Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 8.1 netwerk gecapped op 100mbit voor WAN

Pagina: 1
Acties:

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Ik heb een probleem met mijn windows 8.1 bakkie. Voor het WAN gedeelte lijkt er een cap op te zitten van 100mbit. Downloadsnelheid komt niet meer boven de 10.6 mbyte/sec uit. En dit is op mijn win7 bakkie toch echt nog 16/17mbyte/sec. Dit had ik voor de upgrade naar win8 ook op de probleemcomputer. Over het langedeelte haal ik nog steeds 1Gbit snelheden. Dus kabels/routers/switches werken allemaal naar behoren.
Uiteraard voor alle apparatuur een huisvrouwenreset uitgevoerd, maar helaas.
Nu heb ik dit gevonden: http://technet.microsoft.com/en-us/library/dn467374.aspx

Alleen werken de commando`s die daar staan niet. Wat mis ik, of doe ik fout?

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Kijk eens hoe de linkspeed staat.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C5ZVNdj.png

Rechtsklik bij 1 op de adapter en kies Eigenschappen.
Klik bij 2 op Configureren.
Bij het tabje Link Speed, kijk waar de instelling bij 3 op staat.

Noot: Het kan er bij jou allemaal wat anders uit zien, maar het principe blijft hetzelfde.

Je kan Auto Negotiation omzetten naar een geforceerde 1Gbit.

En tot slot: Is de kabel zélf wel geschikt voor 1Gbit? ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Zorian op 21-04-2014 15:18 ]

• arbraxas
1Gbit full duplex, zoals aangegeven werkt alles wel correct op het LAN gedeelte. Dan kan ik mijn bestanden kopieeren met snelheden van 70 t/m 110mbyte/s (afhankelijk van de desbetreffende hdd)
QoS ook al uitgezet om te kijken of dat helpt, maar helaas niet.

[ Voor 14% gewijzigd door arbraxas op 21-04-2014 15:20 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Zorian

Zorian

What the fox?

Klinkt dan toch alsof er ergens per ongeluk een 100Mbit kabeltje is gebruikt. :)
Wat je ook kan proberen is de netwerkdriver even verwijderen en opnieuw installeren.

• arbraxas
Raar dan, dan zou betekenen dat die kabel pc selectief is, of protocolselectief. En dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ook mijn win7 bak gaat voor een deel over dezelfde kabels. En vergeet niet dat met windows 7 en exact dezelfde hardware en kabels ik wel over die 100mbit grens heen ga met deze computer.

[ Voor 3% gewijzigd door arbraxas op 21-04-2014 15:23 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21
arbraxas schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:13:
Ik heb een probleem met mijn windows 8.1 bakkie. Voor het WAN gedeelte lijkt er een cap op te zitten van 100mbit. Downloadsnelheid komt niet meer boven de 10.6 mbyte/sec uit. En dit is op mijn win7 bakkie toch echt nog 16/17mbyte/sec. Dit had ik voor de upgrade naar win8 ook op de probleemcomputer. Over het langedeelte haal ik nog steeds 1Gbit snelheden. Dus kabels/routers/switches werken allemaal naar behoren.
Uiteraard voor alle apparatuur een huisvrouwenreset uitgevoerd, maar helaas.
Nu heb ik dit gevonden: http://technet.microsoft.com/en-us/library/dn467374.aspx

Alleen werken de commando`s die daar staan niet. Wat mis ik, of doe ik fout?
Remove-SmbBandwidthLimit haalt alleen een limiet op de fileshares weg (als die er al is trouwens, die heb ik nooit gemerkt) en heeft dus niets te maken met de WAN (internet) snelheid.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Zorian

Zorian

What the fox?

arbraxas schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:22:
Raar dan, dan zou betekenen dat die kabel pc selectief is, of protocolselectief. En dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ook mijn win7 bak gaat voor een deel over dezelfde kabels. En vergeet niet dat met windows 7 en exact dezelfde hardware en kabels ik wel over die 100mbit grens heen ga met deze computer.
En als je de PC met Windows 8.1 eens op de kabels van de Windows 7 PC aansluit en vice versa, draait het symptoom dan mee om of treedt het op exact dezelfde wijze op? In het 2e geval moet je het toch op de PC zelf zoeken. Wat het dan kan zijn weet ik 1 2 3 niet. Ik vermoed een driverprobleem of anderszins een driver/software/programma die moeilijk doet.

• arbraxas
Potver, er elke keer overheengekeken, maar mijn moederboard heeft een Killer E2200 als onboard NIC. En die heeft dus een "Qualcomm Atheros Bandwidth control" als eigenschap.
Die uitgevinkt en het probleem is weg. Erg "handige" feature, je internetsnelheid kappen :(

Naja probleem opgelost.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
beetje een killing feature dan, maar goed toch een software/driver probleempje dus.

404 Signature not found

Pagina: 1