Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Free Record Shop is opnieuw failliet en sluit winkels in Ned

Pagina: 1
Acties:
  • 772 views

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
"Ook richtte de winkelketen zich niet meer op nieuwe films, cd's en boeken, maar op oudere ramsj-producten."

Ik denk niet dat er veel mensen zijn hier die Jiddisch snappen(?) :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:37

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Waarom niet? Sinds het verscheiden van De Slegte minder gebezigd dan voorheen, doch welzeker een gebruikelijk woord met algemeen bekende betekenis :)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Als ik Wiki moet geloven wordt het hier iig niet veel gesproken:
De voornaamste gemeenschappen waar Jiddisch gesproken wordt bevinden zich in de Verenigde Staten, in Antwerpen en in Israël, met kleinere gemeenschappen in Zuid-Amerika.
NL staat daar niet bij en
West-Europees Jiddisch (West-Jiddisch)
Deze variant, die voor de oorlog door veel Nederlandse joden gesproken werd, is nagenoeg uitgestorven. Het is een van de moeilijkere varianten.
Mij zegt het iig helemaal niets :P

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 22-04-2014 16:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Komt er nog commentaar van de redactie? ;)

Oscar Wilde

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als ik zo Wikipedia: Ramsj bekijk dan is dat een redelijk geaccepteerde uitdrukking die de lading goed dekt en een uitgebreide uitleg voorkomt. Maar mischien mag er nog wel een linkje naar die wikipagina onder opgenomen worden want ik kende het woord ook al niet ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Is de redactie op vakantie? :S ....

Oscar Wilde

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Weer wat geleerd... wat een raar woord.. Lijkt me ook handig als de redactie met z'n tijd meegaat, so to speak :S

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 21:15
Ramsj staat in het 'groene boekje', dus het is een gewoon Nederlands woord. :)

[/taalpracticum]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Dat betekend niet dat iedereen dat woord daadwerkelijk ooit is tegengekomen ;)

....Sinds wanneer heeft de redactie een week nodig om te reageren?

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 29-04-2014 20:57 ]

Oscar Wilde

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met hierboven. Gewoon lekker ABN doen enzo.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Ook nog nooit van gehoord. Zelfs toen ik het artikel las en ging googlen was het me nog steeds niet echt duidelijk.
Het is dus gewoon oude meuk wat ermee bedoeld wordt. Dat lijkt me ook wel in wat meer jip en janneke taal in het artikel te zetten.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Ik dacht dat 'ramsj' wel redelijk ingeburgerd was, maar goed, we zullen het in het vervolg vermijden.

Ik ben helemaal geen stagiair

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 21:15
Dus we gaan maar stoppen met elk woord dat iemand niet kent? Gaat het hier straks wel erg stil worden....
Excuses voor dit offtopic bericht, maar bij het lezen van dit bericht bedacht ik me hoe dankbaar ik ben voor Tweakers. Ik leer hier zoveel / kan hier goed up to date blijven. Zo had ik bijv., vraag me niet hoe, nooit gehoord van "sdxc" en vroeg ik me af of dit een geheel nieuwe technologie zou zijn. Na even verder gekeken te hebben, blijkt het gewoon extended SD te zijn. Hoe dan ook. Wederom een interessant en zeer welkom en net uitgewerkt nieuwsbericht.
Er is ook zoiets als ontwikkeling. Iets (willen) leren. Daarom kudo's voor de poster van ^^^ die niet gaat bitchen bij een woord* dat 'ie niet kent maar het gewoon gaat opzoeken en ervan leert. Denk daar maar eens over na... ;)

*=ok, een afkorting, maar maakt voor de inhoud geen verschil.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

zeef schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:10:
Dus we gaan maar stoppen met elk woord dat iemand niet kent? Gaat het hier straks wel erg stil worden....
Nee natuurlijk niet maar ik vind een iets minder bekende technische term (of in dit geval een afkorting) wel heel wat anders dan een weinig gebruikt Jiddisch woord wat amper in de spreektaal voorkomt.

Ik vind de vergelijking met de reactie in jouw link niet echt opgaan eigenlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Hehe, eindelijk reactie van de redactie :O Lekker snel zeg :/ ;)
edit: En het artikel is niet gewijzigd...
zeef schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:10:
Of misschien de abbr-tag wat meer gaan gebruiken, dan kan daar evt een korte uitleg in gezet worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 30-04-2014 10:09 ]

Oscar Wilde

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:36

rob_erwt

What does this button do?

Raven schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:51:
Hehe, eindelijk reactie van de redactie :O Lekker snel zeg :/ ;)
Het zou je sieren dergelijke sneren voortaan achterwege te laten... Alleen een knipoog smiley ergens achter zetten, maat het niet minder vervelend...
edit: En het artikel is niet gewijzigd...
Waaruit je kan concluderen dat de redactie een aanpassing in dit geval niet nodig vond.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Tsja, als de redactie er meer dan een week over doet om te reageren en dan niets wijzigt in het artikel...

Trash dit topic dan maar.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 30-04-2014 10:45 ]

Oscar Wilde

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Raven schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:40:
Tsja, als de redactie er meer dan een week over doet om te reageren en dan niets wijzigt in het artikel...

Trash dit topic dan maar.
Ik vind aanpassen inderdaad niet nodig, maar in het vervolg zullen we er op letten. Door drukte is dit topic over het hoofd gezien.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Dit topic is sinds vorige week dinsdag meerdere keren omhooggeschopt, valt dat niet op?

Oscar Wilde

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:36

rob_erwt

What does this button do?

Schijnbaar niet, maar de originele vraag is beantwoord, dus dan kan deze verder op slot aangezien ik zo niet zie dat er nog een zinnige discussie uit gaat ontspringen.

Mocht je de reactiesnelheid van de redactie ter sprake willen brengen, dan kan dat beter in een los topic.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.