USB drive werkt opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-01 12:49
Hallo mede-Tweakers,

Ik heb sinds 3 maanden terug een ICIDU 32 GB USB drive. Deze heb ik opzich wel intensief gebruikt. Ik heb hier ook al mijn studie werk opstaan voor het geval dat de HDD van mijn notebook eraan gaat. Met name Windows Server .OVA files van VirtualBox waar vele uren in zitten, heb ik erop opgeslagen. De HDD van mijn laptop is nu ook kapot, en krijg als het goed is deze week weer een nieuwe thuis gestuurd.
Ik heb echter gisteren voor een client Windows 8.1 op zijn laptop moeten installeren. Hij vroeg ook om MS Office 2013.
Ik heb standaard de ISO en keys op mijn USB drive staan, dus plugde ik deze in zijn laptop. Toen ik het mapje met de ISO en de keys naar zijn C drive wou kopiëren verdween mijn USB drive opeens. Toen ik hem er op nieuw wou in pluggen kreeg ik steeds de melding dat "het station eerst moet worden geformateerd"
Natuurlijk weet ik dat ik dan al mijn belangrijke data kwijt ben dus doe ik dat niet.

Ik krijg de stick op geen enkele manier meer aan de praat. Windows herkent de USB stick wel, en het lichtje in de stick begint ook netjes te branden wanneer ik heb in een pc plug. Ik heb al via Piriform Recuva geprobeert mijn data eraf te halen maar die geeft steeds een error aan. Ook via Yodot al geprobeerd maar dat programma crashed steeds als mijn USB in mijn pc zit.
Ik ben ten einde raad...

Weet iemand misschien toch nog een manier om mijn data te redden :'( ?

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 23:54
Heb je het al op een andere PC geprobeerd? Ik heb het ook een keer gehad, bleek dat de driver/registry corrupt was geraakt voor dat device-id. Op een andere pc kreeg ik hem nog wel aan de praat.

• mcgloud
Kermit.de.Kikker schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:24:
Heb je het al op een andere PC geprobeerd? Ik heb het ook een keer gehad, bleek dat de driver/registry corrupt was geraakt voor dat device-id. Op een andere pc kreeg ik hem nog wel aan de praat.
Heb het al op drie notebooks geprobeerd. Alle 3 met Windows 8.1 en op een heb ik ook een Live-USB van Ubuntu gebruikt maar dat hielp ook niet veel.

Ook lijkt het net op de USB een virus bevat of zo iets. Als ik op mijn PC de driver van de USB verwijder en moet rebooten, komt de PC niet verder dan het BIOS Splash-screen. Als ik hem er echter weer uit haal, gaat de PC gewoon verder.

Wanneer ik op een van mijn laptops de USB alsnog probeer te formatteren (ik weet toch al dat dit niet gebeurd maar gewoon om te kijken.) dan crashed explorer.exe constant...

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:02

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Je usb stick is gewoon defect lijkt het. Gebeurt wel vaker. Heb het ook wel eens meegemaakt en soms heb je geluk en kan je er nog wat vanaf halen. Maar het lijkt er op dat dat bij jou niet meer kan.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

OgWok

U.N.C.L.E.

TestDisk van Christophe GRENIER kan je proberen.....

(lijkt er wel op dat de stick elektrisch/elektronisch naar de ratsmodee is)

[ Voor 47% gewijzigd door OgWok op 22-04-2014 12:45 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• mcgloud
Ik denk zelf ook dat de USB stick een electrische oplaaier heeft gehad...
Nouja, meteen straks maar naar de winkel om een externe HDD te kopen. USB sticks zijn na dit gedoe voor mij geen veilige opslag mediums meer...

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

OgWok

U.N.C.L.E.

Tsja.... ook externe HD's gaan zomaar stuk. (2 of 3 backups, niet)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• mcgloud
Helaas leven nog in een tijd dat alles stuk gaat ;)

TestDisk gaf aan dat de USB 28 van de 32 GB vrij had (dus ben mijn data sowieso kwijt), verder kon ik hem ook niet formatteren of een nieuwe partitie aanmaken.
Tijd om de stick maar te gaan begraven.

Anyway, iedereen bedankt voor de hulp.
Pagina: 1