Ik wil mijn pc gaan upgraden. De onderdelen die ik ga vervangen zijn sowieso de videokaart, CPU en moederbord. De vraag is of de nieuwe videokaart in mijn huidige kast past en of de PSU nog goed genoeg is om de nieuwe onderdelen te voorzien van stroom. Is dit niet het geval moet er ook een nieuwe kast en PSU komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Battlefield 4 spelen (hoeft niet op ultra). Speel ook Titanfall en dat soort spellen maar BF 4 vraagt waarschijnlijk het meest. Geen fotoshop o.i.d.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Wil tussen de 500 en 700 euro uitgeven. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Dit is mijn huidige pc. Zoals eerder gezegd ben ik benieuwd of de PSU er nog mee door kan aangezien het een merk is waar ik nog nooit van gehoord heb en hij maar 500W levert. Verder neem ik de SSD, HDD en het geheugen mee. De kast gaat 'm waarschijnlijk niet worden omdat ik nu al moeite had om mijn huidige GPU erin te passen. Qua scherm speel ik op dit moment op een resolutie van 1680x1050. Deze was ik van plan gewoon mee te nemen voor mijn nieuwe build. Maar, als jullie denken dat ik een groot verschil ga merken als ik een 1080p scherm koop, moet dat misschien gebeuren. Ik wil dan wel nog steeds binnen die 700,- blijven. Oftewel, koop ik een goedkopere GPU/CPU/moederbord combinatie met een 1080p scherm? Of koop ik een duurdere GPU/CPU/moederbord combo met mijn huidige scherm?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, GPU, Moederbord, PSU(?), Kast waarschijnlijk(?), scherm(?).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Denk dat de meeste 't wel met me eens zijn dat het een AMD GPU wordt aangezien ik vooral BF4 speel. Welke fabrikant maakt mij niet uit. De CPU mag van Intel en AMD zijn. De rest maakt me niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Graag niet al te luid, maar ik ben wel wat gewend. Hoeft zeker niet muisstil te zijn. Grootte en energieverbruik maakt niet uit.
Ga je overklokken?
Nee
Wenstlijstje
Qua GPU hoor ik veel over de r9 280x en de 7970 lightning. Nu heb ik geen kennis van fabrikanten. Welke zijn de beste/stilste/goedkoopste, enz. Dus daar wil ik graag jullie mening over horen.
Verder hangt de CPU en moederbord af van of jullie denken dat mijn kast en PSU nog meekan. Laten we zeggen dat wanneer de PSU en kast nog meekunnen ik graag aan de 500 euro kant van mijn budget wil zitten. En wanneer deze niet meekunnen mag er 700 euro gebruikt worden.
Kort gezegd:
PSU/kast kunnen niet mee: Budget: 700,- voor PSU/kast/GPU/CPU/moederbord/scherm(?).
PSU/kast kunnen wel mee: Budget: 500,- voor GPU/CPU/moederbord/scherm(?).
Edit: mogelijk lijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Battlefield 4 spelen (hoeft niet op ultra). Speel ook Titanfall en dat soort spellen maar BF 4 vraagt waarschijnlijk het meest. Geen fotoshop o.i.d.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Wil tussen de 500 en 700 euro uitgeven. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Dit is mijn huidige pc. Zoals eerder gezegd ben ik benieuwd of de PSU er nog mee door kan aangezien het een merk is waar ik nog nooit van gehoord heb en hij maar 500W levert. Verder neem ik de SSD, HDD en het geheugen mee. De kast gaat 'm waarschijnlijk niet worden omdat ik nu al moeite had om mijn huidige GPU erin te passen. Qua scherm speel ik op dit moment op een resolutie van 1680x1050. Deze was ik van plan gewoon mee te nemen voor mijn nieuwe build. Maar, als jullie denken dat ik een groot verschil ga merken als ik een 1080p scherm koop, moet dat misschien gebeuren. Ik wil dan wel nog steeds binnen die 700,- blijven. Oftewel, koop ik een goedkopere GPU/CPU/moederbord combinatie met een 1080p scherm? Of koop ik een duurdere GPU/CPU/moederbord combo met mijn huidige scherm?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 640 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI 880GM-E41 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GZ-X1 | € 34,45 | € 34,45 |
| 1 | Samsung Syncmaster T220HD Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Fortron Source FSP500-60APN | € 46,80 | € 46,80 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,95 | € 56,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 197,20 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, GPU, Moederbord, PSU(?), Kast waarschijnlijk(?), scherm(?).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Denk dat de meeste 't wel met me eens zijn dat het een AMD GPU wordt aangezien ik vooral BF4 speel. Welke fabrikant maakt mij niet uit. De CPU mag van Intel en AMD zijn. De rest maakt me niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Graag niet al te luid, maar ik ben wel wat gewend. Hoeft zeker niet muisstil te zijn. Grootte en energieverbruik maakt niet uit.
Ga je overklokken?
Nee
Wenstlijstje
Qua GPU hoor ik veel over de r9 280x en de 7970 lightning. Nu heb ik geen kennis van fabrikanten. Welke zijn de beste/stilste/goedkoopste, enz. Dus daar wil ik graag jullie mening over horen.
Verder hangt de CPU en moederbord af van of jullie denken dat mijn kast en PSU nog meekan. Laten we zeggen dat wanneer de PSU en kast nog meekunnen ik graag aan de 500 euro kant van mijn budget wil zitten. En wanneer deze niet meekunnen mag er 700 euro gebruikt worden.
Kort gezegd:
PSU/kast kunnen niet mee: Budget: 700,- voor PSU/kast/GPU/CPU/moederbord/scherm(?).
PSU/kast kunnen wel mee: Budget: 500,- voor GPU/CPU/moederbord/scherm(?).
Edit: mogelijk lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 184,90 | € 184,90 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 265,50 | € 265,50 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 62,65 | € 62,65 |
| 1 | BenQ GW2265HM Zwart | € 102,- | € 102,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,03 | € 52,03 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 719,98 | |
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2014 18:05 . Reden: Verkeerde mobo en CPU gepost ]