Toon posts:

Nieuwe Voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dit dit onder het goede subject staat.....

Naar kortstluiting in mijn huis is mijn voeding van mijn pc doorgebrand.
Aangezien ik niet een al te groot budget heb wil ik graag deze voeding vervangen, en nog geen nieuwe setup aanschaffen,
setup:
Amd Phenom 9950 x4 2,6 mhz
ATI Radeon x1950Xt
voeding: 530 watt rasurbo

deze voeding is overduidelijk dooorgebrand, ik zie namelijk gewoon een zwart vlekje op een metaal onderdeel zitten.

Nu is mijn vraag, welke voeding zou hier voor geschikt zijn, deze rasurbo maakte ook veel lawaai, dus een beetje stille voeding zou ook niet verkeerd zijn . zwaarste game die ik er op speel is Guild Wars 2.

Budget: onder €70 ? als dat haalbaar is.

Graag jullie advies over welke ik zou moeten aanschaffen

mvg Aron

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je zit in het verkeerde forum, maar vooruit dan maar:

bijv pricewatch: be quiet! System Power 7 300W

of als je per se weer 500 watt wil hebben pricewatch: OCZ OCZ-ZT550W-EU

Met voedingen is het zo, dat je allereerst naar de kwaliteit kijkt. Bovenstaande zijn goede voedingen, de eerste een stuk stiller dan de tweede.

Verwijderd

Topicstarter
Welk forum moet ik het dan plaatsen, voor de volgende x?

Zou de 300 watt wel gewoon voldoende zijn om spellen te spelen?

Mischien een domme vraag maar heb er niet zo veel verstand van?

• Reepje
  • Niet online
Zo uit mijn hoofd zal de gpu max 80 watt trekken en de cpu ook. 50 watt erbij voor moederbord/geheugen/fans en je zit op max 210 watt. Dat alles tegelijk op max zit is natuurlijk nooit het geval, gemiddeld zal je 100 tot 150 watt verbruiken bij een potje intensief gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dankjewel voor je advies en de snelle reacties.

Nog een dingentje, mijn voeding is doorgebrand, zou het kunnen dat er ook schade is aan andere onderdelen? Of is dit gewoon even afwachten?

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 01:45

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Dit kan je niet van te voren weten, vooral als je pc aan stond kan er wel schade zijn opgetreden maar hoe/wie/wat/waar weet je toch nooit voor dat je een nieuwe voeding hebt en hier mee getest hebt. Je geeft wel aan dat je misschien je pc nog wil upgraden, in dat geval zouden de OCZ ZT/ZS voedingen een verstandigere keuze zijn omdat je die dan kan blijven gebruiken waar de be quiet te kort gaat komen bij een redelijke videokaart.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Reepje
  • Niet online
Het kan zelfs zo zijn dat de kortsluiting is veroorzaakt door je voeding. De kortsluiting in de voeding kan weer aan de voeding zelf liggen, of er was een kortsluiting in je kast en deze heeft de voeding meegenomen.

Mogelijkheden genoeg dus.

Aangezien ik je oude voeding niet ken, heb ik hem eens op gegoogled. Het blijkt een goedkoop ding te zijn, maar volgens een testbericht wel stil, vandaar de naam Silent Pwer. Aangezien jij juist last had van de herrie, kunnen we al concluderen dat er iets fout zat daar.

[ Voor 35% gewijzigd door Reepje op 22-04-2014 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm, en van deze 2 hoe zit het met het lawaai. De be quiet is natuurlijk een hele stille voeding hoe zit het met de OCZ.

Ik heb een vrij ode setup, dus als deze setup niet meer werkt ga ik waarschijnlikk een compleet nieuwe intel build aanschaffen. Dus ik denk dat ik voor nu voor de be quiet ga.

Ik laat hem morgen instaleren door een bedrijf( of is het niet moeilijk een voedin aan te sluiten? ) en dan laat ik weten hoe het is gegaan, en mijn ervaring ermee

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een voeding zelf aansluiten is denk ik het makkelijkste van je eigen pc bouwen. Ik zou dat lekker zelf doen.

Wel beperkt 300w behoorlijk wat voor videokaart je in je systeem kan hangen, aan de andere kant, al het moderne spul, zelfs de zuinige dingen, zullen heel veel sneller zijn dan een oude X1950.

People as things, that’s where it starts.

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

De ZT is wel wat lawaaierig als hij zwaar belast word, maar heeft als voordeel dat hij volledig modulair is.

Als je dan toch voor een stille voeding wil gaan is deze ook een erg goede keuze en kan je hem met gemak mee nemen naar je nieuwe build waarom zou je 2x geld uit geven zeg ik altijd maar.
pricewatch: OCZ ZS Series 650W

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-03 06:15
Wanneer je de keuze maakt om een nieuwe desktop te bouwen wanneer je huidige niet meer naar behoren werkt na het inbouwen van een nieuwe voeding, dan raad ik je aan om een voeding te nemen met wat meer vermogen.

Voor 2 tientjes meer heb je een zeer degelijke 520W voeding.
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

OCZ voedingen zijn prima, maar voor hetzelfde geld heb je een betere voeding van Seasonic ;).

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

JustwilliamNL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:06:
Wanneer je de keuze maakt om een nieuwe desktop te bouwen wanneer je huidige niet meer naar behoren werkt na het inbouwen van een nieuwe voeding, dan raad ik je aan om een voeding te nemen met wat meer vermogen.

Voor 2 tientjes meer heb je een zeer degelijke 520W voeding.
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

OCZ voedingen zijn prima, maar voor hetzelfde geld heb je een betere voeding van Seasonic ;).
Welke Seasonic voeding van 550/650w die beter is kan je kopen dan voor 35/40 euro? het lijkt mij duidelijk dat dit dus niet het geval is, ja de seasonic zal misschien wat zuiniger zijn maar zo veel zullen ze niet onder doen voor elkaar.

• Reepje
  • Niet online
Vergeet niet dat de OCZ voedingen tot voor kort voor rond de 70 euro gingen.

Ik denk ook niet dat dit lang zal duren, ze moeten duidelijk het spul kwijt.

[ Voor 34% gewijzigd door Reepje op 22-04-2014 13:34 ]

Verwijderd

JustwilliamNL schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:06:

Dat wordt lastig met de huidige prijzen. De OCZ ZT en ZS serie zijn ook een beter design als de Seasonic S12II/M12II Bronze serie. Alle deze voedingen zijn gebaseerd op het double forward design, maar aan de secondaire kant zijn de OCZ's beter aangezien daar de spanningen individueel geregeld worden in tegenstelling tot de Seasonic's waar spanningsregulatie van de 5V en 12V met elkaar verbonden zijn.

Als je dan een OCZ ZT of ZS krijgt met Japanse condensators dan dan doet die zeker niet onder voor de Seasonic S12II/M12II Bronze 520 of 620W. OCZ ZT en ZS kan ook komen met Teapo condensators, die zijn wat minder, maar nog steeds prima. ZT serie heeft eigenlijk één nadeel en dat is dat het geen stille voedingen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2014 14:21 ]

Pagina: 1