Toon posts:

Zelf hosten met eigen server + domein?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok het zit zo....... m'n pa heeft een bedrijf waarvan de website voorheen bij Freehosting werd gehost, nu is het overgenomen door Ladot en nu moet je dus weer gaan dokken enzo. Het domein staat op zijn naam en ik heb hier zelf een webserver. Hoe laat je het dan doorverwijzen naar het ip van die webserver of moet dat toch weer via een hostingbedrijf? En wat gaat dat dan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar waar je domein staat geregistreerd doorgeven dat je de nameserverinfo wil veranderen in jouw eigen serverinfo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 11:09
uhm een dns server installeren op je server dan kan je 'm zelf hosten zonder provider of granite canyon dacht ik voor gratis dns maar daar heb ik nog nooit meegewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 18:40 schreef h_e_k het volgende:
Daar waar je domein staat geregistreerd doorgeven dat je de nameserverinfo wil veranderen in jouw eigen serverinfo....
Dat is toch gewoon bij die nederlandse domein registratie dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 18:42 schreef ChUcKy2731 het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon bij die nederlandse domein registratie dienst?
Dat klopt, de host waar dit domain staat geregistreerd moet je nieuwe info weten en die geeft dit dan door aan de stichting domein registratie nederland. Dit kan kosten met zich meebrengen van 0 gulden tot 25 gulden. Het domein zal echter wel "bij" je oude host blijven tenzij je besluit hem te verhuizen.
Waarschijnlijk vind je meer info bij de stichting zelf http://www.nic.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 18:45 schreef h_e_k het volgende:

[..]

Dat klopt, de host waar dit domain staat geregistreerd moet je nieuwe info weten en die geeft dit dan door aan de stichting domein registratie nederland. Dit kan kosten met zich meebrengen van 0 gulden tot 25 gulden. Het domein zal echter wel "bij" je oude host blijven tenzij je besluit hem te verhuizen.
Mjah Ladot wil dus dat we overstappen naar zo'n Lite pakket geloof ik, maar dat hoeft dus allemaal niet omdat we nu zelf een servertje hier hebben. Dus dan neem ik gewoon contact met die lui op en die geven dan het ip door aan de stichting domeinregistratie nederland, dan dokken wij daar dus die 25 piek ofzo voor en verder hebben we geen kosten meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 18:49 schreef ChUcKy2731 het volgende:

[..]

Mjah Ladot wil dus dat we overstappen naar zo'n Lite pakket geloof ik, maar dat hoeft dus allemaal niet omdat we nu zelf een servertje hier hebben. Dus dan neem ik gewoon contact met die lui op en die geven dan het ip door aan de stichting domeinregistratie nederland, dan dokken wij daar dus die 25 piek ofzo voor en verder hebben we geen kosten meer?
De kosten die je hebt zijn de jaarlijkse "verlengingen" van het .nl domein, die blijf je gewoon betalen aan de provider waar het domein is geregistreerd. (ps. het is niet je ip maar je dns info die je door moet geven, ze hebben een primary en een secondary nameserver nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 18:51 schreef h_e_k het volgende:

[..]

De kosten die je hebt zijn de jaarlijkse "verlengingen" van het .nl domein, die blijf je gewoon betalen aan de provider waar het domein is geregistreerd. (ps. het is niet je ip maar je dns info die je door moet geven, ze hebben een primary en een secondary nameserver nodig)
Ok, en die jaarlijkse verlengkosten zijn dan telkens die 25 piek ofzo? En hoe vind ik m'n primary en secondary nameserver? Zijn die op te vragen bij m'n ISP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 18:54 schreef ChUcKy2731 het volgende:

[..]

..zijn dan telkens die 25 piek ofzo? En hoe vind ik m'n primary en secondary nameserver?
Nee die "verlenging" is gewoon een "registratie" een domein moet ieder jaar worden verlengd, tenzij je een contract hebt met je host dat je bijvoorbeeld je domein voor 10 jaar hebt geregged.
Je nameserverinfo weet je op het moment dat je je server hebt geconfigged en DNS hebt geinstalled, deze info moet JIJ dan doorgeven aan je host.....je host weet die info dus niet.
Als je nu bij het betreffende domein gaat kijken op www.nic.nl en dan "uitgebreid" selecteerd zul je ook zien dat het domain op dit moment op de nameservers van de huidige host zijn gepoint. Het staat helemaal onderaan in die whois info.
Voor het installen van DNS e.d. moet je ff de search usen of anders een threadje starten. good luck.
Pagina: 1