Ik ben nu al een tijdje mijn hoofd aan het breken op iets wat volgens mij heel simpel moet zijn. Ik draai een script die om de Unity3D webplayer is heen gebouwd om afbeeldingen te uploaden naar de webplayer. Er word op het moment van uploaden in PHP een map aangemaakt met de session_id(). Als de gebruiker de pagina verlaat wil ik dat deze folder weer verwijderd word. De PHP file bevind zich in dezelfde map als de HTML waar de Jquery in word uitgevoerd.
Ik krijg de window te zien met de tekst bla erin dus hij loopt in ieder geval door de functie heen.
Bovenstaand PHP script ben ik nog aan het testen. Het maffe is dat ik in het begin alleen rmdir($dir); had staan toen krijg ik in de PHP error log een permisssion denied melding. Vervolgens wilde ik de volgende dag weer verder gaan en toen werd opeens de cleandir() functie niet meer aangeroepen
. Ik heb geprobeerd om via error_log ook errors te genereren in de cleaner.php maar die verschijnen ook niet.
Voor ik het vergeet, weet ook niet of het iets uitmaakt maar ik test alles via XAMPP.
Iemand enig idee waarom mijn PHP functie niet meer word aangeroepen?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $(document).ready(function() { $(window).on('beforeunload', function() { $.ajax({ url: "cleaner.php", type: "post", data: {"cleandir": '1'} }); return 'bla'; }); }); |
Ik krijg de window te zien met de tekst bla erin dus hij loopt in ieder geval door de functie heen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| function cleandir($clean) { $dir = './uploads/' . session_id(); if(is_dir($dir)) { $files = glob($dir . '*', GLOB_MARK); //GLOB_MARK adds a slash to directories returned foreach($files as $file) { delete_files($file); } rmdir($dir); } else if(is_file($dir)) { error_log("Not a directory!"); unlink($dir); } } |
Bovenstaand PHP script ben ik nog aan het testen. Het maffe is dat ik in het begin alleen rmdir($dir); had staan toen krijg ik in de PHP error log een permisssion denied melding. Vervolgens wilde ik de volgende dag weer verder gaan en toen werd opeens de cleandir() functie niet meer aangeroepen
Voor ik het vergeet, weet ook niet of het iets uitmaakt maar ik test alles via XAMPP.
Iemand enig idee waarom mijn PHP functie niet meer word aangeroepen?