windows 7 energiebeheer ,beelscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 943 views

• hastasiempre74
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05-2025
Begin april heb ik helaas windows 7 moeten installeren.Terwijl dit stabieler is dan windows xp welk ik een prachtige versie vond,geeft al na enig dagen later kuren aan . Probleem is als volgt:

Mijn pc beelscherm gaat na 30 minuten in slaap stand. Ik heb onder rubriek configuratiescherm al het nodige nagelopen ,geen resultaat.Googlen hielp ook geen cent.

Waar moet ik het verder zoeken ? Opnieuw win 7 installeren ?

Verwijderd

Dat is geen probleem. Dat is een feature. Win7 is vele malen stabieler dan XP.

Dat gezegd hebbende, configuratiescherm, power options, change plan settings. De rest wijst zich vanzelf.

• RogierColijn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-12-2025
Wel zorgen dat je de instellingen van het op dit moment geselecteerde plan wijzigt. Dus als hij op High performance staat dan ook die settings aanpassen.

• hastasiempre74
Ik heb juist die instellingen allemaal nagelopen,helaas... Alles is netje bijgewerkt maar scherm gaat ieder 30 minuten in slaapstand. Telkens laat ik pc in sluimerstand en dan weer opstarten.

Bij mijn windows 7 slaapstand is niet actief ,weet iemand hoe het komt ?

Verwijderd

Op hoeveel minuten heb je hem gezet dan?

Ik kan er namelijk niet uithalen of je die setting überhaupt hebt gevonden of dat het veranderen van die setting gewoon niet werkt.

Probeer even duidelijk te zijn als je wil.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2014 14:50 ]

• hastasiempre74
ik heb het namelijk de instelling energiebeheer op ''nooit'' staan,toch wil het niet helpen. Pc blijft draaien,beeldscherm gaat in slaapmode ... Ik kijk terug onder configuratie rubriek of alles goed is ingesteld,dat is wel het geval maar toch hij blijft om de half uur inslaap stand vallen.

Verwijderd

Als je alles goed hebt gedaan dan kan het wellicht een instelling van de monitor zelf zijn.

Je weet zeker dat je bij "changed advanced power settings" onderaan bij display de setting hebt veranderd?

Een screenshot zou helpen.

• RogierColijn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik zou dan inderdaad even op de monitor kijken, misschien heeft die wel een soort spaarstand waarbij als het scherm voor 30 minuten niet veranderd hij in slaapstand gaat. (gewoon even door het menutje van de monitor bladeren en kijken of je iets tegenkomt) (dat doe je dus met de knoppen op de monitor zelf)

• hastasiempre74
nou, scherm istelling doorgelopen,nogmaals ...het helpt niet wat ik ook doe.

Verwijderd

Jij doet echt iets fout.

• hastasiempre74
ik wordt ziek van die monitor,het ligt aan de instelling want wanneer ik de monitor helemaal uit doe(stroom uit ) dan weer aanzet,zie ik dat de beeldscherm meldt dat er geen signaal is. Ik heb instellingen ook doorlopen maar ... Kan ik de instellingen terugzetten naar een maand geleden ? Want ander moet ik hele windows 7 opnieuw installeren ,zal me uren kosten.

Verwijderd

Screenshots anders komen we niet verder.

• hastasiempre74
hoe maak die screenshots ?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Printscreen / Alt+Printscreen...
Dan open je paint en control+v je het...

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je toevallig een NL versie van Windows 7 geinstalleerd? Ik ben er namelijk laatst achter gekomen dat de interface van de powerschemes NIET overeenkomt met wat je denkt in te stellen.

Of het met een Update van Windows wel goed functioneert kan ik helaas niet zeggen, dit heb ik niet getest.

De Monitor settings en de Systeem settings zijn omgedraaid als ik me niet vergis. In ieder geval ontbreekt een van de twee volledig wanneer je denkt dit toch goed ingesteld te hebben.

Ik wil komende week nog eens in een VM testen met een NL versie van Windows 7 want we hebben er bij een klant van ons ook "last" van. Die krijg ik het ook niet tussen de oren dat de interface gewoon niet klopt.

Met powercfg.exe kan je wel instellen wat je wilt. Commandline arguments zijn vast wel ergens te vinden :)

https://discord.com/invite/tweakers

• hastasiempre74
Ja ik heb een Nederlandse versie... wat een bagger versie... Ik ga nooit Nederlandse versie installeren.

• hastasiempre74
Thomg schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:58:
Printscreen / Alt+Printscreen...
Dan open je paint en control+v je het...
zover wist ik al,hoe plaats ik het hier op het forum?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

hastasiempre74 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 00:14:
[...]

zover wist ik al,hoe plaats ik het hier op het forum?
Imgur.

• hastasiempre74
ja hier is ie dan .

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/FfhJ3hT

• enjee
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-12-2025
Apart, zo ziet het er bij mij uit:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/23m06k9.png

Misschien dat je op geavanceerde energie-instellingen kan drukken en daar het een en ander veranderen.

zet de 2 opties in dit plaatje op 0 en het moet goed gaan:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/23w0ety.png

[ Voor 72% gewijzigd door enjee op 23-04-2014 00:32 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

hastasiempre74 schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:53:
Begin april heb ik helaas windows 7 moeten installeren.Terwijl dit stabieler is dan windows xp welk ik een prachtige versie vond,geeft al na enig dagen later kuren aan . Probleem is als volgt:

Mijn pc beelscherm gaat na 30 minuten in slaap stand. Ik heb onder rubriek configuratiescherm al het nodige nagelopen ,geen resultaat.Googlen hielp ook geen cent.

Waar moet ik het verder zoeken ? Opnieuw win 7 installeren ?
Waarom is het eigenlijk uberhaupt een probleem? Als je 30 minuten lang niks doet op de PC, heb je dan echt het beeldscherm nodig?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• hastasiempre74
ik heb de indruk dat ik een fake versie van windows 7 heb. Na de vakantie gooi ik er een echte windows 7 engels versie op.Plus al mijn cd's voor de drivers software doen het niet omdat het voor NT ,XP versie zijn geschreven. Plukken van het net wil echt niet helpen.Meesten hebben geen drivers voor de hardware van jaar of 7 geleden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) op GoT verwachten we een stuk meer eigen inzet dan je hier toont. Zie voor meer tips:

Het algemeen beleid #quickstart

2) je stelt een vraag over instellingen van Windows in het verkeerde subforum. Windows Clients is waar je moet zijn.

3) Zoals achter bovenstaande link staat willen wij niet weten hoe je aan je software komt; als je aangeeft met illegale versies te werken gaat je topic dicht. Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.