Per abuis verkeerde domeinnaam aangevraagd - annulering?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 17:13
Gisteren heb ik per abuis het verkeerde domein (.eu) aangevraagd bij een niet nader te noemen provider. Direct erna heb ik het juiste domein aangevraagd en een mailtje gestuurd met uitleg naar deze provider, met de vraag of de aanvraag nog geannuleerd kan worden.

Nu heb ik het bericht terug dat dit niet mogelijk is, omdat schijnbaar het domein direct door hun een jaar vooruit betaald wordt. Is dit redelijk? Ik vindt het namelijk erg zonde om een jaar te betalen voor een domein dat ik niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
.eu domeinnamen worden inderdaad voor een jaar vooruit betaald.
Ook door de hostingpartij.

Dat is dus redelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:56
"erg zonde" valt volgens mij wel mee. Kost toch maar een paar euro zo'n domeinnaam? Zie het als leergeld voor toekomstige bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je als consument opdracht geeft voor een dienst, en je geeft niet expliciet toestemming om die meteen te laten beginnen, zou je eigenlijk een bedenktermijn meoten hebben.

Maar het is sowieso maar een paar €...

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 22-04-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
begintmeta schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:24:
Als je als consument opdracht geeft voor een dienst, en je geeft niet expliciet toestemming om die meteen te laten beginnen, zou je eigenlijk een bedenktermijn meoten hebben.
Net als 15 jaar geleden 3 dagen wachten op een werkende domeinnaam dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
RemcoDelft schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:25:
[...]

Net als 15 jaar geleden 3 dagen wachten op een werkende domeinnaam dus?
Inderdaad, 7 dagen zelfs, en'm eventueel in de tussentijd aan iemand anders vermiezen ;)

Simpel op te lossen door dienstverleners door een expliciete toestemming in de aanvraag te bouwen (als ze dat al niet hebben gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Verkoop hem door op een veilingsite...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:08
Die bedenktermijn is 7 dagen onder de huidige wet, onder de nieuwe wet die over een paar manden pas ingaat wordt die 14 dagen. Onder de oude wet zit je er aan vast zodra de opdrachtnemer overgaat tot uitvoering van de dienst (wat nu het geval is), onder de nieuwe wet moet je expliciet opdracht geven daartoe voordat je er echt aan vast zit. Vinkje of extra schermpje in de bestelprocedure is daar al genoeg voor overigens.

Jammer voor jou, volgende keer beter kijken dus. Gelukkig is een domeintje niet zo heel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Ben wel benieuwd waar jullie jullie domeinen registreren ;) Ging namelijk om 20 Euro. Maar bedankt voor de reacties, volgende keer beter opletten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:12
geez schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:15:
Ben wel benieuwd waar jullie jullie domeinen registreren ;) Ging namelijk om 20 Euro. Maar bedankt voor de reacties, volgende keer beter opletten :)
Ging het alleen om de naam of ook om ruimte? Meestal kost iets van 1GB met eu domein (in NL/Belgie +/- 20 euro, althans, waar ik ze "bestel")

.eu alleen kost 6 euro (godaddy)

[ Voor 7% gewijzigd door da_PSI op 22-04-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:38
geez schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:15:
Zelf heb ik al mn domeinen bij transip en vdx. Waarbij transip duidelijk de goedkopere is, nu 7,99 voor een .eu domein eerste jaar (ex btw) daarna 12,5

overigens, heb je als consument niet altijd recht op een bedenkingstermijn?

[ Voor 8% gewijzigd door MisterEagle op 22-04-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
_JGC_ schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:27:
... Onder de oude wet zit je er aan vast zodra de opdrachtnemer overgaat tot uitvoering van de dienst (wat nu het geval is), ...
Volgens mij is dat niet zo (zie ook het huidige BW. 46d is op diensten van toepassing 46i-5a stelt dat dat zo is tenzij expliciet anders overeengekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

MisterEagle schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:28:
[...]

Zelf heb ik al mn domeinen bij transip en vdx. Waarbij transip duidelijk de goedkopere is, nu 7,99 voor een .eu domein eerste jaar (ex btw) daarna 12,5

overigens, heb je als consument niet altijd recht op een bedenkingstermijn?
Nope, zie een aantal posts boven je van _JGC_

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
da_PSI schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:18:
Ging het alleen om de naam of ook om ruimte? Meestal kost iets van 1GB met eu domein (in NL/Belgie +/- 20 euro, althans, waar ik ze "bestel")

.eu alleen kost 6 euro (godaddy)
Ging om alleen de naam. Dit is al een hele tijd mijn vaste domeinboer; Heb jaren terug een beetje zitten vergelijken, toen waren ze aardig qua prijs, maar dit is wel heel enthousiast :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hokkie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:10:
...

Nope, zie een aantal posts boven je van _JGC_
Dat is wat kort door de bocht zoals ik al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:12
geez schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:15:
[...]

Ging om alleen de naam. Dit is al een hele tijd mijn vaste domeinboer; Heb jaren terug een beetje zitten vergelijken, toen waren ze aardig qua prijs, maar dit is wel heel enthousiast :/
Ik heb ook "mijn eigen domeinboer", is wel wat duurder dan gemiddeld (een eu kost 11 euro) maar de service is naar mijn mening wel een van de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:08
Ik zit bij Openprovider. Normaalgesproken al snel iets van 10-11 euro voor een .eu domein, totdat die ene klant langskwam om 25 domeinen onder 3 extenties te registreren. Zonder korting zou dat op 750 euro komen, maar door gewoon 1000 euro aan prepaid saldo op te waarderen kreeg ik 50% staffelkorting op alle registraties.
Klant heeft na registreren nog 2x verlengd, verder hier en daar nog wat domeintjes geregistreerd. Nogmaals 1x 1000 euro moeten opwaarderen, zit nu nog met 350 euro prepaid saldo waar ik nog wel 2 jaar mee doe.

Hosting en domeinregistratie is niet m'n core business, maar vind het wel fijn om zoiets bij een fatsoenlijke partij onder te brengen voor mijn klanten.
Pagina: 1