Google Chrome NPAPI (Silverlight/pipelight)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:24
Hey,

Ik gebuik Ubuntu met Google Chrome. Helaas heb ik ook Silverlight nodig (voor Magister), en Moonlight werkt hier niet mee. Daarom had ik Rndr geïnstalleerd, maar InstallFree is hiermee gestopt op 15 november 2012. Toen heb ik pipelight geïnstalleerd, dit werkt tot nu toe goed genoeg.

Totdat ik Google Chrome unstable ging installeren. Omdat Google de NPAPI aan het uitfaseren is werkt pipelight niet meer (Launchpad bug #1307989).

Nu kan ik wel weer Google Chrome stable installeren, maar ook daar wordt NPAPI binnenkort uitgeschakeld (in versie 34 dacht ik).

Ik hebt gezocht of NPAPI weer in te schakelen is (d.m.v. een flag bijvoorbeeld) maar ik heb niks kunnen vinden.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik weet dat het nog wel werkt in bijvoorbeeld Firefox, maar ik zoek een oplossing om het te laten werken in Google Chrome.

En als NPAPI uitgeschakeld is werkt Silverlight ook niet meer op Windows lijkt me. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor sommige dingen moet je accepteren dat een enkele browser niet gaat werken. Voor werk heb ik 3 browsers voor 3 verschillende taken. Firefox voor OWA full versie, Chromium met Pepperflash voor VMWare en Opera voor de rest van m'n webzaken. Het is een keus van Google om de NPAPI te verwijderen, dus zal je het met een andere browser moeten doen die er wel mee werkt. In het verleden moest je ook nog regelmatig IE gebruiken omdat die ene site of ene configuratiepagina van de router niet wilde werken in een andere browser.

Commandline FTW | Tweakt met mate