Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:30
RWE SmartHome

Web-site: RWE SmartHome.de
Leverancier nederland: SmartHomeSupply
Info van domoticavergelijken.info

Ik ben op zoek naar een vrij simpel domotica systeem zoals HomeWizard maar dan met alle draadloze communicatie beveiligd. Hierbij kwam ik terecht bij het duitse RWE SmartHome.

De draadloze communicatie van dit systeem lijkt beveiligd te zijn met het protocol CosIP (Controle over Secure IPv6), hier lijkt echter vrij weinig over te vinden zijn.

Bij de nederlandse leverancier zijn diverse producten te koop om gemakkelijk e.a. draadloos aan te sluiten op dit systeem.

Zijn er tweakers met ervaringen met dit systeem of die meer weten over de draadloze beveiliging hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04
Persoonlijk zou ik dit product links laten liggen omdat je altijd afhankelijk bent van de RWE backend (zoals de pdf het zegt).
Server uit de lucht je kunt niets bedienen. Nu kan de ervaring daarin wel anders zijn maar dat haal ik zo niet ff snel van de site af.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123223

Interessant... Ik heb nu al bijna 'n jaar een systeem (en nog nooit de behoefte gehad aan n topic, lol). De sterkte van het draadloze netwerk kan ik niks op aanmerken. Het werkt lekker, vooral omdat je de centrale niet altijd nodig hebt. De config wordt meestal opgeslagen in de apparaten, i.p.v. in de centrale. 'n bewegingsmelder praat niet met de centrale, maar direct met de lichtschakelaar, bijvoorbeeld.
The-Source schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:29:
Server uit de lucht je kunt niets bedienen. Nu kan de ervaring daarin wel anders zijn maar dat haal ik zo niet ff snel van de site af.
Server is in mijn tijd nog nooit offline geweest. Kun je wel zelf offline halen, met n schakelaartje, als je je privacy extra wil beschermen. Zelf heb ik het internet altijd aanstaan, maar smaken verschillen, obviously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Laatst online: 22:30
Ik heb gisteren gesproken met de helpdesk van SmartHomeSupply.

Zoals soulwack aangeeft is RWE backend alleen nodig als je apparaten vanaf een ander netwerk wilt bedienen. De centrale zonder internet (en dus geen backend) werkt gewoon door in het interne netwerk (en is dan dus nog te bedienen via het interne wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123223

Heb net ff getest: als je de internetschakelaar UIT zet, komt er n aardbolletje in beeld met n streep erdoorheen. Makes sense :P

Inloggen met je PC kan dan nog gewoon, je kunt ook alles bedienen. Config aanpassen kan niet, ik denk omdat ie de unieke beveiligingscertificaten moet halen via de RWE servers.

Inloggen met de Android app kan niet meer als internet uit staat. Daar mogen ze nog wat aan doen. Van de andere kant: zover ik ervaren heb gaan ze netjes om met je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybertek
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-07-2018
Ik ben zojuist ook op dit product gekomen, maar in mijn ogen is dit 1 van de betere (zoals zij het voordoen in de filmpjes).

Is er iemand die ervaring heeft met dit product / deze productlijn?

Ik was zeer geintresseerd in de infrarood sensor icm Philips HUE.

Uitermate vreemd, dat deze niet in de Tweakers Pricewatch staat!!

[ Voor 13% gewijzigd door Cybertek op 07-01-2016 20:14 ]

• Maistro_44
  • Laatst online: 29-03 16:28
Heb compleet systeem van Smarthomesupply.
Werkt prima. Hue lampen op bewegingsmelder, schakelaar als ik naar bed ga -> schakelt verwarming uit en lampen na een paar minuten.

Grote voordeel is dat je verwarming per ruimte kunt regelen.

Security zir ook wel goed. Je kan je Home centrale laten werken zonder internet verbinding. Heb je alleen nodig om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 19:02
Ik heb nu toon van eneco en heb er genoeg van dat het zo traag reageert terwijl je gewoon op je eigen wifi bent aangelogd als je een temperatuur wilt wijzigen.

Dit is m.i. een interessant alternatief. Als ik het goed begrijp kan je ook per kamer de temperatuur regelen als je extra thermostaat regelaars koopt. Moet je dan regelaars voor al je radiatoren kopen of alleen voor diegene die je wilt regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1030677

Vandaag sprak ik met SmarthomeSupply (nederlandse leverancier van RWE SmartHome). Het lijkt alsof Innogy sinds de software update niet meer OFFLINE werkt.

Dat was voor mij een reden om het systeem te kopen.

Innogy zegt dat ze werkten met Microsoft Silverlight, deze niet meer ondersteund werd door Microsoft, en voor MAC gebruikers een ramp was, zodat ze teveel support-requests kregen.

SmartHomeSupply gaat vanaf vandaag alle teksten op hun site aanpassen.

(waarom zit dat offline/online knopje nog op mijn centrale?)

Ik hou van IOT, maar dan wel graag OFFLINE.

Welke IOT leveranciers zijn er die dit nog wel aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Anoniem: 1030677 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:26:
Vandaag sprak ik met SmarthomeSupply (nederlandse leverancier van RWE SmartHome). Het lijkt alsof Innogy sinds de software update niet meer OFFLINE werkt.

Dat was voor mij een reden om het systeem te kopen.

Innogy zegt dat ze werkten met Microsoft Silverlight, deze niet meer ondersteund werd door Microsoft, en voor MAC gebruikers een ramp was, zodat ze teveel support-requests kregen.

SmartHomeSupply gaat vanaf vandaag alle teksten op hun site aanpassen.

(waarom zit dat offline/online knopje nog op mijn centrale?)

Ik hou van IOT, maar dan wel graag OFFLINE.

Welke IOT leveranciers zijn er die dit nog wel aanbieden?
Hier al gekeken?
Duurzame Energie & Domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekyo
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-06 14:35
als je dan een topic wil kicken, zorg er dan voor dat je reactie inhoudelijk is ;)

[ Voor 100% gewijzigd door teacher op 20-09-2022 09:24 ]

Pagina: 1