Retourkosten bij terugsturen deel bestelling naar webshop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
Op de FAQ van Wehkamp staat het volgende over de retourkosten:
Behoud je een deel, dan betaal je voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van je bestelling een bijdrage afhankelijk van artikelsoort en -gewicht
Stel ik bestel 7 paar schoenen, en ik stuur er 5 terug. Weet iemand uit ervaring wat dan de retourkosten zullen zijn?

Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:36

Morenoo91

Flexible Mexican

Ik denk dat je beter af bent contact op te nemen met Wehkamp want er staan nergens de exacte verzendkosten en hoeveel er overblijft na terug te sturen.

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-03-2023
Het lijkt mij dat het in ieder geval niet meer kan zijn dan de verzendkosten die je hebt betaald: € 5,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:26
Volgens mij bedoelen ze hiermee dat ze wel of niet de orrspronkelijke verzendkosten terug geven

dus:

10 paar schoenen a 10 = €100
1x verzendkosten a 10 = €10
totaal: €110

Houd je alles, kosten €110
Stuur je alles terug, kosten €0
Stuur je 5 paar terug, kosten (5*10 + 10) = €60

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 05:10
Je betaalt geen retour kosten.

Had zelf een deel van mijn bestelling geretourneerd en geen aanvullende kosten betaald

PSN: TheKrish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:04
BasZer schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:15:
Op de FAQ van Wehkamp staat het volgende over de retourkosten:

[...]

Stel ik bestel 7 paar schoenen, en ik stuur er 5 terug. Weet iemand uit ervaring wat dan de retourkosten zullen zijn?

Bedankt. :)
Geen.
Je betaalt gewoon 5,95 verz. kosten.
Retourneer je alles krijg je ook die 5,95 terug. Retourneer je minder, krijg je die 5,95 niet terug.

Je spreekt over retourkosten, maar deze ´retourkosten´ neemt Wehkamp niet in de mond.

De kosten afhankelijk van gewicht etc. is van toepassing wanneer je bijv. een wasmachine besteld of iets anders waarbij de verz. kosten gebaseerd op gewicht worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Draakje5 op 23-04-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
Draakje5 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:48:
[...]

Geen.
Je betaalt gewoon 5,95 verz. kosten.
Retourneer je alles krijg je ook die 5,95 terug. Retourneer je minder, krijg je die 5,95 niet terug.

Je spreekt over retourkosten, maar deze ´retourkosten´ neemt Wehkamp niet in de mond.
je hebt gelijk. Kreeg zojuist een email van Wehkamp.
U heeft een vraag over de verzendkosten.

De verzendkosten hiervan zijn euro 5.95 Meer over verzendkosten ziet u terug op bezorgen & afhalen in de Bezorgservice Menukaart.

Ik vertrouw erop u voldoende geinformeerd te hebben en wens u een fijne dag.
dat lijkt me ook redelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het is zelfs meer dan redelijk dat je helemaal niets betaalt als je alles terugstuurt. Zelfs geen verzendkosten retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
RemcoDelft schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:50:
[...]

Het is zelfs meer dan redelijk dat je helemaal niets betaalt als je alles terugstuurt. Zelfs geen verzendkosten retour.
Het is inderdaad redelijk dat retourneren gratis is, al het andere is gewoon wettelijk verplicht.

Ik bestel (vaak) al niet eens meer bij winkels waar ik niet gratis kan retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:52

psy

RemcoDelft schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:50:
[...]
Ik heb nooit begrepen wat daar redelijk aan is. Jij hebt iets besteld en wil het niet, en de winkel moet voor die verzendkosten opdraaien, dat is toch niet echt redelijk te noemen?

Als jij terug naar een fysieke winkel moet om te retourneren moet jij evengoed kosten betalen (auto, OV). Of vragen jullie dan ook de kosten terug?

Ik vind het eigenlijk maar egoïstisch.

[ Voor 25% gewijzigd door psy op 23-04-2014 11:00 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:29
psy schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:58:
[...]

Ik heb nooit begrepen wat daar redelijk aan is. Jij hebt iets besteld en wil het niet, en de winkel moet voor die verzendkosten opdraaien, dat is toch niet echt redelijk te noemen?

Als jij terug naar een fysieke winkel moet om te retourneren moet jij evengoed kosten betalen (auto, OV). Of vragen jullie dan ook de kosten terug?

De webwinkel zelf mag geen kosten in rekening brengen bij retour van een volledige bestelling, echter zijn zij niet verplicht om een Antwoordnummer/gratis adres te hanteren. Een webwinkel kan er ook voor kiezen dat jij via de gewone pakketpost moet terug sturen welke kosten dan voor de consument zijn. Voor het afhandelen van de retour aan de bedrijfskant mogen geen kosten worden gerekend.

http://www.consuwijzer.nl...-ik-verzendkosten-betalen

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik heb het ook over de verzendkosten van een retourzending.

Belachelijk dat er mensen zijn die vinden dat zelfs dat vergoed zou moeten worden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
psy schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:27:
Ik heb het ook over de verzendkosten van een retourzending.

Belachelijk dat er mensen zijn die vinden dat zelfs dat vergoed zou moeten worden.
Je kan het ook andersom stellen: belachelijk dat er winkels zijn die de voordelen die het gratis retourneren met zich meebrengt, niet inzien.

Men verwacht dit, omdat men op afstand een overeenkomst aangaat en vooral met kleding, niet kan weten of het artikel zoals gewenst is. In een winkel kun je het passen en na het passen gratis teruggeven. Via internet wilt men dus ook, wanneer het niet bevalt, gratis terug kunnen geven. Niets belachelijk aan, al vraag je het mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Inderdaad. Je kan het IN DE WINKEL teruggeven.

Hoe jij zorgt dat je weer in die winkel komt is jouw probleem, niet het probleem van de winkel.
En dat geldt ook voor verzendkosten.

Dat er winkels zijn die zelfs de verzendkosten retourneren, heel netjes, maar ik begrijp echt wel dat het gros dit niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 23:38
Ik geloof dat voor retour er geen verzendkosten in rekening gebracht mogen worden als alleen de mogelijkheid wordt geboden om het via de post te retourneren. Wél zijn wij als koper verantwoordelijk voor de eventuele verzendkosten die zijn gemaakt tijdens de verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ligt er ook een beetje aan wat voor winkel het is. Bij kleding zou ik het risico van niet passende kleding niet willen dragen, dan sla ik winkels die geen gratis retour aanbieden gewoon over. Dat is ook de reden dat je bij kleding vaak gratis kunt retourneren, anders loopt je klandizie gewoon weg. En met de enorme marges op kleding kunnen die kosten wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de topictitel wat duidelijker gemaakt, en algemener. De vraag van de TS was makkelijk beantwoordbaar door even contact op te nemen met de klantenservice van Wehkamp, maar het is interessant genoeg voor een wat algemenere discussie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010101.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 20:09
Retourkosten zijn gewoon wettelijk geregeld.

- retourneer je alles, geen retourkosten en ook de eventueel betaalde verzendkosten worden terugbetaald
- retourneer je gedeeltelijk, retourkosten zijn voor klant maar mag niet door de webwinkel worden berekend (je betaalt dus in het postkantoor de retour-verzendkosten)

Dat is ook de reden waarom Wehkamp 4,95 rekent voor verzendkosten. Hier zit voor 40% retourkosten in berekend. Het retourpercentage bij Wehkamp ligt overigens rond de 50%, dus reken maar uit wat een kostenpost dit is qua logistiek en handling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
010101. schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:42:

- retourneer je alles, geen retourkosten en ook de eventueel betaalde verzendkosten worden terugbetaald
- retourneer je gedeeltelijk, retourkosten zijn voor klant maar mag niet door de webwinkel worden berekend (je betaalt dus in het postkantoor de retour-verzendkosten)

Dat is ook de reden waarom Wehkamp 4,95 rekent voor verzendkosten. Hier zit voor 40% retourkosten in berekend. Het retourpercentage bij Wehkamp ligt overigens rond de 50%, dus reken maar uit wat een kostenpost dit is qua logistiek en handling.
Iedereen heeft retourkosten bij het retourneren van een bestelling, zij het de hele of halve bestelling. Namelijk de verzendkosten.

De winkel mag inderdaad geen retourkosten in rekening brengen wanneer je een bestelling retourneerd. Retourneer je niet de hele bestelling, hoef je ook eventueel betaalde verzendkosten niet terug te betalen. Retourneer je de volledige bestelling, moet je alle betaalde verzendkosten (van standaard verzendwijze) ook terug ontvangen. Kies je voor een duurdere methode, krijg je deze niet volledig vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij nog onduidelijk wat nou precies wordt bedoeld in dit topic met retourkosten. Zijn dat kosten die Wehkamp in rekening zou brengen voor het retourneren? Of gaat het om kosten voor het terugsturen van de artikelen (die je dus betaalt aan de vervoerder - c.q. PostNL)? Of hebben verschillende mensen het over verschillende dingen?
Als het gaat om de verzendkosten bij het retourneren dan wordt voor mij in ieder geval niet uit dit topic duidelijk dat Wehkamp deze vergoedt.

Er wordt ook weer veel beweerd over regelgeving zonder duidelijke bronvermelding of onderbouwing. Dit kan mensen op het verkeerde been zetten.
Hummed schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:21:
Ik geloof dat voor retour er geen verzendkosten in rekening gebracht mogen worden als alleen de mogelijkheid wordt geboden om het via de post te retourneren. Wél zijn wij als koper verantwoordelijk voor de eventuele verzendkosten die zijn gemaakt tijdens de verzending.

Bron?
psy schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:58:
[...]

Mee eens, maar ik kan me ook wel vinden in de kant van Draakje dat het voor sommige webshops beter is om toch wel de kosten van de retourzending te dekken. Ik zou zelf ook niet snel ergens kleren bestellen zonder dat ik ze gratis terug kan sturen.
psy schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:40:
Inderdaad. Je kan het IN DE WINKEL teruggeven.

Hoe jij zorgt dat je weer in die winkel komt is jouw probleem, niet het probleem van de winkel.
En dat geldt ook voor verzendkosten.
Draakje had het over passen in de winkel, dus als het dan niet past hoef je niet terug naar de winkel, want dan ben je er nog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:27

Grote onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat 010101 schreef is geen grote onzin, maar niet meer van toepassing. Begin 2014 is namelijk in de wet opgenomen dat de webwinkel de verzendkosten voor het terugsturen niet hoeven te betalen. Voor 2014 waren ze dit wel verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Mensen, geef svp een bron als je wat claimt. In dit topic wordt teveel geroepen en te weinig onderbouwd. Opmerkingen als "ik geloof..." zijn niet welkom omdat het dan om persoonlijke interpretaties gaat die meestal geen stand houden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 00:41:
Wat 010101 schreef is geen grote onzin, maar niet meer van toepassing. Begin 2014 is namelijk in de wet opgenomen dat de webwinkel de verzendkosten voor het terugsturen niet hoeven te betalen. Voor 2014 waren ze dit wel verplicht.
Dat is nooit verplicht geweest. Volgens mij ben je in de war met het terugbetalen van de verzendkosten van winkel naar koper. Niet van koper naar winkel.
https://ictrecht.nl/webwi...-bij-wet-koop-op-afstand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Het enige wat er in de wet is veranderd in 2014 mbt verzendkosten, is dat de goedkoopste verzendmethode van de webwinkel vergoed hoeft te worden wanneer de klant voor een duurdere zou hebben gekozen.

Stel ik koop 2 t-shirts voor 2x €25 met €5 verz. kosten en retourneer 1 t-shirt, dan krijg ik €25 terug.
Retourneer ik beide t-shirts, moet ik €55 terug krijgen.
Kosten om het t-shirt bij de webwinkel terug te krijgen, moet ik in beginsel altijd zelf betalen.

Stel ik koop de 2 t-shirts maar wil deze dezelfde dag nog in huis hebben, dus betaal €10 aan verz. kosten, dan hoeft de webwinkel mij nog steeds maar €55 terug te betalen wanneer ik beide t-shirts retourneer terwijl ik €60 heb betaald.

Dat hier uberhaupt nog een discussie over is, dit moet inmiddels toch wel zo duidelijk als wat zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Draakje5 op 25-04-2014 10:43 ]

Pagina: 1