Aankoop nieuwe voeding HP Pavillion P6799

Pagina: 1
Acties:

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-02 15:36
Beste Tweakers,

Een vriend van mij heeft momenteel wat problemen met zijn pc ( HP Pavillion P6799, i5 650 processor, 4gb ram. ) (Linkje naar mobo: http://www.findlaptopdriver.com/msi-2a9c-specs/). Ik vermoed dat het aan de voeding ligt die te klein is, waardoor de GPU niet goed werkt. In sommige gevallen, zoals bij het afspelen van video's (Met bijv BS Player) valt het signaal naar zijn beeldscherm soms weg. Zijn PC blijft wel gewoon draaien, maar het beeld valt weg. De PC werkt naar behoren wanneer deze niet intensief gebruikt wordt, maar vertoont deze kuren bij intensiever GPU gebruik.

Fototje van een zelfde PSU als dat er in de PC zit:

Afbeeldingslocatie: http://microdream.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img_1628.jpg

Ik vermoed dat het probleem komt door de zwakke PSU die er momenteel in zit: Deze is maar 300W, als op het label staat, dus dit zal in werkelijkheid misschien een keer 270 watt zijn. (HP: Power Supply 300W ATX A/PFC). De videokaart die er momenteel in zit is een HD 6570 2GB.

Nu zijn we van plan de voeding te veranderen naar een groter wattage, +- 500Watt. Dit ook omdat hij in de toekomst deze mogelijk in een nieuwe pc wil meenemen.

Ik zat te denken aan deze: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Nu is de vraag: Kan ik deze grotere PSU zomaar in zijn pc monteren, en is het aannemelijk dat dit het probleem oplost?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg,

Momentumlol

[ Voor 18% gewijzigd door Momentumlol op 21-04-2014 21:56 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Verwijderd

Een PC zoals die neemt minder dan 200W een 500W voeding neem je bij een high-end videokaart zoals de R9 290X of GTX 780 Ti. Of twee mainstream kaarten zoals R9 270 of GTX 660 in CrossFire of SLi. Voor een low-end videokaart is 300W meer dan genoeg.

Alleen als de voeding stuk is, bijvoorbeeld door lekkende condensators kun je dit probleem krijgen. Maar kapotte videokaart is vele malen logischer.

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-02 15:36
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:33:
Een PC zoals die neemt minder dan 200W een 500W voeding neem je bij een high-end videokaart zoals de R9 290X of GTX 780 Ti. Of twee mainstream kaarten zoals R9 270 of GTX 660 in CrossFire of SLi. Voor een low-end videokaart is 300W meer dan genoeg.

Alleen als de voeding stuk is, bijvoorbeeld door lekkende condensators kun je dit probleem krijgen. Maar kapotte videokaart is vele malen logischer.
The_Mask, bedankt voor je reactie! Ik heb gecheckt op lekkende condensators op het moederbord, en heb dit niet op kunnen merken. Ik zat zelf te twijfelen tussen de voeding of de videokaart, maar ik dacht laat ik eerst de voeding checken voordat er een nieuwe videokaart gekocht wordt.

Nogmaals dank voor je reactie

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --