Onvermogen webshop en recht als consument

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 21:53
Inmiddels al meer dan 9 weken geleden heb ik een defecte videokaart teruggestuurd voor garantie, deze had ik nog geen twee maanden in gebruik.

De betreffende winkel heeft deze opgestuurd naar de fabrikant. Daar is het bij gebleven. Ik ben nooit meer gebeld, nooit meer geïnformeerd, of wat dan ook. Als ik ze bel zeggen ze dat ze mij niet kunnen helpen, want het ligt bij de fabrikant. That's it. Zo onbehulpzaam heb ik een winkel ook nog nooit meegemaakt. Zij hebben als winkel toch de verplichting om voor een vervangend product te zorgen of niet?

Wat zijn precies mijn rechten als consument hier? Ze kunnen toch niet zomaar vrij zijn van alle verantwoordelijkheid?

Is er iets wat ik kan doen? Een brief sturen dat ik de koopovereenkomst wil ontbinden gaan ze waarschijnlijk ook gewoon straal negeren. Het lijkt nogal extreem om een advocaat in te schakelen, maar als dat nodig is om mijn consumentenrecht te laten gelden dan ben ik er wel bereid toe, mits dat niet te duur is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee, jij hebt niets met de fabrikant te maken. Als de fabrikant verzaakt is dat hun probleem. Jij hebt de kaart naar de winkel opgestuurd, en jij kan ze nu aanspreken op het feit dat het te lang duurt. Zij zijn ervoor verantwoordelijk dat je weer een kaart terug krijgt (of je geld terug als de kaart teruggeven onmogelijk blijkt, als deze bijvoorbeeld niet te repareren is).

Afschuiven op de fabrikant is populair onder webwinkels die er met de pet naar gooien, maar heeft geen enkele juridische waarde. Jij hebt een kaart naar de winkel gestuurd en je krijgt 'm niet terug, dus de winkel verzaakt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 22:32
je hebt als consument een overeenkomst met de winkel, niet met de fabrikant.
je moet alleen uitkijken, want ik geloof dat als je ZELF iets gaat regelen met de fabrikant dat je overeenkomst met de winkel wel vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Ik heb totaal geen contact gehad met de fabrikant. De hoofdvraag blijft: wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
SG >>> SF

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:04
Heb je rechtsbijstand? Zou gewoon direct juridische hulp inschakelen voordat je zelfs iets veroorzaakt wat de overeenkomst tussen jou en de winkel open breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32
Xeanor schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:28:
Ik heb totaal geen contact gehad met de fabrikant. De hoofdvraag blijft: wat kan ik doen?
Aangeven bij de winkel dat het herstel voor erstige overlast zorgt en dat dat niet hoort. Vervolgens aangeven dat je al heel lang geduldig bent geweest maar nu binnen een week een oplossing eist. Tevens aangeven dat je met de fabrikant niets te maken hebt en dat de winkel het probleem voor je moet oplossen. Ook aangeven dat wanneer ze dat niet doen je de overeenkomst ontbind en je aankoopbedrag terugeist om elders een kaart te halen.

Is de shop bij een keurmerk aangesloten?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Ah, dank, ik zat me al af te vragen waar dit topic heen moest. ;)
MisterEagle schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:38:
Heb je rechtsbijstand? Zou gewoon direct juridische hulp inschakelen voordat je zelfs iets veroorzaakt wat de overeenkomst tussen jou en de winkel open breekt.
Ik heb geen rechtsbijstand voor zover ik weet. Nooit van gebruik gemaakt in ieder geval.
coyote1980 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:40:
[...]

Aangeven bij de winkel dat het herstel voor erstige overlast zorgt en dat dat niet hoort. Vervolgens aangeven dat je al heel lang geduldig bent geweest maar nu binnen een week een oplossing eist. Tevens aangeven dat je met de fabrikant niets te maken hebt en dat de winkel het probleem voor je moet oplossen. Ook aangeven dat wanneer ze dat niet doen je de overeenkomst ontbind en je aankoopbedrag terugeist om elders een kaart te halen.

Is de shop bij een keurmerk aangesloten?
ICT Waarborg en Qshops keurmerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De winkel aangeven dat je binnen 2 weken de zaak opgelost wil hebben en anders de koop ontbindt en bij weigering een geschil zal openen bij ICT Waarborg.

Voor ieder geschil worden namelijk ook bij de winkel kosten in rekening gebracht; ze zullen dus in ieder geval geneigd zijn om te reageren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:37:
De winkel aangeven dat je binnen 2 weken de zaak opgelost wil hebben en anders de koop ontbindt en bij weigering een geschil zal openen bij ICT Waarborg.

Voor ieder geschil worden namelijk ook bij de winkel kosten in rekening gebracht; ze zullen dus in ieder geval geneigd zijn om te reageren.
Ik heb precies dit gedaan, een dag later een mail gekregen of ik een nieuwe kaart wilde of m'n geld terug, en nog een dag later (vandaag) heb ik het geld al op m'n rekening staan. Het volledige bedrag wat ik in december heb betaald.

Triest dat het zo moet, want zo wil ik geen zaken doen, niet als klant en al zeker niet als bedrijf.

Hartelijk dank voor jullie suggesties!

[ Voor 3% gewijzigd door Xeanor op 25-04-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vergeet daarom niet een review van de betreffende shop achter te laten op http://tweakers.net/shopreview/

39

Pagina: 1