Toon posts:

QNAP TS-439 PRO II opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

5 weken geleden begon een rood lichtje boven 1 van de 4 schijven van mijn NAS te branden. Toen ik in de webpanel ging kijken stond dat er een I/O fout was en de schijf binnenkort vervangen moest worden. Op het forum van QNAP stond dat met een schijfcontrole deze melding verholpen kon worden en dit scheelt mij weer een schijf.

Ik klik dus op de controle button en krijg de melding dat het enige tijd kan duren voor dit gereed is. Na het klikken stond na 3 uur de progress nog steeds op 0.00% procent en kort daarna kreeg ik de melding "bezig met stoppen van de services".

Na 2 dagen de NAS niet aangeraakt te hebben kon ik de webpanel niet meer benaderen en de display van de NAS gaf ook niets meer weer waarna ik maar een reboot heb gegeven. Sindsdien staat er "starting service please wait" op het display, kan ik de NAS niet meer benaderen middels het webpanel en de SSH en is de NAS eigenlijk waardeloos geworden.

Procedures die ik heb gedaan:
  • Schijfcontrole NAS uitgevoerd met melding van lange tijdsduur
  • Na 2 dagen maar een reboot gegeven
  • Sindsdien "starting service please wait" op het display, 2 weken de NAS aan laten staan
  • Alle 4 schijven eruit gehaald, korte piep en lange piep volgde dus geen hardware en geen firmware probleem (volgens de QNAP support)
  • De 3 schijven die zeker weten goed werkte erin geplaatst en NAS weer 2 weken aan laten staan
  • NAS is via de webpanel te benaderen maar kan niet inloggen en de SSH geeft ook een login-fout
Heeft iemand ervaring met dit probleem of een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik heb ook bij de QNAP support aan de bel getrokken maar op mijn eerste bericht van 4 weken terug hebben ze nog niet gereageerd dus hopelijk kan iemand hier mij helpen.