Schaalbare en betrouwbare VPS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 00:11
Heren

Ik ben momenteel aan het onderzoeken waar en welke VPS ik het beste kan nemen. Er zijn een altijd dingen die ik wel belangrijk vindt zodat ik het toekomst wel door kan groeien. Ik wil momenteel meerdere Wordpress pagina's gaan draaien met ieder zijn eigen subdomein. Ik wil beginnen met circa 10-20 wordpress omgevingen en naarmate de tijd en klandizie vooruitgaan ga ik uiteraard uitbreiden.

Een altijd eisen die ik dan stel aan de VPS is:
  • Schaalbaar
  • Duidelijke en up2date logs/stats
  • Betrouwbaar
  • Liefst een Nederlandse aanbieder
Ik hoop dat iemand mij wijzer kan maken tussen alle aanbieders en mij een paar geschikte kan adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes. Er zijn veel problemen als je een kluit wordpress websites op een VPS draait.

- Geheugenproblemen, wordpress consumeert nu eenmaal veel. Als het geheugen volraakt chrasht je vps.
- Aanvallen, deze vinden plaats, en kunnen je VPS onderuit halen
- Alles op 1 kluit is niet aan te raden

Wat je denk ik zoek is een op directadmin gebaseerde VPS, met minimaal 2 of zelfs 3GB geheugen en minimaal 2 cores. Ook moet je bij install aangeven dat de configuratie met name op wordpress gebaseerd moet zijn en de cache / geheugeninstellingen ook op aangepast moeten zijn.

Als je geen of weinig ervaring hebt in een eigen VPS dan kan je kiezen voor een managed. Deze wordt dan voor je onderhouden. Je sites beveiligen met security plugins zijn zowiezo een goede stap in de juiste richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 00:11
Bedankt voor het ,in ieder geval, in de goede richting opsturen. Ik ben zelf aan het kijken bij CloudVPS en dan naar het pakket 'VPS 2'. Daar zit in;
  • 2048MB ram
  • 40GB Hardeschijf
  • 500GB Traffic
  • 2 cores
Hier wou ik mee beginnen om het e.e.a op te zetten en te testen en max 5 a 10 klanten op te zetten.

Is dit aan te raden of heb je een andere aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Transip
DirectVPS
Tilaa
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ramnode een idee? Ze zitten in Nederland en hebben zojuist de Top Provider poll gewonnen op lowendbox.com.

http://www.ramnode.com/index.php

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyBo
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
OVH is ook een mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elect schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:48:
Ramnode een idee? Ze zitten in Nederland en hebben zojuist de Top Provider poll gewonnen op lowendbox.com.

http://www.ramnode.com/index.php
Zit een hele snelheidswinst in inderdaad maar voor die prijzen weet ik wel zeker dat het een shared bak blijft met limited I/O per gebruiker.

Mischien is een dedicated een idee, stel je zelf je eigen server samen, en hang je die in een rack. :P
Appleman schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:16:
Bedankt voor het ,in ieder geval, in de goede richting opsturen. Ik ben zelf aan het kijken bij CloudVPS en dan naar het pakket 'VPS 2'. Daar zit in;
  • 2048MB ram
  • 40GB Hardeschijf
  • 500GB Traffic
  • 2 cores
Hier wou ik mee beginnen om het e.e.a op te zetten en te testen en max 5 a 10 klanten op te zetten.

Is dit aan te raden of heb je een andere aanrader.
Voor websites meer dan genoeg. Wat je hebben moet is een status pagina op waarop je o.a de load kunt testen. Als deze constant hoog staat dan zit er iets niet goed. Wordpress heeft de neiging enorm veel geheugen te gaan gebruiken als er veel bezoekers zijn. Plugins, callbacks en wat nog meer, alles draait mee. De configuratie als je wordpress draaien gaat is in ieder geval het meest belangrijkste. Ook het type database en dat je dat het liefst kunt cachen is meest ideaal. De meer geheugen des te beter, zo kan bijv grotendeels je database en dergelijk worden gecached wat vanuit geheugen komt ipv harde schijf.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:19:
Zit een hele snelheidswinst in inderdaad maar voor die prijzen weet ik wel zeker dat het een shared bak blijft met limited I/O per gebruiker.
Valt mee, hun instappakketten hebben echt triest weinig RAM, voor een KVM-bakje met 1GB RAM betaal je $24 per maand, niet echt een prijsvechter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Als het ook in het buitenland mag zou ik voor Linode gaan. Die hebben ook een locatie in London.

Is wel unmanaged, dus je zult zelf nginx/PHP/MariaDB moeten opzetten en onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 14:15:

- Geheugenproblemen, wordpress consumeert nu eenmaal veel. Als het geheugen volraakt chrasht je vps.
Wat een onzin zeg. Je VPS kan helemaal niet zomaar 'crashen'. De load kan hooguit hoger worden, en PHP kan ook niet crashen omdat het telkens los word aangeroepen. Graag dus geen advies geven als je geen kennis van zaken heeft, dat maakt het voor TS niet duidelijker.

TS, als ik jou was zou ik bij bijvoorbeeld TransIP of DirectVPS (prima ervaringen mee ook) een instap VPS'je afnemen. Zet die site's er op en kijk op command-line niveau met top of htop hoe druk die VPS het heeft. Als blijkt dat hij het te druk krijgt kan je makkelijk opschalen (dat is het nou het hele voordeel van een VPS).
Mocht je echt hele rappe hosting willen dan kan je eventueel kijken bij Digital Ocean. Alles op SSD gebaseerd en niet eens heel duur en sinds kort staat het ook in AMS. Heb er alleen zelf nog niet veel ervaring mee, al moet ik zeggen dat het er zeker goed uitziet :)
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:19:
[...]

Mischien is een dedicated een idee, stel je zelf je eigen server samen, en hang je die in een rack. :P

[...]

Voor websites meer dan genoeg. Wat je hebben moet is een status pagina op waarop je o.a de load kunt testen.
Voor iemand die net begint met het hosten van dingen lijkt een dedicated bak me wel het slechtste advies wat je kunt geven. Als er dan een disk klapt mag je lekker naar het DC rijden om het zelf te fixen. Geen back-ups? Alles weg.

Wat betreft die 'load-pagina', wat is er mis met top of htop? Die knutsel oplossingen brengen geen verbetering.

[ Voor 38% gewijzigd door DennusB op 23-04-2014 17:10 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Ik draai onveveer 90 website op mijn TransIP vps waaronder veel Joomla en Wordpress sites. Circa 400gb traffic per maand. Ram zit meestal rond de 1.5/2 gb. Wat Jism zegt klopt dus niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

DennusB schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:06:
[...]

Wat een onzin zeg. Je VPS kan helemaal niet zomaar 'crashen'. De load kan hooguit hoger worden, en PHP kan ook niet crashen omdat het telkens los word aangeroepen. Graag dus geen advies geven als je geen kennis van zaken heeft, dat maakt het voor TS niet duidelijker.
Linux gaat nog altijd "willekeurige" processen afschieten als je geheugen vol is om ruimte te maken, dat kan zomaar je webserver zijn, database, enz. Je VPS blijft vast draaien, maarja, wat voor nut heeft dat zonder dat je websites nog bereikbaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Radiant schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:19:
[...]

Linux gaat nog altijd "willekeurige" processen afschieten als je geheugen vol is om ruimte te maken, dat kan zomaar je webserver zijn, database, enz. Je VPS blijft vast draaien, maarja, wat voor nut heeft dat zonder dat je websites nog bereikbaar zijn..
Hij gaat inderdaad dingen lopen schieten, maar dat is wel in het meest extreme geval als je swap ook geen uitkomst meer bied. Daarnaast zitten er hele mooie preventie hiervoor in PHP waardoor een verzoek wat te lang duurt of teveel geheugen misbruikt word gestopt.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1