scsi vraag: yamaha VS plextor

Pagina: 1
Acties:

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Allebei 2 uitstekende merken, maar heb een aantal vragen waardoor ik niet weet welke ik zou moeten kopen.

Yamaha CRW2100S 16/10/40 (SCSI, Bulk)
FL 492,-
-8 MB buffer
-16x CLV, geen CAV
-Full clonecd support

Plextor 12/10/32S (SCSI, Bulk)
FL 649,-
-4 MB buffer geloof ik
-12x CAV
-Burnproof

Hoe vaak ga ik die burnproof in aktie zie bij scsi? De rest van me systeem is nog EDI.

Ik denk dat ze qua kwaliteit elkaar niet ontlopen...

Als iemand persoonlijke ervaringen ermee heeft dan hoor ik die graag!

Alvast bedankt!

• InterCC
  • Laatst online: 02-05 08:36
Als de rest van je systeem IDE is zou ik ook gewoon een 12*10*32 Plextor burnproof kopen. Heb je ook geen mislukte cd's, maar scheelt wel in prijs (IDE is goedkoper dan SCSI en je heb een SCSI controller nodig).

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:28
Ik heb die Plextor (goedkoop btw wat jij daar laat zien!) en ik kan je 1 ding zeggen, de beste brander die ik ooit gezien heb!
Paar keer is hier BURNproof in actie gekomen, maar dan heb je het over echt rare fratsen (schijven overkopieren e.d.). Ik kan gamen en cd's op 12x branden zonder problemen. Ding vreet elke cd die ik erin doe (van Phillips Silver Premium tot cd's van > 1 piek noname)
Die Yamaha zal ook een mooie zijn (als ik me niet vergis brand die niet constant op 16x), maar ik zweer bij mijn O+ 1210Si O+ , was mij 800 piek waard, die 650 zekers te weten.
Geld natuurlijk wel dat je redelijk wat cd's moet branden, de maandelijkse backup kan ook op een 4x bakkertje van 100 piek, maar brand je regelmatig wat dan heb je er echt geen miskoop aan.

(damn wat een pro Plextor verhaaltje :))

Kleine toevoeging, rest van mijn systeem is ook IDE, heb alleen de CD-Rom (Plextor 40x O+ ) en CD-RW SCSI op een Adaptec SCSI controller van 125 gulden, het staat niet in prijs/kwaliteit verhouding met de IDE branders, maar het is wel een mooi stuk techniek.

Flickr | Lego collectie

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57
Die Yamaha heeft ook een soort van burnproof aan boord!

www.kuiphuis.nl

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:28
plex is wat betreft de schrijvermarkt nog steeds de koning. en dit is niet een of ander PLEX RULES en de rest SUCKS, maar de waarheid, kijk maar bij de testen met dit merk, en bevindingen...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Metzie
  • Laatst online: 03-05 00:01

Metzie

Nyaano !

Op zaterdag 09 juni 2001 18:54 schreef Nowhere het volgende:
Die Yamaha heeft ook een soort van burnproof aan boord!
Die yahama heb GEEN burnproof of iets dergelijks aan boord.
Ik ou gewoon voor de plextor gaan, ik heb em zelf ook en burnproof ruled gewoon. Ook waneer je bijvoorbeeld slecht laasbare cd's moet kopieeren zullen ze nooit mislukken

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• it0
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Alvast bedankt voor alle reacties, maar ik wil echt scsi, dat werkt echt ideaal.

Heb nu een 2x panasonic 7501 die het erg goed doet met zijn 1MB buffer.

Behalve dat ie door 0 programma's ondersteunt wordt....

Zelfs daarmee heb ik cd's verkut.

Branden en dan my computer openen en dan wachten totdat idecdrom is opgespind .... buffer leeg en weg cd. :(
Dat is natuurlijk een goede reden voor burnproof..

maar 150,- verschil,kleine buffer en iets langzamer en slechtere clonecd support?
De 2 grote voordelen van plextor zijn dan inderdaad naam en burnproof...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:28
Ow, die cd's die ik met clonecd brand brand tie goed ..... maar ik til er niet zoveel aan, maak er vrij weinig gebruik van.
En die buffer is groot zat, is hier altijd vol behalve als ik ga lopen klooien :) Is tie leeg dan grijpt BURNproof wel in, die 150 piek .... tsja, je geeft al veel geld uit, dan kan dat er toch ook bij? :)

Flickr | Lego collectie

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb een Plex 12/4/32 SCSI. (De laatste voor dat de burnproof kwam) Nog nooit een coaster gehad door de writer. Ook als ik UT speel tijdens het fikken.

Echt Plexen zijn erg vet.

Hiervoor had ik een yamaha 4416 (Philips uitvoering). Was op zich ook geen slechte fikker. Maar niet te vergelijken met de plex.

Verwijderd

onersteunt de plextor(safedisk2)de ide versie niet de scsi versie??? wil gaan updaten van een plex 4220 naar een 12speed plex als hij safedisk ondersteunt anders stap ik over naar een ander merk jammer genoeg
Pagina: 1