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Uitklapbare portemonnee met aan de ene kant ov, andere kant access? In mijn ervaring uit het verleden met twee rfid kaarten (geen ov chipkaart overigens) was dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat zou kunnen werken, is zorgen dat de kaarten aan de 2 buitenkanten van de portomonee zitten, Doe een stuk alu-folie een paar keer vouwen en zorg dat dat tussen de kaarten zit..

Dan moet je wel de juiste kant van je portomonee bij de unit houden..

Of het werkt, geen idee, maar wellicht het proberen waard ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
anboni schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:33:
Uitklapbare portemonnee met aan de ene kant ov, andere kant access? In mijn ervaring uit het verleden met twee rfid kaarten (geen ov chipkaart overigens) was dat voldoende.
Heb ik al maar dat werkt toch niet altijd even lekker. Soms reageert de poort wel, soms weer niet.
RaZ schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:33:
Wat zou kunnen werken, is zorgen dat de kaarten aan de 2 buitenkanten van de portomonee zitten, Doe een stuk alu-folie een paar keer vouwen en zorg dat dat tussen de kaarten zit..

Dan moet je wel de juiste kant van je portomonee bij de unit houden..

Of het werkt, geen idee, maar wellicht het proberen waard ;)
Zat ik zelf ook aan te denken. Zal het straks eens testen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Stuk folie ertussen en goed er tegenaan houden zou moeten werken.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grigori1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 20:38
ik heb sinds kort een bankpas waarmee contactloos betaald kan worden. die kan volgens mij ook storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Getest en de alu folie werkt! De reader heeft nu wel wat meer moeite met lezen maar als ik de kaart wat meer tegen de reader aandruk dan kom ik wel langs de poortjes. Tx allen!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

anboni schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:33:
Dit is wat ik gedaan heb, omdat ik in de bus met m'n OV en m'n schoolpas op elkaar niet kon inchecken

OVkaart checkte namelijk wel in, maar de scanner maakte vervolgens het "niet ingecheckt" geluidje + rood lampje, en dan zegt de buschauffeur dat ik nog een keer moet proberen / contant betalen, en dat werkt allemaal niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Haha mensen. De wondere wereld der nieuwe techniek. Dit gaan we alleen maar meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
klopt.. de NS automaat weigert mijn OV-hip kaart te lezen als mn ID kaart ook in de buurt is.. :')

Hoe help je zo`n kaart naar zn grootje? als je bv NIET contactloos wil betalen? ( en je het al bij de bank uitgezet hebt ) maar je pas wel continu loopt te storen op bv je OV?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Chipje zit erin, weet niet of je die zomaar kunt frituren zonder de emv chip aan te tasten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 14:11
Dan mogen ze deze datasheet van NXP beter gaan herzien.
Anti-collision
An intelligent anti-collision function allows to operate more than one card in the field
simultaneously. The anticollision algorithm selects each card individually and ensures that
the execution of a transaction with a selected card is performed correctly without
interference from another card in the field.
http://www.nxp.com/documents/data_sheet/MF1S503x.pdf
Minder intelligent als gedacht blijkbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door kitao op 23-04-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:47

Umbrah

The Incredible MapMan

Beiden even met een telefoon scannen met NFC Taginfo, dit probleem hebben ze in Engeland al jaren, mijn portefuille heeft nu zo'n 4 NFC compatible chips in de portefuille. Een Visa, een Oyster card, een OV Chipkaart, en een betaalpasje van m'n voormalige universiteit wat in het Nederlands is waardoor ik dus nog steeds studenten korting krijgt omdat ze hier niet weten wat verlopen betekend. Pasjes van m'n werkgever (IT bedrijf, en ook een pasje van de klant waar ik bij gedetacheerd ben) mag ik gelukkig niet in de portefuille dragen; dat moet altijd zichtbaar zijn.

Ik merk dat de lezers van de tube, en DLR >WEL< snappen welke van de IMMENSE hoeveelheid pasjes ze moeten lezen, veel betaalpunten (starbucks, boots, etc...) snappen het ook, maar mijn telefoon flipt, en de entreelezers van het bedrijf ook.

In andere woorden, het hangt van de lezer, en bepaalde combo's van pasjes.

Als je een moderne smartphone hebt, gewoon even iets als NFC Taginfo downloaden en er opzetten (je hebt varianten voor Android en Windows Phone), en even kijken wat voor chips het zijn. Sommige zijn trouwens niet encrypted/schrijf protected. NFC is een heel erg leuke techniek. Tijd geleden in een hotel gezeten waar alles volledig read/write/unencrypted was twee kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Het ergste is nog, er zijn gewoon protocollen die dit moeten voorkomen. Maar gebruikt wordt het niet.

Bij de ns ook. Voorheen kon ik een hele stapel pasjes tegen de lezer houden en hij pikte de ov kaart er feilloos uit. Totdat er andere software op de paaltjes kwam of whatever, nu mag er niks meer bij zitten.

En het is ook niet dat ik toevallig een nieuw pasje had gekregen. Ik kon altijd met al mijn pasjes bij elkaar langs de automaat lopen, nu met geen van allen behalve mijn ov kaart.

Dat geintje is nu al zeker een jaar aan de gang. Ben eigenlijk wel benieuwd wat het zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SMSfreakie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:42:
klopt.. de NS automaat weigert mijn OV-hip kaart te lezen als mn ID kaart ook in de buurt is.. :')

Hoe help je zo`n kaart naar zn grootje? als je bv NIET contactloos wil betalen? ( en je het al bij de bank uitgezet hebt ) maar je pas wel continu loopt te storen op bv je OV?
De ABN Amro bied (volgens mij) als enige bank aan een bankpas zónder contactloos chipje te leveren. Met als bijkomend voordeel dat bedragen onder €25 gewoon weer een pincode vereisen :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Hier in Engeland is het ingeburgerd en kun je bij sommige vormen van OV met zowel een contactloze bankpas als een oystercard (= London OV chipkaart) betalen. Twee valide kaarten "flipt" hij inderdaad van, hoewel ik merk dat in sommige stations (oudere lezers?) dat de kaartlezers ook flippen.

Zoals ik zei: test het eens met een smartphone met NFC, meeste moderne smartphones (op een erg koppige fabriek na...) hebben het wel tegenwoordig, maar doorgaans alleen de echt, high-end telefoons die een "multi-lezer" hebben, en zelfs dan: niet elke "lees-app" (buiten het OS zelf) pakt het even goed. Een businesscard op een stapel bankpassen/oystercards/bedrijfskaartjes pikt Android/Windows Phone op een high-end toestel zelf er doorgaans wel uit, maar de NXP of TagInfo apps kunnen nog steeds gigantisch "freaken".

Trouwens: wat let je om de NS even een vraag te sturen? Wie weet >WETEN< ze het gewoon niet! ITIL regel 1 voor grote bedrijven: No ticket, No issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024

Klein barstje in de zijkant maken of een perforator pakken en aan de zijkant een gat erin slaan. Dan sloop je die inductiekring en is de rfid kaput.
X-ray ter verduidelijking

[ Voor 7% gewijzigd door Flake op 25-04-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik bedenk mij net dat ik daar laatst helemaal geen last van had :? ID-kaart en OV-chipkaart in de portemonnee leverde bij de NS kaartjesautomaat geen problemen op, bij de OV-chipkaart apparatuur dat Syntus in de bus gebruikt daarentegen....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
de kaartlezers hebben niet altijd dezelfde signaalsterkte heb ik het id. bij ariva paaltjes is het ook een probleem. het ene paaltje werkt wel de andere ernaast moet je het pasje eruithalen. die paaltjes van de NS zijn gemaakt door thales en lezen over het algemeen een stuk beter.

soms wil het veranderen van de volgorde van de pasjes wel eens veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

dezejongeman schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:02:
de kaartlezers hebben niet altijd dezelfde signaalsterkte heb ik het id. bij ariva paaltjes is het ook een probleem. het ene paaltje werkt wel de andere ernaast moet je het pasje eruithalen. die paaltjes van de NS zijn gemaakt door thales en lezen over het algemeen een stuk beter.

soms wil het veranderen van de volgorde van de pasjes wel eens veranderen.
Niks te maken met signaalsterkte, puur en alleen dat sommige NFC lezers geen anti-collision ondersteunen. Vandaar het "soms wel, soms niet" gedrag. Dual-reader smartphones kunnen bijvoorbeeld WEL je OV-pas en paspoort tegelijk lezen en ze uit elkaar houden, simpelere NFC lezers raken in paniek.

Overigens zijn de meeste passen volledig schrijf-beveiligd tenzij er een goeie key wordt afgegeven, dus als een lezer een "leesfout" aangeeft, geen zorgen dat je je kaart zelf molt. De kaart krommen/dubbel vouwen/op het veerkeerde plekje scheuren kan wel schade doen. Hou een gemiddelde NFC-kaart (pasje van de kantine, oystercard, OV Chipcard) maar eens voor groot licht/haal de gelijmde lagen los. Vaak zit de werkelijke chip ergens in het midden/aan de plek waar je bij andere kaarten een EMV chip vind, en rondom de buitenkant zit erg dunne draad gewikkeld. Dat is de antennespoel. Als die beschadigd is op een onhandige plek, dan wil je nog wel eens problemen kunnen krijgen, ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08

DDX

Raven schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:47:
[...]

Ik bedenk mij net dat ik daar laatst helemaal geen last van had :? ID-kaart en OV-chipkaart in de portemonnee leverde bij de NS kaartjesautomaat geen problemen op, bij de OV-chipkaart apparatuur dat Syntus in de bus gebruikt daarentegen....
id kaart en ovchip werkt bij mij niet lekker samen bij paaltjes en poortjes.
Paaltjes geven dan melding max 1 kaart tegelijk aanbieden.
Poortjes werkt inchecken meestal wel (heel kort op schermpje te zien) maar vaak direct gevolgd door fout omdat idkaart als 2e geprobeerd wordt.

Opgelost door ovchip in flapje van portemonnee te doen die je dus steeds moet openklappen bij poortje.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Poortjes werkt inchecken meestal wel (heel kort op schermpje te zien) maar vaak direct gevolgd door fout omdat idkaart als 2e geprobeerd wordt."

Dat heb ik dus in Syntus-bussen, toen Connexxion hier nog reed had ik dat probleem niet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Raven schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:37:
Dat heb ik dus in Syntus-bussen, toen Connexxion hier nog reed had ik dat probleem niet.
Klopt, de automaten in de connexxion bussen zijn wel fijn. die syntus en andere dingen zijn allemaal vet traag en veel te gevoelig (op een slechte manier).
Umbrah schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:41:
Trouwens: wat let je om de NS even een vraag te sturen? Wie weet >WETEN< ze het gewoon niet! ITIL regel 1 voor grote bedrijven: No ticket, No issue.
Luiheid. Ik reis zo min mogelijk met het OV. Elke keer als het wel moet en ik sta weer te klooien bij zo'n paaltje neem ik mezelf voor om contact met ze op te nemen. Maar als puntje bij paaltje komt is het zo;n "dat moet ik nog een keer doen" voornemen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Raven schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:11:
[...]

De ABN Amro bied (volgens mij) als enige bank aan een bankpas zónder contactloos chipje te leveren. Met als bijkomend voordeel dat bedragen onder €25 gewoon weer een pincode vereisen :)
Rabobank levert überhaupt geen passen uit met NFC chip.

Vind het trouwens opvallend te zien dat de spoel over de hele kaart zit. De NFC van mijn werk heeft hem maar op de helft van de pas en dan een rondje, i.p.v. een uitgerekte ovaal over de hele pas.

[ Voor 21% gewijzigd door Eagle Creek op 26-04-2014 13:34 ]

Pagina: 1