Ik wilde een nieuwe pc samenstellen voor een neefje omdat zijn Core2Duo niet meer voldoet voor zijn huidige library in Steam.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er zal voornamelijk gegamed op worden, vooral Rust, Call of Duty Ghosts en Black Ops 2
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Er is een budget van 300 euro, ik kan zelf er nog 50 bijleggen als er een veel beter systeem mee kan worden samengesteld. Dus we kunen uitgaan van 350 euro inclusief verzenden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik beschik al over een scherm, muis, tobo, en een HD5850 1gb eXtreme van Sapphire. Het scherm is 1080P. Daarnaast heb ik in de kast een Corsair CX430M die bijna niet gebruikt is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dan blijft er een CPU, moederbord, RAM, systeemkast, en een Hdd over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Maakt me helemaal niets uit, zolang het maar goed in harmonie is met de rest van het systeem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen kermisattractie als systeemkast zou wel leuk zijn. Voor de rest maakt het niet zoveel uit.
Ga je overklokken?
Nee, dit zal niet gebeuren.
Ik lees hier wel vaak over slechte capacitators van de Corsair CX M variant. Zal ik deze gewoon gebruiken of toch maar een nieuwe van Seasonic?
Heb zelf 2 systemen samengesteld:
De Intel variant
De AMD variant
Welke van de twee is meer geschikt voor vooral FPS games. Ik ben uitgegaan van de BBG van afgelopen maart, maar als er iemand een beter PC samenstelt zou ik dat hartstikke op prijs stellen.
Tevens heeft de Corsair CX430M maar één PEG aansluiting terwijl de HD5850 er om twee vraagt. Als jullie dat ook in gedachten houden zou het leuk zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er zal voornamelijk gegamed op worden, vooral Rust, Call of Duty Ghosts en Black Ops 2
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Er is een budget van 300 euro, ik kan zelf er nog 50 bijleggen als er een veel beter systeem mee kan worden samengesteld. Dus we kunen uitgaan van 350 euro inclusief verzenden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik beschik al over een scherm, muis, tobo, en een HD5850 1gb eXtreme van Sapphire. Het scherm is 1080P. Daarnaast heb ik in de kast een Corsair CX430M die bijna niet gebruikt is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dan blijft er een CPU, moederbord, RAM, systeemkast, en een Hdd over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Maakt me helemaal niets uit, zolang het maar goed in harmonie is met de rest van het systeem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen kermisattractie als systeemkast zou wel leuk zijn. Voor de rest maakt het niet zoveel uit.
Ga je overklokken?
Nee, dit zal niet gebeuren.
Ik lees hier wel vaak over slechte capacitators van de Corsair CX M variant. Zal ik deze gewoon gebruiken of toch maar een nieuwe van Seasonic?
Heb zelf 2 systemen samengesteld:
De Intel variant
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3420 Boxed | € 53,- | € 53,- |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 42,05 | € 42,05 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,95 | € 56,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 293,39 | |
De AMD variant
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 67,55 | € 67,55 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 45,99 | € 45,99 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 42,05 | € 42,05 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,95 | € 56,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 301,03 | |
Welke van de twee is meer geschikt voor vooral FPS games. Ik ben uitgegaan van de BBG van afgelopen maart, maar als er iemand een beter PC samenstelt zou ik dat hartstikke op prijs stellen.
Tevens heeft de Corsair CX430M maar één PEG aansluiting terwijl de HD5850 er om twee vraagt. Als jullie dat ook in gedachten houden zou het leuk zijn.