Hallo tweakers,
Gezien mijn vader op dit moment nog gebruik maakt van een antieke Athlon 64 x2 3800+ i.c.m. een 7300 GS, 1 GB RAM en windows xp leek het mij tijd voor een upgrade. De pc zal voornamelijk gebruikt worden voor youtube-filmpjes, patience, mail en officegebruik.
Ik heb zelf al het een en ander uitgezocht en heb een lijstje samengesteld maar toch zou ik graag advies willen van enkele mede tweakers.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, mail, video's.(niet al te veeleisende taken, maar het systeem moet wel een aantal jaar mee kunnen.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum ligt om en nabij de 400 euro, hier mag iets van worden afgeweken. Dit zal zijn inclusief verzendkosten, assemblage zal zelf gedaan worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Samsung 840 EVO 120gb is reeds aanwezig. Verder zullen toetsenbord, muis, beeldscherm en speakers mee worden genomen naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, RAM, voeding, OS, behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst bekende merken met bewezen betrouwbaarheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem met een laag verbruik.
Ga je overklokken?
Nee.
Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden of die ik beter aan kan passen in bovenstaande lijst?
Ik hoor het graag!
Gezien mijn vader op dit moment nog gebruik maakt van een antieke Athlon 64 x2 3800+ i.c.m. een 7300 GS, 1 GB RAM en windows xp leek het mij tijd voor een upgrade. De pc zal voornamelijk gebruikt worden voor youtube-filmpjes, patience, mail en officegebruik.
Ik heb zelf al het een en ander uitgezocht en heb een lijstje samengesteld maar toch zou ik graag advies willen van enkele mede tweakers.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, mail, video's.(niet al te veeleisende taken, maar het systeem moet wel een aantal jaar mee kunnen.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum ligt om en nabij de 400 euro, hier mag iets van worden afgeweken. Dit zal zijn inclusief verzendkosten, assemblage zal zelf gedaan worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Samsung 840 EVO 120gb is reeds aanwezig. Verder zullen toetsenbord, muis, beeldscherm en speakers mee worden genomen naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, RAM, voeding, OS, behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst bekende merken met bewezen betrouwbaarheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem met een laag verbruik.
Ga je overklokken?
Nee.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4330 Boxed | € 108,- | € 108,- |
| 1 | Asus B85M-G (C2) | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 82,25 | € 82,25 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A1600C9 | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Corsair CX430M | € 41,95 | € 41,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 381,19 | |
Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden of die ik beter aan kan passen in bovenstaande lijst?
Ik hoor het graag!