Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoop van een speaker opstelling

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een upgrade voor mijn audio.
Momenteel heb ik een Creative T3130 2.1 setje. -> pricewatch: Creative Inspire T3130

Kost geen drol, maar voor zijn geld doet die het wel aardig. Maar ik wil ook eens een betere geluidservaring
Ik doe niet aan het producen van geluid, dus hoef geen monitor speakers die het geluid zo reëel mogelijk overbrengen. Muziek luister ik af en toe, maar dan heb ik niet het idee dat het geluid eruit springt zoals ik bij hele goede boxen wel eens hoor, hier zitten dan ook hele duren boxen + versterker bij, alleen het is bij mij niet de bedoeling dat het tot in de duizenden euro's oploopt.
Daarnaast heb ik geen absoluut gehoor, en muziek vind ik ook niet erg interessant, dus het maakt mij dan ook niet heel veel uit.

Huidige situatie
Zoals ik al zei heb ik de Creative T3130 2.1 set. Deze is met 1 tulp aansluiting aangesloten op de PC en heb daarnaast ook nog een draadloze koptelefoon (geen wereld kwaliteit koptelefoon, maar dit is voor in de avond zodat andere mensen er geen last van hebben)
Ik heb een TV scherm, hierop staat de PC en de xbox aangesloten. De PC werkt dus met de boxen en de koptelefoon. De xbox maakt alleen gebruik van het geluid van de TV.
In de PC zit een onboard audio kaart. De Realtek ALC1150, momenteel de beste onboard geluidskaart. Meer als die is ook niet nodig, eventueel een DAC erbij.

Hoofddoelen met de speakers
Ik wil voornamelijk nieuwe speakers voorbij het kijken van series en films. Ook zou ik graag de boxen op de xbox of TV aansluiten.
Alleen ik luister tijdens het gamen ook muziek vanaf de PC. Ik zou dus met één geluidsset zowel muziek van de PC over de boxen willen draaien, als het geluid in de game zelf. Dit kan volgens mij door middel van een mixer, maar als dit mogelijk is met een versterker zou dit handiger zijn, heeft iemand hier toevallig ervaring mee of kennis hiervan? Ik kan geen versterker vinden die het geluid van 2 kanalen tegelijk kan afspelen.

Voor de set zou ik graag een surround ervaring willen hebben (5.1 set). Voor PC en Xbox met mogelijkheid om het geluid van 2 kanalen tegelijk te kunnen beluisteren.

De geluidsset
Ik zou graag een set willen waar de film ervaring echt eruit spring, geluiden die dus lijken alsof dit echt om je heen gebeurd. De kosten wil ik echter niet te hoog. Omdat ik de series op mijn slaapkamer kijk, het is dus geen woonkamer ervaring, er passen dus ook geen masale boxen in.
Voorderest maakt niet of 2e hands mij niet echt veel uit.
Ik zat de denken aan een set van Harman en Kardon als deze: pricewatch: Harman Kardon HKTS 7

Alleen het nadeel van deze serie is dat de apparatuur vaak stuk gaat (volgens een aantal reviews)

Versterker
Hierbij zou ik dus ook een versterker nodig hebben. Daarbij zat ik aan deze te denken: pricewatch: Onkyo TX-SR313 Zwart
Ik weet dus alleen niet of deze versterker veel invloed heeft op de geluids ervaring.
Daarnaast weet ik ook niet zeker of de mogelijkheid om 2 kanalen te gelijk te beluisteren uberhaupt wel mogelijk is.

Anders zou ik toch een Mixer en/of DAC moeten aanschaffen.

Nogmaals, ik heb er geen haast mee. En het budget wil ik maximaal 250-300 zetten. Maar liever op de 100 of minder. Ik vind het lastig te bepalen omdat ik niet veel verschillende setjes hoor.
Ik heb een aantal monitor speakers gehoord, maar die ervaring is mij te miniscuul tegenover mijn T3130 set.
Daarnaast heb ik een super luxe set gehoord bij het kijken van een film, en dat vond ik echt fantastisch.

Kunnen jullie mij misschien helpen met het inschatten en aanraden van een goede set?
Hierbij is geen haast, en 2e hands is ook een optie. Ik koop ook graag defecte apparatuur op om dit (proberen) te repareren. Dus een defecte audio set zou ook een leuke optie zijn.

Ik hoor graag van jullie,

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno