Pas beeld via HDMI na 2 X opstarten pc.

Pagina: 1
Acties:

• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik heb een raar probleem. Ik heb van een mede Tweaker een videokaart overgenomen (Sapphire HD6870) maar moet de pc steeds 2X opstarten voordat ik beeld krijg. De pc start wel gewoon door maar het beeld blijft zwart en het scherm reageert ook niet. Ik doe de pc dan uit en start hem opnieuw op en dan verloopt alles normaal en heb ik gewoon beeld. Heb ook andere drivers geprobeerd maar helaas geen verandering. Kent iemand dit probleem? Het gaat om de HDMI uitgang die op de videokaart zit.

[ Voor 5% gewijzigd door barrie op 21-04-2014 16:46 ]

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:32
Alleen met HDMI? Ook met DVI of dsub?

• barrie
Alleen met de HDMI uitgang die op de videokaart zit. Ik heb ook een dvi naar HDMI connector gebruikt maar dan is het probleem er niet.

[ Voor 15% gewijzigd door barrie op 21-04-2014 16:45 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:55

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heeft iets met de handshake te maken die de vga en de tv met elkaar moeten maken, mogelijk lukt dit alleen maar vanuit een reboot maar niet vanuit een cold boot. wrs kun je er niets aan dan firmware van de apparaten te gaan flashen, met alle gevolgen van dien.

Met een hdmi converter op de DVI port heb je wrs de beste workaround en word je geluid ook netjes doorgegeven aan de tv.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Tumbler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad ooit, mijn TV moest altijd aanstaan voordat ik mijn PC aan deed, anders kreeg ik ook geen beeld. Weet niet of je dit al geprobeerd heb?

• barrie
sain onez schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:01:
Heeft iets met de handshake te maken die de vga en de tv met elkaar moeten maken, mogelijk lukt dit alleen maar vanuit een reboot maar niet vanuit een cold boot. wrs kun je er niets aan dan firmware van de apparaten te gaan flashen, met alle gevolgen van dien.

Met een hdmi converter op de DVI port heb je wrs de beste workaround en word je geluid ook netjes doorgegeven aan de tv.
Ik zal eens kijken naar de firmware van de apparaten en zo nodig updaten, klinkt wel aannemelijk.
Met de hdmi converter geeft hij het geluid niet door helaas.
Bedankt voor je tip!

• barrie
Tumbler schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:04:
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad ooit, mijn TV moest altijd aanstaan voordat ik mijn PC aan deed, anders kreeg ik ook geen beeld. Weet niet of je dit al geprobeerd heb?
Dit heb ik net geprobeerd maar het probleem blijft. Als ik de pc afsluit en direct weer aanzet gaat het goed maar als ik een minuutje wacht begint het feest weer van voor af aan. Bedankt voor de tip.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Ik heb dan een iets andere videokaart dan TS (Sapphire 6850), maar ik krijg ook pas beeld als mijn pc compleet van het stroom is geweest. Bij een reboot heb ik hier geen last van. Ik ben er helaas nog niet achtergekomen wat hiervan de oorzaak is.
Pagina: 1