Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Sony Xperia P telefoon.
Ik heb een probleem met de wifi op deze telefoon, want de download snelheid is ongelofelijk traag.
Ik heb m'n telefoon gereset in de hoop alle traagheidproblemen (m'n telefoon begon sowieso traag te worden) op te lossen, maar het probleem is er nog steeds.
Ik kreeg na de reset een systeemupdate en die wilde ik simpel via wifi downloaden.
Hij was geloof 2mb groot. Met wifi ging ie: 1%................2%........... en echt belachelijk traag.
Ik schakel over naar 3g en ja hoor : 21%..... 84%... installeren... klaar
Dit heb ik ook constant met apps updaten via de play store.
Dan kun je ook zien hoeveel mb of in mijn geval kb hij al gedownload heeft.
Die updates gaan ook supertraag (127kb, 176 kb etc.. en dat in een tijdsbestek dat ie makkelijk 3x die hele update had kunnen doen)
Voorheen deed ie het prima en ik vermoed dat het iets met een instelling ofzo is maar ik heb geen idee waar.
Ik heb ergens al gelezen dat een oplossing was dat je de internet en MMS instellingen opnieuw moest downloaden. Dit heeft bij mij niet geholpen helaas.
Overigens valt ook constant de wifi verbinding weg.
Ik ben in onze router (of modum, in ieder geval eentje waar ik kon inloggen ziggo etc) al verschillende keren van kanaal veranderd wat ik dan via wifi analyzer heb bekeken.

Ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen en ben niet van plan eerst een nieuwe telefoon te halen.
Alvast bedankt

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:21
Heb je dit probleem alleen thuis of op alle WiFi netwerken?
Heb je bepaalde apps die via WiFi bestanden synchroniseren?
Zijn er misschien andere apparaten binnen je netwerk die gebruik maken van je netwerk? Bijv. downloaden van torrents.

Het lijkt mij dat het downloaden van internet en MMS instellingen los staat van de internetsnelheden over WiFi, je maakt immers wel gewoon verbinding, alleen deze is traag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voor zover ik weet alleen thuis, maar dat is omdat ik vaak thuis ben als ik de updates doe en apps download, ergens anders vaak 3g en daar heb ik dus geen problemen mee. Dus ik merk het alleen thuis. Zou best kunnen dat ik het bij elk wifi netwerk heb.
Synchronisatie heb ik voor zover mogelijk uit staan. Whatsapp synchroniseert en Facebook laat af en toe zo'n getalletje voor een notificatie zien op het appicoontje maar daar krijg ik verder geen melding van. Dat zie ik dan toevallig.

Ik heb inmiddels ergens gelezen dat het uitschakelen van de n-modus voor je wifi ook kan helpen. Dit hielp bij mij een beetje.
Ik heb in de router wel die MAC-adress restrict modus aanstaan. Als in: de MAC-adresses die in dat lijstje staan krijgen alleen toegang tot het netwerk. Dit wil ik ook zo hebben, maar heeft het aantal adressen dat erin staat (niet tegelijk verbonden) invloed op de snelheid?
Verder hebben de rest van de smartphone gebruikers hier nergens last van. Wifi valt bij hun wel eens weg, maar wel gewoon normale downloadsnelheid.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:03
Probeer is een ander wifi netwerk, dan kan er heel veel uitgesloten worden

(Kan niet alleen bij de buren, maar mogelijk ook op school, of bij de Mac, AH, Mediamarkt etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik geen ander wifi netwerk tot m'n beschikking. Zijn er ook andere dingen die ik dan kan proberen?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 23:55
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:01:
Op dit moment heb ik geen ander wifi netwerk tot m'n beschikking. Zijn er ook andere dingen die ik dan kan proberen?
Zoals hiervoven wordt gezegd, ga even daar na de AH...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe ver ben je van de router vandaan? Staat je router ingesteld op WPA2-Personal en als encryptietype AES (Dus niet TKIP + AES)?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee waarop ie ingesteld staat.
Ik zit 1 verdieping hoger, ik snap dat de verbinding dan slechter is, maar ik heb het ook als ik vlakbij de router zit.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Log nogmaals in op je router. Bij Ziggo standaard:
192.168.178.1
Username: Ziggo
Wachtwoord: draadloos (Mogelijk met hoofdletter, geen idee)

Klik vervolgens op de grote blauwe knop "Geavanceerde Instellingen"

Als je de Cisco router hebt zie je direct op deze pagina de instellingen waar ik het over heb. Anders moet je even zoeken naar iets van WLAN / Wireless / WiFi settings.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 22-04-2014 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Onder het kopje 'Wireless' staat dit: WPA2-PSK TKIP en AES.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zet TKIP & AES even op AES (Zonder TKIP).

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt geen verschil.

Ik heb vanmiddag die 802.11 n-mode uitgezet. Dat hielp al wat. Downloadsnelheid is wat beter,
maar nog steeds relatief traag.
Doet toch nog 30 seconden over 1.0mb downloaden

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2014 20:21 ]

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:21
Als je de mogelijkheid krijgt om op een andere WiFi netwerk de snelheid te testen dan kun je vaststellen of het aan je telefoon ligt of aan het netwerk bij je thuis.

Je geeft aan dat je je telefoon hebt gereset en dat je via je 3g wel goede snelheden haalt. Verder geef je aan dat je wel verbinding kan maken met het WiFi, maar dat het traag is, dus of 1) er is een bepaalde app op je telefoon die via WiFi iets doe waardoor het de snelheid voor andere apps reduceert of 2) er is een apparaat binnen je netwerk die een groot deel van je internetverbinding inneemt.

Aangezien andere smartphone gebruikers nergens last van hebben, maar wel af en toe de WiFi verbinding wegvalt vermoed ik dat het eerder een netwerk-probleem is dan een telefoon-probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ander wifi netwerk geprobeerd.
Ik hou het probleem al is de laadsnelheid van webpagina's wel korter.
Dus in feite zou hij iets sneller downloaden, maar het is nog steeds niet zoals het hoort te zijn.
Pagina: 1