Toon posts:

POW!erboost vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik van een Athlon met de POW!erboost GFD de multiplier verander moet ik toch zien tijdens de POST van de PC dat de multiplier echt veranderd is?
Of is het e.e.a. niet zichtbaar?
Welke expert geeft een duidelijk antwoord?

(mijn GFD _lijkt_ nix te doen)

Verwijderd

Klopt het aantal Mhz dat je probeert te bereiken wel?

Edit : dus als je je GFD bv. op 8 zet geeft ie bij boot dan wel 800 aan bv?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie GEEN verschil. De athlon 700 op 7.5X of 8X geeft geen andere info bij het opstarten van de PC.
De GFD zit goed op de CPU en de DIPswitches staan ook goed. Voeding is aangesloten.
Nog tips?

Verwijderd

heb je goed gesoldeerd? bij mij was er pas ook een los en kwam ie zelf weer in orginele stand terug te staan(700 dus)bij mij was de gele los die op R102 zit tenminste bij 0.18m

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nix gesoldeerd. Moet ik nog laten doen (vroeg ik een tijdje terug al voor, hier).

Gisteren nog eens naar de zaak gekeken, zag er OK uit. GFD maar los gehad van de CPU en weer bevestigd, daarna deed 'ie het wel!!

De 700 (volgens case) draait aardig OK op 825 maar gaf een stack foutmelding na een tijdje. Op 807 (7.5 maal 100nogwat) was 'ie stabiel in de huidige opstelling.
Ik denk dat met beter koeling (er is nu een spleet tussen de cpu en de heatplate) 825 (7.5*110) stabiel te krijgen is.
Dit weekend de naakte athlon op de alpha proberen te bevestigen de info op www.athlonoc.com is aardig helder, alleen het bevesitigen van de 4 pins op het koelblok (hammer time) wordt niet toegelicht. Gewoon vasttimmeren c.q. plakken als het niet houdt?
Diepte van de gaten zelf gokken?
Enzo...

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:26
De mijne heeft dat ook, de ene keer doet ie het wel en de andere keer niet. Maar als hij het eenmaal doet, moet je er gewoon niet aankomen.
De eerste die ik had, kreeg ik ook niet aan de praat, na wat wikken en duwen en sjorren begon hij opeens te smeulen :'( Kon ik weer twee weken wachten op een nieuwe, gelukkig was het wel garantie. Waarschijnlijk was de schakelaar niet goed. Ik ben er wel trots op de eerste te zijn met een kapotte GFD :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:26
NOT!!! :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1